Gjest Linaria Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Kjæresten min er musiker og spiller mange konserter på puber og små konsertarenaer. Lyden er ikke ekstremt høy, men om man filmer med telefon blir den svært uklar selvfølgelig. Vi ønsker å filme videoer til Youtube og hjemmesiden hans som har grei nok lyd og bilde, men vi har ikke alt for mye penger til å bruke på et filmkamera for tiden? Noen som har noen tips? Har filmet litt med et Samsung nx3000 og det funket helt fint, men dette kameraet fikk jeg låne og det er ikke tilgjengelig lenger.
bobleplast_ Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 Canon 70d. Speilrefleks som er ypperlig til filming.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Det er vel ikke lov til å filme under konserter Anonymkode: aee28...75b
Gjest Linaria Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 On 9/30/2017 at 3:50 PM, AnonymBruker said: Det er vel ikke lov til å filme under konserter Anonymkode: aee28...75b Det er for å filme konsertene til kjæresten min der han spiller og synger egenproduserte sanger, så vi kan legge det ut på hjemmesiden hans. Er ikke noe copyright issues her. Noen som har flere tips? Driver og ser på det igjen nå, men synes det er vanskelig å finne noe som ikke er sinnsykt dyrt. Viktigste er at lyden blir bra og at det filmer bra i mørket.
Gjest Optimo Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 Dette er faktisk filmet med en mobil; Nokia 808. Jeg syns det var bra.. (pass på å sette videokvaliteten på videoen til 1080p - tannhjulet nede i hjørnet). Gammel og utgått modell, da .. eneste forhandler jeg fant er på finn: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=44883852&fks=44883852 Men kanskje det dukker opp noen brukte med tid og stunder..?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 Det er vel ulovlig å filme konserter Anonymkode: aee28...75b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 På 30.9.2017 den 16.50, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke lov til å filme under konserter Anonymkode: aee28...75b 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ulovlig å filme konserter Anonymkode: aee28...75b Det blir ikke noe mer ulovlig å filme sine egne konserter om du sier det to ganger, luring. Anonymkode: ebb53...fa2
Gjest Linaria Skrevet 24. januar 2018 #8 Skrevet 24. januar 2018 Noen flere som har råd her? Har enda ikke funnet noe. Vi bor i Storbritannia, og ser etter noe til 200-300 pund. Enten ganske bra lyd eller mulighet til å koble til ekstern mikrofon. Viktig at det filmer greit nok uten for mye lys. Konsertene er ikke spesielt store, men lyden blir høy nok innimellom. Akustisk gitar, trommer, bass, fele, fløyte-type band (eller kun akustisk gitar og sang). Hahah, jeg sliter sånn med dette, og i mellomtiden ender vi opp med å ikke få filmet noe som helst. Fint om kameraet tar greie bilder også.
Gruselgrafs Skrevet 24. januar 2018 #9 Skrevet 24. januar 2018 Hvilken mobil har du? Det skal gå an å få ganske brukbart bilde med nyere telefoner hvis du stiller inn på høyeste billedkvalitet. Her er et eksempel på mobilopptak: Ser da absolutt godkjent ut.
Gruselgrafs Skrevet 25. januar 2018 #10 Skrevet 25. januar 2018 På 11.11.2017 den 20.07, AnonymBruker skrev: Det er vel ulovlig å filme konserter Anonymkode: aee28...75b Dette varierer fra konsert til konsert. Det er som regel de helt store artistene som er restriktive angående filming (evt. arenaene der de holder konserter). Vet faktisk om artister som leter etter opptak av seg selv på youtube slik at de kan legge det ut på facebook eller på egen youtubekanal.
ekkoet Skrevet 25. januar 2018 #11 Skrevet 25. januar 2018 Om det er for budsjett tror jeg jeg hadde gått for et (rimelig) filmkamera med mulighet for ekstern mikrofon. I tillegg vil jeg tenke at det er viktig å få det på et stativ, håndholdt vil ikke bli bra, ihvertfall ikke over en lengre konsert. Hvis det finnes en miksepult i rommet er det ofte her lyden er best og gjerne også grei utsikt + at det vil kanskje være plass til å sette fra seg et kamera. Er du ekstra heldig kan du få lyden ut av miksepulten, men da må du kanskje gjøre et opptak på siden og sy sammen senere. Gjør minst mulig zooming (ingen) inn og ut, med mindre det er planlagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå