Pmaxqueen Skrevet 30. september 2017 #1 Del Skrevet 30. september 2017 Hei! Vi pusser opp men sliter med valg av gulv.. Gulvet skal være gjennomgående, det betyr at det blir det samme gulvet på kjøkken, spisestue, stue og soverom. (alt i en etasje). Vi har valgt å gå for Scandinavian classic fra Hth som er et såkalt "herregårds kjøkken". Blir en "matt" sort granitt benkeplate med litt grått i seg. Burde vi velge et litt mørkt gulv, et varmt gulv eller et lyst og litt kaldt gulv? Og hva tenker dere pergo gulv vs parkett? Tenker parkett er litt upraktisk med tanke på kjøkkenet.. Hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #2 Del Skrevet 30. september 2017 Ville absolutt valgt et lyst og kaldt gulv. Anonymkode: 81ac3...a89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Del Skrevet 30. september 2017 Jeg har Eik Classic, matt laminat fra Berry Alloc. Altså verken mørkt eller lyst. Har samme gulv i alle rom, unntatt entre og våtrom. Valgte bevisst å unngå "motefarge" nettopp fordi man skal leve med gulvet i mange år. Til opplysning har Pergo har både parkett og laminat. Anonymkode: 40fa7...6af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #4 Del Skrevet 30. september 2017 Jeg ville valgt klassisk eikeparkett. Tror Ikke mørkt gulv eller helt lyst gulv er like tidløst. Det er ikke så praktisk heller. Anonymkode: 3111a...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pmaxqueen Skrevet 30. september 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 30. september 2017 Tar gjerne i mot linker! Takk for svar, vi skal se mer på eikeparkett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fleur Delacour Skrevet 30. september 2017 #6 Del Skrevet 30. september 2017 http://kahrs.com/nb-NO/forbruker/gulv/eik-portofino Her inne kan du se de ulike gulvene plassert i rom. Veldig nyttig da vi skulle velge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #7 Del Skrevet 30. september 2017 Jeg ville også gått for en lys eik. Jeg har mørke tregulv i et par rom og støv synes tusen ganger fortere enn i grålyse tregulv. Anonymkode: 87928...722 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #8 Del Skrevet 30. september 2017 "Brent eik" fra XL bygg Flekker og støv blir ikke så synlig, da fargen er en mellomting av lys og mørk. Anonymkode: 92280...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pmaxqueen Skrevet 30. september 2017 Forfatter #9 Del Skrevet 30. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Brent eik" fra XL bygg Flekker og støv blir ikke så synlig, da fargen er en mellomting av lys og mørk. Anonymkode: 92280...23d Fra pergo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 30. september 2017 #10 Del Skrevet 30. september 2017 Velg lyst. Da blir det mye lysere inne, pg lys er viktig for humør og for å være opplagt om vinteren. Det har ingenting med mote å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #11 Del Skrevet 30. september 2017 Vi har hvitt eik parkett fra berry alloc. 1-stavs. Veldig fornøyd! Anonymkode: 9b253...e30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #12 Del Skrevet 30. september 2017 Har alltid tenkte at jeg skulle ha mørke gulv, men bestemte meg for lyst etter å ha lånt med vareprøver hjem. Spørr om å låne med prøver, da kan du se hvordan lyset treffer i ditt rom og gi ett inntrykk av hvordan det blir. Angrer ikke ett sekund på å ha gått for lyst; mindre dystert, fin varmefølelse når rommet er opplyst, ser ikke støv så godt når solen står på, og gulvet i seg selv er flott. Har enstavs hvitoljet eikeparkett. Anonymkode: 004df...8db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ValarMorghulis Skrevet 30. september 2017 #13 Del Skrevet 30. september 2017 Jeg personlig er veldig glad i mørke gulv, så ville absolutt gått for mørkt. Du må nesten bare se det an hva du selv synes er best. Sier som AB ovenfor, prøv å ta med vareprøver hjem og se hva som blir finest hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 12. oktober 2017 #14 Del Skrevet 12. oktober 2017 Hva slags gulv endte du opp med? Når jeg tenker hvitt herregårdskjøkken, tenker jeg nøytral 1-stavs eikeparkett. Brede bord, som ser ut som heltre. Dyrt, men herlighet så lekkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 12. oktober 2017 #15 Del Skrevet 12. oktober 2017 Har hatt begge deler, og vil vel si at en enstavs børste, oljet eikeparkett er det beste valget. Pergo laminatgulv har vi hatt. Sokkeforbruket gikk i taket.. Veldig lyse og veldig mørke gulv har en tendens til å vise alt! Alt fra fotavtrykk, støv og hår. Vi er over snittet opptatt av rent og ryddig, men å vaske gulvet hver dag.. ikke akkurat artig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #16 Del Skrevet 12. oktober 2017 Herregårdskjøkken fortjener et varmt gulv syns jeg. Enig i eik som andre skriver her. Mørkt gulv med mørk benkeplate kommer til å sluke alt lys. Jeg har hatt eik i alle rom, også kjøkken, og det var ikke noe problem. Men jeg har ikke barn som søker... Anonymkode: 6245b...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pmaxqueen Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter #17 Del Skrevet 12. oktober 2017 Vi har ikke landet helt ennå, men jeg skal oppdatere når vi har valgt! Vi er på utkikk etter en 1 stavs lys/varm eikeparkett i riktig prisklasse.. så vi følger med på tilbud 🤗Vi skal ha ca 150 kvm så pengene flyr😖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 12. oktober 2017 #18 Del Skrevet 12. oktober 2017 Hvis dere har hund så ville jeg valgt samme farge på parketten som på hunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 13. oktober 2017 #19 Del Skrevet 13. oktober 2017 12 timer siden, Pmaxqueen skrev: Vi har ikke landet helt ennå, men jeg skal oppdatere når vi har valgt! Vi er på utkikk etter en 1 stavs lys/varm eikeparkett i riktig prisklasse.. så vi følger med på tilbud 🤗Vi skal ha ca 150 kvm så pengene flyr😖 Sjekk gulvdeal.no De har 30% rabatt på parkett fra nordbo gulv nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peaches Skrevet 13. oktober 2017 #20 Del Skrevet 13. oktober 2017 Lys grå parkett er fint. Rusk og støv synes veldig godt på mørkebrune gulv. Veldig pent med likt gulv i alle rom👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå