Gå til innhold

Elsker å jogge, hater å trene styrke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... etter to svangerskap og et relativt lite aktivt liv i voksen alder har jeg, ENDELIG, fattet interesse for trening. Problemet er bare at jeg elsker å jogge, mens styrke ikke er min greie. 

Jeg ønsker ikke definerte muskler - men en fastere kropp. Vil jeg med en kombinasjon av løping og kosthold få en fastere kropp, eller må jeg tvinge meg gjennom styrketrening og? Som sagt vil jeg bare bli fastere, jeg er ikke ute etter å bygge muskler utover det. 

Jeg jogger mellom 25-40 minutter hver dag (og det er vell strengt tatt ikke anbefalt å løpe så ofte, men etter å ha fått to barn i seng, ryddet hus, gjort klart alt til neste dag, så er den løpeturen hvor jeg bare er helt alene med musikk på ørene helt fantastisk). 

Anonymkode: dcc11...dce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt sånn periodevis løper og jeg synes absolutt kroppen blir stram av løping. Men du løper jo bort mye fett, samtidig som du ikke bygger kjempemye muskler. Ser ikke problemet med å løpe 25-40 min hver dag så lenge du er trent deg opp til det. En viktgi ting med løping er jo nettopp det mentale avkoblingen, godt å få den hver dag. 

Anonymkode: c1510...138

Skrevet

Du vil få strammere kropp selv om du kun jogger, for du bruker selvsagt mange muskler uansett. Det største problemet er nok at du er mer utsatt for belastningsskader hvis du ikke trener litt styrke. Trenger ikke være noe fancy greier med tunge vekter, men 10 minutter med enkle styrkeøvelser bør være mulig å få til 2-3 ganger i uken

Anonymkode: 18174...6b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...