Bambee Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Hei! Jeg har en flott rottweiler tispe som dessverre har fått leddgikt og artrose i begge knær. Hun har opperert det ene allerede og skal operere det andre når hun er leget nok, noe som betyr at de neste 3 mnd kan hun ikke går tur og ha minimalt med aktivitet/bevegelse. Hun er en høyenergisk hund og jeg ser hun mistrives nå som hun ikke får ut energien sin. Men jeg synes det er vanskelig å finne metoder får å tømme henne for energien uten noe som helst bevegelse.. og setter jeg i gang med noe rolig mental stimuli, blir hun så glad og giret at hun hopper rundt, som ikke heller er bra for knærna og klarer ikke fokusere. Forståelig nok etter 1 mnd uten aktivitet! Noen som har noen tips til meg? Evt vert i lignende situasjon? Hva gjorde dere?
Tabris Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 Nesearbeid er ypperlig og kan gjøres med minimalt med bevegelse. Lære hunden å kjenne igjen èn bestemt lukt og ignorere andre lukter, f.eks. Eller finne en konkret gjenstand. Litt vanskelig å forklare fremgangsmåten, men her er noen videoer som kan hjelpe: Finne konkret gjenstand: Finne konkret lukt: https://www.youtube.com/watch?v=Z988vRxsj6Q&t=2s (Må sette video nr. to bare som link, fordi ellers så ville den bare sette inn videoen ovenfor to ganger, aner ikke hvorfor).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå