Gå til innhold

Linsebrukere - bytte linsetype?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen måneder tilbake gikk jeg over fra acuvue moist dagslinser til acuvue oasys ukeslinser. Har hatt et lite lager med moist som jeg har brukt innimellom når det har vært praktisk, f. eks når jeg svømmer, pusser opp (og blir full av støv og puss), eller strandferie med bading. Nå er jeg nesten tom for dagslinser og bestiller meg nye. Har sett at oasys har kommet som dagslinser. Er disse så like i materiale som ukeslinsene at man kan gå over til dem istedet for moist? 

Alle mine linseskift har vært gjort hos optiker, og dette reiser jeg ikke tilbake for å teste. 

Noen som har erfaring med moist og oasys? Er oasys (de nye dagslinser) bedre enn moist? Jeg har forresten toriske linser.

Anonymkode: 33763...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, canacas skrev:

Jeg har brukt begge. Går aldri tilbake til dagslinser. Du kan jo prøve da, kan hende det funker bedre for deg. 

Det er ikke snakk om å gå tilbake. Trenger bare et par innimellom der det er mer praktisk. Tipper å bruke en pakke (15 par) iløpet av året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om å gå tilbake. Trenger bare et par innimellom der det er mer praktisk. Tipper å bruke en pakke (15 par) iløpet av året. 

Høres ut som en grei løsning. Jeg har også backup i form av dagslinser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel strengt tatt ikke helt det jeg spurte om. Lurte på om det var greit å skifte fra moist til oasys oneday, når jeg vanligvis bruker oasys ukeslinser.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Var vel strengt tatt ikke helt det jeg spurte om. Lurte på om det var greit å skifte fra moist til oasys oneday, når jeg vanligvis bruker oasys ukeslinser.. 

Hvis spesifikasjonene er de samme så skal det ikke være noe problem når det bare er for backup

Anonymkode: 0851a...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen er ikke så stor mellom de to typene, men den kan være stor nok til at du vil merke det. Det jeg ville tenkt mest på er at siden du har toriske linser så er det et lodd i linsen som gjør at den ligger der den skal, altså i riktig akse. Om du feks. har 180 i akse står det på esken. Noen ganger vrir linsen seg, og da regner optikeren ut hvilken akseretning du skal bruke. Siden 1-dagslinsen er større, kan det være nok til at linsen roterer og ikke ligger der den skal, og du vil da se uklart. Men som sagt, ikke sikkert du merker noe til det! Men greit å vite at om du handler linser på nettet er du selv ansvarlig om noe går galt, får du linser tilpasset av optiker er optikeren ansvarlig.

Anonymkode: bbf19...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke acuvue-linsene hadde lodd, men snur seg og er stabile pga kraften fra blunking? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager på det sterkeste. Neste gang kan du jo være litt tydeligere eller skrive at du ikke er interessert i å høre hva andre gjør (evt spesifikt meg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, canacas skrev:

Beklager på det sterkeste. Neste gang kan du jo være litt tydeligere eller skrive at du ikke er interessert i å høre hva andre gjør (evt spesifikt meg). 

Sorry, var ikke slikt ment. Ville bare presisere at jeg ikke hadde fått svar på det jeg lurte på. Å få vite hva andre gjør er jo bare en bonus😀. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, var ikke slikt ment. Ville bare presisere at jeg ikke hadde fått svar på det jeg lurte på. Å få vite hva andre gjør er jo bare en bonus😀. 

Ok. Jeg bruker dagslinser som backup bare om noe skjer med de andre, frem til jeg får erstattet de, men syns ikke de er fullgode erstatninger ofte. Da bruker jeg heller brillene. Jeg har akkurat de du spør om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...