Gå til innhold

Bøker som omhandler psykisk helse.

Anbefalte innlegg

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Noen av dere som kan anbefale meg gode bøker innen psykisk helse ? :)

Psykoser, Tvangstanker, Schizofreni, Angst,  Mani, Depresjon, personlighets forstyrrelser  osv

Endret av Catalina Culès
Videoannonse
Annonse
Gjest Lexie Grey
Skrevet

Vet ikke om det er akkurat dette du er på jakt etter, men jeg kan anbefale "Trange rom og åpne plasser" av Torkil Berge og Arne Repål. Ei bok om angst som forklarer hva som skjer i kroppen, forskjellige typer angst og mange tips til hvordan man kan få kontroll over den. Jeg bruker den mye og den er veldig lett å forstå :)

Gjest Catalina Culès
Skrevet
8 minutter siden, 97'girl skrev:

Vet ikke om det er akkurat dette du er på jakt etter, men jeg kan anbefale "Trange rom og åpne plasser" av Torkil Berge og Arne Repål. Ei bok om angst som forklarer hva som skjer i kroppen, forskjellige typer angst og mange tips til hvordan man kan få kontroll over den. Jeg bruker den mye og den er veldig lett å forstå :)

Takk for svar :)

Skrevet
43 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Noen av dere som kan anbefale meg gode bøker innen psykisk helse ? :)

Psykoser, Tvangstanker, Schizofreni, Angst,  Mani, Depresjon, personlighets forstyrrelser  osv

Anbefaler bøkene til Ingvard Wilhelmsen. Livet er et usikkert prosjekt, blant annet. Han er veldig god. Tvangstanker, angst.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Anna Maria skrev:

Anbefaler bøkene til Ingvard Wilhelmsen. Livet er et usikkert prosjekt, blant annet. Han er veldig god. Tvangstanker, angst.

Og Finn Skårderud, Uro.

Skrevet

Anbefaler også Trange rom og åpne plasser. Ble anbefalt den av to psykologer. 

Anonymkode: 65d9a...0eb

Skrevet

Faglitteratur/populærvitenskap eller skjønnlitteratur?

Gjest Catalina Culès
Skrevet
3 minutter siden, Lammelåret skrev:

Faglitteratur/populærvitenskap eller skjønnlitteratur?

Er interessert i begge deler :)

Skrevet

God skjønnlitteratur: "Så det går deg godt" av Elen Egeland og "Alt det lyse og alt det mørke" av Brynjulf Jung Tjønn

Skrevet

Portia de Rossi - Unbearable lightness. Handler om spiseforstyrrelsen hennes og hvor mye den styrte livet hennes. Interessant bok. 

Anonymkode: 88518...06f

Skrevet

I morgen var jeg alltid en løve av Arnhild Lauveng synes jeg var veldig fin, ellers kan du jo soeke opp bokanmeldelser paa feks psykologtidskriftet.no eller eller lignende steder. 

Skrevet

Anbefaler selvhjelpstriologien til Ingvard Wilhelmsen, den inneholder bøkene «Sjef i eget liv», «Kongen anbefaler» og «Det er ikke mer synd på deg enn andre» 

Jeg likte også veldig godt «Placebodefekten» av Gunnar Tjomlid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...