AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #1 Skrevet 30. september 2017 Det er panelovner, var det ikke slik at det er en spesiell måte å starte de opp på når de ikke har vært brukt på lenge? At de skulle settes på fullt eller noe en stund?🤔 En av de har for øvrig ny termostat også. Anonymkode: b315b...7ec
stan Skrevet 30. september 2017 #2 Skrevet 30. september 2017 Vet ikke om det er noen prosedyre. Jeg pleier å sette på fullt og lufte. Det er ofte mye støv som svies av og som lukter. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Radiatorer har så vidt jeg vet prosedyrer som bør følges, men panelovner er det bare å skru på. Litt lukt av svidd støv må forventes, men forsvinner raskt. Anonymkode: c6870...ae9
T-Rex Skrevet 30. september 2017 #4 Skrevet 30. september 2017 1 hour ago, stan said: Vet ikke om det er noen prosedyre. Jeg pleier å sette på fullt og lufte. Det er ofte mye støv som svies av og som lukter. Ta allergimedisin før du gjør dette, om du er allergisk mot pollen eller støvmidd. Og prøv å støvsuge ovnen så godt du kan først. 3
stan Skrevet 30. september 2017 #5 Skrevet 30. september 2017 57 minutter siden, T-Rex skrev: Ta allergimedisin før du gjør dette, om du er allergisk mot pollen eller støvmidd. Og prøv å støvsuge ovnen så godt du kan først. Sikkert lurt. Men jeg skrev at jeg lufter. Med gjennomtrekk. Fast prosedyre på hytta hver vår. Da trenges det luftes grundig likevel. Vi er som oftest ute. Det er pussig nok fint vær bestandig når vi åpner hytta. 1
T-Rex Skrevet 30. september 2017 #6 Skrevet 30. september 2017 1 hour ago, stan said: Sikkert lurt. Men jeg skrev at jeg lufter. Med gjennomtrekk. Dette er naturligvis det beste, men for mange av oss er det sånn at vi setter på varmeovnene når vi fryser. Og da kan det sitte litt langt inne med gjennomtrekk, spesielt når vi har glemt forrige års allergireaksjon.
stan Skrevet 30. september 2017 #7 Skrevet 30. september 2017 1 time siden, T-Rex skrev: Dette er naturligvis det beste, men for mange av oss er det sånn at vi setter på varmeovnene når vi fryser. Og da kan det sitte litt langt inne med gjennomtrekk, spesielt når vi har glemt forrige års allergireaksjon. Helt klart. Den røyken som kommer fra støvete panelovner er neppe det sunneste man kan puste inn. Bedre å skru opp skikkelig, bli ferdig med det, enn å langpines
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå