AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Barnefar flyttet ut for 5 år siden og bor 100 mil unna slik at barmet må reise til han for samvær. Nå hadde jeg bestilt flybillett ned til der han bor men etter dem er bestilt så sier han at nei han skal ikke være der, han må jobbe. Slik at barnet skal være hos beateforeldre isteden hele vinterferien. Har ikke noe imot dem, men sake er at jeg rett og slett ikke forstår hvorfpr han styrer så mye med å skal ha samværed barnet når han ikke greier være der selv for henne en gang. I tillegg er det jeg som har bestilt returbilett og jeg må helt ærlig si at jeg ikke er spesielt interessert i å betale for samvær med farmor og farfar. Det synes jeg er hans jobb å gjøre. Samt står det ikke nedskrevet i noe lovverk noe sted(som jeg vet om) at jeg skal betale halve billetten til samvær med andre familiemedlemmer. Vi har time på fvk pm noen uker på grunn av mangel på kommjnikasjon og diverse andre saker som står i veien for oss for tiden. Og jeg ønsker å ta opp denne saken sa jeg ønsker at en tredjepart kan komme med tips og råd til hva vi/jeg kan gjøre med denne saken. Men synes dere jeg er urimelig her? Skal jeg betale for samvær med besteforeldre fordi far må prioritere jobb? Anonymkode: b8532...21b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 Nja, synes det er helt greit. Mest pga av barnet trenger hans familie også. Anonymkode: c8d2c...6cf 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Nei, du har absolutt ingen plikt til å betale for samvær med besteforeldrene, selv om det sikkert er fint for barnet. Synes du bør ta opp at far tydeligvis ikke klarer å prioritere barnet, noe han absolutt burde gjøre når han bor så langt borte! Du er absolutt ikke urimelig. Anonymkode: 06fd0...342 12
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #4 Skrevet 30. september 2017 Nei, det er ikke bare fars oppgave å sørge for at deres barn blir kjent med hans familie. Du som mor har faktisk et ansvar. Med den holdningen du viser her så vil det overføres til barnet. Du burde faktisk være glad for at besteforeldrene vil tilbringe hele ferien med sitt barnebarn. Anonymkode: dfc84...5aa
GammelKaktus Skrevet 30. september 2017 #5 Skrevet 30. september 2017 Om barnefar ikke er så interessert i å prioritere samværet foran jobb så er det jo bare flott at han iallfall har foreldre som har lyst til å stille opp. Hadde betalt en flybillett med glede jeg hvor som helst hvis jeg hadde et brukande sett med besteforeldre et sted i verden. 🤗 Det er helt fantastisk for et barn å få tilbringe tid med besteforeldrene. Men for å svare på spørsmålet ditt så synes jeg ikke du er urimelig.😊 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #6 Skrevet 30. september 2017 Barnefar kan da ikke gi bort sitt samvær til besteforeldre? Hvertfall ikke uten at han er der. Du har en avtale med han, ikke dem! Anonymkode: 04bcd...a0a 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #7 Skrevet 30. september 2017 Skal ikke skilsmissebarn få være med besteforeldrene sine? Det er vel det samme om ungene er hos faren eller besteforeldrene dine? Jeg skulle skjønt problemet om de hadde blitt passet av en barnevakt. Men dette er familie til barna. Om du bør betale for det eller ikke har jeg ikke noe formening om. Anonymkode: 6558d...f7b
Infinitum Skrevet 30. september 2017 #8 Skrevet 30. september 2017 Du skal selvsagt ikke betale for det. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #9 Skrevet 30. september 2017 Velg dine slag - dette ville ikke vært et av dem for meg, i alle fall ikke hvis det skjer bare en gang. Men det at han nedprioriterer barnet sitt, det er en helt annen sak. Jeg ville sagt på fvk at du betaler halve billetten denne gangen, men hvis dette skjer igjen, er det helt uaktuelt for deg å betale. Anonymkode: bdd3e...c16 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. september 2017 #10 Skrevet 30. september 2017 Iflg NAV er det generelt samværsforelder som har ansvar for transportkostnader frem og tilbake til samværsforelder.
EvaLena Skrevet 30. september 2017 #11 Skrevet 30. september 2017 Han er iallefall ærlig som sier at han skal jobbe og at barnet skal være hos besteforeldre. Jeg hadde ikke brydd meg om det, besteforeldre er også viktige brikker i ett barns liv. Han kunne like gjerne latt være å si noe om dette og du hadde betalt likevel. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #12 Skrevet 1. oktober 2017 18 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Iflg NAV er det generelt samværsforelder som har ansvar for transportkostnader frem og tilbake til samværsforelder. Sender du meg em link/kilder på dette om det stemmer? Anonymkode: b8532...21b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå