AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Del Skrevet 30. september 2017 Jeg var og prøvde gravidbukser for første gang i dag. Alle de vanlige buksene mine har litt for høyt liv, så presser litt allerede nå i uke 17. Men jeg var så usikker på størrelsen. Var på h&m. Jeg prøvde rundt ti modeller, og alle var litt stramme i leggene og lårene. Litt ubehagelig synes jeg, og hva om jeg da legger meg ut i lårene? Jeg bruker vanligvis 36/38 i hm størrelser. Nå gikk jeg opp i 40. Da var det mest behagelig i lårene, ikke så pølseskinn og stramt. Men da var magestrikken litt løs øverst.. Vokser jeg inn i magestrikken, eller bør jeg bytte ned en str og satse på at jeg ikke får feitere lår? Anonymkode: 1ad26...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 30. september 2017 #2 Del Skrevet 30. september 2017 Hvordan funker egentlig disse størrelsenen? Det har jeg alltid lurt på, og ikke trengt å vite før nå... snart. Hvis man er er str S til vanlig, er det fortsatt S man bruker i gravidklær? Hvordan vet man hvor stor plass det er laget til magen i klærne? For det er jo forskjell på S når man er 20 uker og når man er 35 uker liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Del Skrevet 30. september 2017 Buksene har såpass strikk i magen at det skal holde hele graviditeten, vissnok. Men så får man jo ofte vann i kroppen og legger litt fett andre stefer enn magen... det er det jeg synes er vanskelig å ta hensyn til. Anonymkode: 1ad26...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #4 Del Skrevet 30. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var og prøvde gravidbukser for første gang i dag. Alle de vanlige buksene mine har litt for høyt liv, så presser litt allerede nå i uke 17. Men jeg var så usikker på størrelsen. Var på h&m. Jeg prøvde rundt ti modeller, og alle var litt stramme i leggene og lårene. Litt ubehagelig synes jeg, og hva om jeg da legger meg ut i lårene? Jeg bruker vanligvis 36/38 i hm størrelser. Nå gikk jeg opp i 40. Da var det mest behagelig i lårene, ikke så pølseskinn og stramt. Men da var magestrikken litt løs øverst.. Vokser jeg inn i magestrikken, eller bør jeg bytte ned en str og satse på at jeg ikke får feitere lår? Anonymkode: 1ad26...0fd Du vokser så mye inn i den magestrikken at du vil bli overrasket Jeg svømte i gravidbukser med høy strikk i første trimester, passet de normalt i andre trimester og klarte ikke gå med fom de siste 3 uker før termin. Og jeg var bare tynn med mage liksom. Legger du normalt på deg vil den buksa føles ganske stram og kanskje være hakket for liten på slutten. Jeg hadde gått for ei bukse med for stor strikk men behagelig passform, og så gått for kjoler/tights ellers om buksa går i vasken. Anonymkode: 3da20...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #5 Del Skrevet 30. september 2017 3 timer siden, Omo skrev: Hvordan funker egentlig disse størrelsenen? Det har jeg alltid lurt på, og ikke trengt å vite før nå... snart. Hvis man er er str S til vanlig, er det fortsatt S man bruker i gravidklær? Hvordan vet man hvor stor plass det er laget til magen i klærne? For det er jo forskjell på S når man er 20 uker og når man er 35 uker liksom. Du bruker jo ikke Small lengre om du legger på deg 15/30 kilo. Samme størrelse er for den tiden du eventuelt har nogenlunde samme kroppsstørrelse(utenom større mage og såvidt ekstra ellers) som før graviditet. Men noen bukser har ekstra stretch, og gravidtopper/kjoler er ofte ganske generøse og litt uformelige på en måte. SÅ da måtte jeg gjerne ha en størrelse mindre/passet først gravidkjoler i siste trimester i normal størrelse fordi de liksom bare var sydd som telt. En vanlig veldig stretchy kjole satt helt annerledes og mye strammere. Anonymkode: 3da20...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 1. oktober 2017 #6 Del Skrevet 1. oktober 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vokser så mye inn i den magestrikken at du vil bli overrasket Jeg svømte i gravidbukser med høy strikk i første trimester, passet de normalt i andre trimester og klarte ikke gå med fom de siste 3 uker før termin. Og jeg var bare tynn med mage liksom. Legger du normalt på deg vil den buksa føles ganske stram og kanskje være hakket for liten på slutten. Jeg hadde gått for ei bukse med for stor strikk men behagelig passform, og så gått for kjoler/tights ellers om buksa går i vasken. Anonymkode: 3da20...f9f Enig i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Del Skrevet 1. oktober 2017 Om du har noen vanlige bukser som er litt løse, så kan du i en overgangsperiode, gjøre den større ved å la være å trekke glidelås helt opp og ikke kneppe igjen vanlig, men tre en strikk gjennom knappehullet og rundt knappen. Fått tipset av et par andre gravide og det funker bra på et par av buksene mine (er nå uke 30, +7 kilo, og har stor mage, litt mer rumpe men ellers vanlige ben). Har i tillegg to gravidbukser, men de siger mer. Anonymkode: eb58e...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 1. oktober 2017 #8 Del Skrevet 1. oktober 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bruker jo ikke Small lengre om du legger på deg 15/30 kilo. Samme størrelse er for den tiden du eventuelt har nogenlunde samme kroppsstørrelse(utenom større mage og såvidt ekstra ellers) som før graviditet. Men noen bukser har ekstra stretch, og gravidtopper/kjoler er ofte ganske generøse og litt uformelige på en måte. SÅ da måtte jeg gjerne ha en størrelse mindre/passet først gravidkjoler i siste trimester i normal størrelse fordi de liksom bare var sydd som telt. En vanlig veldig stretchy kjole satt helt annerledes og mye strammere. Anonymkode: 3da20...f9f Men det er jo noen som har helt lik kropp som før bare at de har en diger mage foran. Så hvis man skulle gått opp til L eller XL pga magen, vil det jo være alt for stort på bein/armer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå