Gå til innhold

Jeg kveles snart av skyllemiddelet. Husmødre, HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tuller ikke, jeg får ikke puste her inne. Har kjøpt nytt skyllemiddel.
Denne:
7046110010051.jpg
Jeg får ikke puste! Luften er så tung her inne. Har åpnet alle vinduene. Har hivd klærne i vaskemaskinen, skal vaske dem på nytt. Med neutral skyllemiddel denne gangen. Må nevne at jeg alltid lufter når klærne henger til tørk. Tørkestativet står under vinduet som er åpent 24/7. 
Noen andre som har prøvd denne og opplevd dette?
Jeg tuller ikke. Får bokstavelig talt ikke til å puste. Har smerter i brystet, fordi de er så tungt å puste. Venter på at mamma skal komme å hente meg. Slik at jeg får kommet meg ut til luften er normal. Har satt på vifte og åpnet alle 6 vinduene. 

Så da er spørsmålet. 
Jeg har 6 flasker med denne hersens skyllemiddelet. Var på tilbud. Jeg har ikke økonomi til å bare kaste dem. Mamma likte den heller ikke, hun kastet sin flaske. Så hun vil ikke bytte med meg. 
Kan jeg bruke halvt om halvt? Litt comfort og litt neutral? Går det helt fint?

Anonymkode: 532d3...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selg de til noen?

Anonymkode: 07cc6...e6e

• Liker 2
Skrevet

Spør om å få bytte i butikken? 

Anonymkode: 8c67e...638

• Liker 5
Skrevet

Bruk mindre (man MÅ ikke bruke skyllemiddel, å hvertfall ikke så mye som mange bruker), eller selg dem på en kjøp og salg side. 

Anonymkode: 66953...3a2

• Liker 6
Skrevet

Slutt å bruk skyllemiddel. Det er en TOTALT unødvendig greie. Jeg bruker aldri skyllemiddel og klærne er da myke og gode likevel. Høres ut som du er allergisk, noe man fort kan utvikle når man bruker skyllemiddel i klærne sine. 

Du kan nok bytte de uåpnede i butikken. 

Anonymkode: 15cd4...d6f

• Liker 24
Skrevet

Enig med de to over her :)

Ellers - om du sliter SÅ veldig med det, tenker jeg at enten reagerer du kjempemasse på lukta, eller så har du brukt litt mye skyllemiddel. Det enkleste når man kjøper noe nytt er jo å lukte på det i butikken :)

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruk mindre (man MÅ ikke bruke skyllemiddel, å hvertfall ikke så mye som mange bruker), eller selg dem på en kjøp og salg side. 

Det er ikke sånn at man bør en gang bruke skyllemiddel. Det er penger rett ut vinduet. Totalt unødvendig. Og man påfører seg selv kjemikalier og man står i fare for å utvikle allergi. 

Anonymkode: 15cd4...d6f

• Liker 7
Skrevet

Jeg bruker aldri skyllemiddel.

Anonymkode: b550f...6a1

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør om å få bytte i butikken? 

Anonymkode: 8c67e...638

Det viste jeg ikke var en mulighet :S det må jeg prøve. takk for tipset! Har faktisk kvitteringen. De bruker å ligge i posen og jeg fant den. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte ikke mye, mye mindre enn normalt. Siden den er ny. Kanskje to teskje sånn ca. På en full maskin. Mye mindre enn jeg bruker. 

Akkurat nå, Titania skrev:

Enig med de to over her :)

Ellers - om du sliter SÅ veldig med det, tenker jeg at enten reagerer du kjempemasse på lukta, eller så har du brukt litt mye skyllemiddel. Det enkleste når man kjøper noe nytt er jo å lukte på det i butikken :)

Har ikke brukt mye. Den lukter annerledes i flasken. Lukten er sterk men ikke sterkere enn andre skyllemidler. Men utav maskinen så er den ekstrem sterk. 

Jeg har prøvd å ikke bruke skyllemiddel i det hele tatt. Har prøvd ut forskjellige ting og kom så frem til følgende. Bruker det bare på håndklær. Til sengsett og laken bruker jeg neutral. Fordi jeg liker ikke lukten i sengen. Blir tungt å puste. Neutral gjør at håndklærne blir for stive. Så jeg foretrekker andre skyllemiddel til det. Klær bruker jeg ikke skyllemiddel. Fordi jeg tåler ikke sterke lukter. 
Bruker neutral sjampo og balsam, neutral sin deo og dusjsåpe. Eneste jeg bruker av lukt, det er parfyme. Den er svak og jeg reagerer ikke på den. Har brukt samme parfymen i godt over 10 år nå. Den er veldig svak og helt perfekt for meg. 
Har aldri reagert på skyllemiddel slik som nå. Bare hvis hele sengen har blitt vasket med skyllemiddel som har parfyme. Og jeg da ligger i nyvasket seng. Da blir jeg tungpust. Aldri reagert på håndklær som henger til tørk. 

ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg er allergisk mot skyllemiddel så jeg bruker det aldri. Hva med å prøve en økologisk variant, evt. en som er mer allergivennlig? 

Skrevet

Slutt med skyllemiddel! Det stinker av de som bruker det! Verre enn menselukt. 

Anonymkode: f0ef1...552

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...

Jeg brukte ikke mye, mye mindre enn normalt. Siden den er ny. Kanskje to teskje sånn ca. På en full maskin. Mye mindre enn jeg bruker. 

...

ts

To teskjeer av typen måleskje? Det synes jeg faktisk er ganske mye. Tipper jeg bruker en halv teskje de få gangene jeg bruker litt skyllemiddel. 

Anonymkode: afc3a...702

Skrevet

Jeg har kommet frem til at jeg lever et fullverdig liv helt uten skyllemiddel, så jeg foreslår å slutte og bruke det. Foruten at det ikke lukter særlig godt, gir det tøyet en kunstig myk følelse og ødelegger fibrene. Mykheten vil du kanskje savne til å begynne med, men det er bare en vanesak. 

• Liker 7
Skrevet

Bruk hvit eddik 7 % istedet! Bevarer fargene og fjerner vond lukt.

• Liker 2
Skrevet

Eddik 👍

Anonymkode: c3eb1...c02

• Liker 1
Skrevet

Men luktet du ikke på den før du kjøpte den?

Jeg bruker ikke skyllemiddel, synes klærne blir like myke uten. 

Eddik er ikke anbefalt siden det kan ødelegge maskinen, fikk jeg beskjed om da jeg kjøpte ny vaskemaskin forrige mnd. 

Anonymkode: 7a59f...570

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker heller ikke den sterke lukta av rene klær. Jeg brukte aldri skyllemiddel før, men bodde så sammen med noen som brukte det og det ble en vane. Blander alltid 50/50 med Neutral, og jeg bruker nok mindre skyllemiddel for det lukter ikke så voldsomt når jeg vasker som når enkelte andre gjør det.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

To teskjeer av typen måleskje? Det synes jeg faktisk er ganske mye. Tipper jeg bruker en halv teskje de få gangene jeg bruker litt skyllemiddel. 

Anonymkode: afc3a...702

Nei to vanlig teskje sånn ca, kanskje mindre. Går etter øyemål. 

1 time siden, applestories skrev:

Jeg liker heller ikke den sterke lukta av rene klær. Jeg brukte aldri skyllemiddel før, men bodde så sammen med noen som brukte det og det ble en vane. Blander alltid 50/50 med Neutral, og jeg bruker nok mindre skyllemiddel for det lukter ikke så voldsomt når jeg vasker som når enkelte andre gjør det.

Hvordan blir det å blande 50/50? Er litt skeptisk til å blande forskjellig, vet ikke helt hvorfor..

Lukten er nesten utav hus nå. Luften er bedre. Fått vasket klærne på nytt og det meste av lukten er borte. 

ts

Skrevet

Parfymen i skyllemiddel er giftig, just saying.

Anonymkode: 4ddeb...660

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei to vanlig teskje sånn ca, kanskje mindre. Går etter øyemål. 

Hvordan blir det å blande 50/50? Er litt skeptisk til å blande forskjellig, vet ikke helt hvorfor..

Lukten er nesten utav hus nå. Luften er bedre. Fått vasket klærne på nytt og det meste av lukten er borte. 

ts

Det gjør vel bare at lukten blir svakere. Har aldri tenkt på at det kunne være et problem, blir litt som å blande to håndsåper sammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...