Miss Marple Skrevet 20. januar 2005 #1 Skrevet 20. januar 2005 Hei! Jeg skal skrive en oppgave om autisme (ei lita jente som har fått diagnosen tre år gammel). Noen som kan hjelpe meg med aktuelle problemstillinger? Jeg står helt fast...Det bør nevnes at hun tyr til selvstimulering i form av å bite seg i hånda.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 Hva med hvordan lære henne andre metoder å takle ting på enn selvstimulering?
Fakse Skrevet 25. januar 2005 #4 Skrevet 25. januar 2005 Så akkurat at en kort-dokumentar om autisme er nominert til oskar. Om du får tak i den kan det jo være du kan hente noen interessante problemstillinger derifra.
Cata Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Sjekk med biblioteket om de kan få tak i boka "Fra ingen til en" av Donna Williams. Den er utgitt på Pax forlag. Samme forfatter har også utgitt boka "Ingen ingensteds", men vet ikke om den er kommet ut på samme forlag. Forfatteren er selv autist, så en av disse bøkene burde kunne gi deg et bra utgangspunkt for en problemstilling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå