AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Jeg går på aap, men skal søke Nav om å reise med familien 9 dager til Malaysia i julen, ferien går ikke utover skole og er hjemme til skolestart. er det sånn at hvis jeg søker å nav sier dette er ok så sender jeg meldekort som vanlig og får trekk for feriedager jeg legger inn? Ville høre om andre har søkt å dette går iorden? Anonymkode: c0b54...833
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 Ja akkurat som du sier. I noen tilfeller kan nav gå med på å la deg beholde aap de dagene du er borte også, men dette er noe de bestemmer i hvert enkelt tilfelle. Anonymkode: f5321...5e1
applestories Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Praksis varierer, noen steder må man søke, andre steder godkjenner saksbehandler ferien. I de tilfellene man har fått godkjent av saksbehandler bør man få beskjed om å ikke krysse av for ferie siden man da blir trukket i utbetalinger. Man får ikke feriepenger på AAP, så noen kontor vurderer at det er rimelig at man da får beholde AAP mens man er borte. Viktig at saksbehandler skriver dette i notat slik at det er registrert dersom det skulle bli kontrollert. Akkurat hva loven sier om dette vet jeg ikke, dersom du har kontakt med saksbehandleren din vet han eller hun hva praksis er i ditt lokalkontor. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #4 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg søkte på nett i sommer, og saksbehandleren min godkjente da at jeg kunne reise og beholde aap i perioden. Fylte da ut meldekort som normalt, huket ikke av for ferie. Bare husk å søke i god tid, minst et par uker før. Anonymkode: ff91d...568
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #5 Skrevet 3. oktober 2017 Så bra! Jeg har snakket med saksbehandler, så har sendt søknad så venter spent på om nav godtar det👍 Er snakk om juletider så de har enda noen uker på å gi meg svar! ts Anonymkode: c0b54...833
Drakan Skrevet 3. oktober 2017 #6 Skrevet 3. oktober 2017 Hittil har det vært greit den ene gangen jeg dro på ferie med aap. Vet ikke om de ville akseptert 9 dager, men du kan høre med saksbehandler hva de mener.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #7 Skrevet 3. oktober 2017 Ja, jeg skal også reise bort i julen, og saksbehandler sa at så lenge det ikke går utover tiltaket så var det greit Anonymkode: dd4bc...210
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #8 Skrevet 3. oktober 2017 Men må søke da selvsagt. Anonymkode: dd4bc...210
Apple- Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 På 3.10.2017 den 18.17, Drakan skrev: Hittil har det vært greit den ene gangen jeg dro på ferie med aap. Vet ikke om de ville akseptert 9 dager, men du kan høre med saksbehandler hva de mener. Jeg tror dette kommer an på hva slags tiltak man har. Jeg fikk fire uker i sommer fordi det ikke gikk ut over det tiltaket jeg var på. Hos meg var det saksbehandleren min som behandlet det og jeg fikk ganske fort svar.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg var borte på ferie (i Norge vel og merke) i 2 uker i sommer. Fikk beholde aap da det ikke kom i veien for tiltak. Anonymkode: f5321...5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå