AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Jeg trenger sårt å komme i form, og sliter med motivasjonen på egen hånd. Har prøvd treningssenter, men liker ikke å trene alene. Trives kjempegodt med lagidrett, og ønsker meg noe med et fellesskap der man blir inkludert. Jeg har dårlige knær, så ting med mye hopping og løping er ikke så lurt. Jeg kan eller ikke løfte tungt pga. ryggskade. Jeg er 35 år, og føler at det er "for sent" å begynne med en del ting også. Elsker å ta meg ut og bli skikkelig andpusten, og liker å bruke kroppen skikkelig. Noen som har tips til idretter som kan fungere? Og som stort sett har lag rundt omkring i landet og ikke bare de aller største byene? Anonymkode: a62da...c71
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 (endret) Tenker, fotball, volleyball,bandy, håndball osv, men det er jo en del løping der. Kommer ikke på lag sport uten løping.. Endret 30. september 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Nei, det er det jeg sliter med også. Har vurdert skøyteløp og slikt, siden det ikke har så harde nedslag, men det er ikke noe muligheter for det her før på vinteren, og det er ikke noe tilbud i sommerhalvåret i det hele tatt. Rulleski og slikt er jo kjempegøy, men ikke noe sosialt. TS Anonymkode: a62da...c71
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #4 Skrevet 30. september 2017 Svømming? Anonymkode: 0547b...f4e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #5 Skrevet 30. september 2017 Dans, badminton, tennis Anonymkode: 99c0e...a21
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #6 Skrevet 30. september 2017 Takk for tips! Både svømming og dans kunne faktisk vært noe å prøve. Men jeg tror ikke det er noe organisert for voksne nybegynnere. Men skal absolutt sjekke det ut, dette var ting jeg ikke har tenkt på selv! Tusen takk! <3 Anonymkode: a62da...c71
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #7 Skrevet 30. september 2017 Innebandy. Det finnes lag for alle nivåer, så det er ikke noe problem å være voksen og nybegynner. Har ei på laget som sliter med knærne når hun jogger, men innebandy går fint. Jeg tror kanskje det er fordi man ikke løper konstant. Det er løping over korte distanser, så stopper man opp, går litt og småjogger litt. I kamper er det vanlig å være ute på banen i 1-2 minutter og sitte på benken i 1-2 minutter om man er to rekker. Anonymkode: 82d1a...4e6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #8 Skrevet 30. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innebandy. Det finnes lag for alle nivåer, så det er ikke noe problem å være voksen og nybegynner. Har ei på laget som sliter med knærne når hun jogger, men innebandy går fint. Jeg tror kanskje det er fordi man ikke løper konstant. Det er løping over korte distanser, så stopper man opp, går litt og småjogger litt. I kamper er det vanlig å være ute på banen i 1-2 minutter og sitte på benken i 1-2 minutter om man er to rekker. Anonymkode: 82d1a...4e6 Får man kjørt seg skikkelig da? Husker jo innebandy fra skolen, ble ikke så veldig sliten. Men det er kanskje annerledes når det blir mer seriøst? Anonymkode: a62da...c71
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #9 Skrevet 30. september 2017 Crossfit, riding eller poledance/-fitness Anonymkode: 81e19...365
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #10 Skrevet 30. september 2017 Klatring! Passer for nesten alle Anonymkode: baf59...bef
Tvist Skrevet 30. september 2017 #11 Skrevet 30. september 2017 Kampsport. Mange som først starter med det som voksne. Ikke en lagsport, men man trener sammen. Kontrollerte bevegelser fører til få skader og lite slitasje.
Gjest Nordavind Skrevet 30. september 2017 #12 Skrevet 30. september 2017 Enig med Tvist. Kansport er veldig sosialt.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #13 Skrevet 30. september 2017 Tusen takk for masse fine svar! Klatring har jeg veldig lyst til, men det er over en times kjøring til nærmeste klubb/vegg, og det kjenner jeg blir litt i lengste laget. Crossfit tror jeg blir for tungt, jeg sliter med å løfte vaskebøtta riktig liksom. Kampsport høres kult ut, men jeg er livredd for å bli slengt i bakken. Har flere prolapser i ryggen, og tror at det kan bli litt for voldsomt. Riding kunne vært aktuelt om det ikke var for at jeg er ute etter noe der jeg blir skikkelig sliten. Det tar vel ganske mange år med trening før man mestrer å ri så hardt at man blir "Bjørndalen-sliten". Men riding er jo supergøy da! Drev med det da jeg var ung. Nå høres jeg sikkert veldig negativ ut her altså, men jeg setter virkelig pris på alle innspill! TS Anonymkode: a62da...c71
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #14 Skrevet 30. september 2017 Ski? 🤗 Anonymkode: 32461...17f
Lill3My Skrevet 30. september 2017 #15 Skrevet 30. september 2017 Hva med friluftslivsgruppe/turgruppe? Enormt god trening for kropp og sjel å gå i fjellet... Med sekk og hele pakka. Ikke minst er det en fantastisk god måte å bli godt kjent med mennesker på. Ville sjekka ut facebook og turistforeiningas sider for å e se hvasm som finnes i nærheten av deg. Ellers kan du vurdere sykling som jo passer de aller fleste og som det finnes deltakerne og ritt for alle i all slags form. Landeveg, terreng eller begge deler. De fleste kommuner har en eller flere klubber med ulike tilbud for ulike grupper avhengig av kjønn, alder og nivå
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #16 Skrevet 30. september 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ski? 🤗 Anonymkode: 32461...17f Ja! Har lysløype jeg bruker på vinteren, men ikke noen sommermuligheter. Men når snøen kommer skal jeg absolutt ut og gå. Anonymkode: a62da...c71
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #17 Skrevet 30. september 2017 44 minutter siden, Lill3My skrev: Hva med friluftslivsgruppe/turgruppe? Enormt god trening for kropp og sjel å gå i fjellet... Med sekk og hele pakka. Ikke minst er det en fantastisk god måte å bli godt kjent med mennesker på. Ville sjekka ut facebook og turistforeiningas sider for å e se hvasm som finnes i nærheten av deg. Ellers kan du vurdere sykling som jo passer de aller fleste og som det finnes deltakerne og ritt for alle i all slags form. Landeveg, terreng eller begge deler. De fleste kommuner har en eller flere klubber med ulike tilbud for ulike grupper avhengig av kjønn, alder og nivå Takk for tips, skal sjekke ut mulighetene! Anonymkode: a62da...c71
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #18 Skrevet 1. oktober 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Får man kjørt seg skikkelig da? Husker jo innebandy fra skolen, ble ikke så veldig sliten. Men det er kanskje annerledes når det blir mer seriøst? Anonymkode: a62da...c71 Eh, ja! Det skal jeg love deg, men det avhenger selvfølgelig av innsats. Kamper spilles på en bane på 20 x 40 meter (håndballstørrelse), ikke gymsalstørrelse. Anonymkode: 82d1a...4e6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #19 Skrevet 1. oktober 2017 Setter du deg som et mål å være først på ballen hver gang den er i nærheten, så blir du nok sliten! Vendinger i seg selv er slitsomt. Du kan jo prøve å løpe mellom to punkter på 10 meter i løpet av en joggetur en gang og gjøre vendingene så fort du klarer og se om du blir sliten. Anonymkode: 82d1a...4e6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #20 Skrevet 1. oktober 2017 Sykling.. Er sosialt hvis du blir med i en klubb Anonymkode: 79e71...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå