Gå til innhold

Sløsing av millioner med IT-kroner

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Slik skal jenter inspireres til å satse på teknologi"

I artikkelen fremkommer det at de bruker en haug med penger på å lære jenter om koding, om hvordan data fungerer. Noe som er heller bortkastet, ingen av jentene har lyst til å jobbe med IT senere. Lurer på hvorfor? Hmmm, kan det ha noe å gjøre med at de er JENTER?! Hvorfor kaste bort en masse ressurser på jenter som aldri vil få bruk for dette, som aldri vil hverken interessere seg for eller kunne interessere seg for IT? Steve Jobs, Bill Gates, m.fl. var og er menn. For kvinner har bare ikke de anleggene for å interessere seg for og forstå data/IT. Disse ressursene burde vært brukt på gutter i stedet. Så kunne de hatt en "lær deg å sminke"-dag for jentene.

Anonymkode: d6e84...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

I artikkelen fremkommer det at de bruker en haug med penger på å lære jenter om koding, om hvordan data fungerer. Noe som er heller bortkastet, ingen av jentene har lyst til å jobbe med IT senere. Lurer på hvorfor? Hmmm, kan det ha noe å gjøre med at de er JENTER?! Hvorfor kaste bort en masse ressurser på jenter som aldri vil få bruk for dette, som aldri vil hverken interessere seg for eller kunne interessere seg for IT? Steve Jobs, Bill Gates, m.fl. var og er menn. For kvinner har bare ikke de anleggene for å interessere seg for og forstå data/IT. Disse ressursene burde vært brukt på gutter i stedet. Så kunne de hatt en "lær deg å sminke"-dag for jentene.

Hva med disse? http://www.ub.uio.no/fag/informatikk-matematikk/informatikk/formidling/utstillinger/adalovelace/index.html

Anonymkode: cc0d5...ee4

• Liker 1
Skrevet

Masse jenter som synes teknologi er gøy og jobber innen IT og annen teknologi idag. Og flere trengs å rekrutteres fordi det er bra på alle måter.

Mange unge jenter trenger bare å få presentert teknologi som en mulig vei å gå, møte kvinner innen teknologi som rollemodeller. Slik at de skjønner at dette er helt normalt og fint og også aktuelt for dem. Så slipper de å jobbe som underbetalte sykepleiere som klager på lønn støtt :)

Anonymkode: 6e545...9be

• Liker 3
Skrevet

Har sett mye værre sløsing enn workshops for 8 år gamle barm.

Anonymkode: ae92f...1f5

• Liker 5
Skrevet

Kvinner har både anlegg og interesse, forøvrig. Jeg kjenner maaasssee jenter som jobber innen IT fordi jeg selv gjør det :)

Jeg bruker sminke daglig også. Uten å ha gått sminkekurs. For et unikum jeg er...

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av de har gjort noe stort. De har vært sekretærer. På samme måte som de kvinner som sydde sammen ringminne en gang i tiden ikke oppfant eller utviklet noe selv, de gjorde bare en syjobb på vegne av de menn som utviklet teknologien.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Masse jenter som synes teknologi er gøy og jobber innen IT og annen teknologi idag. Og flere trengs å rekrutteres fordi det er bra på alle måter.

Mange unge jenter trenger bare å få presentert teknologi som en mulig vei å gå, møte kvinner innen teknologi som rollemodeller. Slik at de skjønner at dette er helt normalt og fint og også aktuelt for dem. Så slipper de å jobbe som underbetalte sykepleiere som klager på lønn støtt :)

Så rart da, at jeg aldri har hørt om noen? Kvinner vet jo ikke en gang forskjellen på en i5 og en i7-prosessor. Fordi dette er bare ikke noe de har anlegg for, ikke har naturlig interesse for. Mekaniske ting er noe som interesserer gutter fra tidlig alder, ikke jenter. Jenters interesse er mennesker, som du poengterer selv. Derfor velger så mange kvinner å bli sykepleiere og hjelpepleiere. For da kan de jobbe med mennesker. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett mye værre sløsing enn workshops for 8 år gamle barm.

Anonymkode: ae92f...1f5

Ja, som rettskriving for dyslektikere.

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Ingen av de har gjort noe stort. De har vært sekretærer. På samme måte som de kvinner som sydde sammen ringminne en gang i tiden ikke oppfant eller utviklet noe selv, de gjorde bare en syjobb på vegne av de menn som utviklet teknologien.

:Gjesp:

Anonymkode: cc0d5...ee4

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner har både anlegg og interesse, forøvrig. Jeg kjenner maaasssee jenter som jobber innen IT fordi jeg selv gjør det :)

Jeg bruker sminke daglig også. Uten å ha gått sminkekurs. For et unikum jeg er...

Jeg har aldri møtt en eneste jente som jobber innen data/IT. Vet du hvorfor? Fordi det er bare ikke et felt som kvinner interesserer seg for. Kvinner har ikke den naturlige interessen for tekniske ting som menn har. Gutter lurer på hvordan ting fungerer. Jenter lurer på om dukkene deres kan gifte seg med hverandre.

Skrevet

Jeg lurer på hva jenter tenker om at deres interesser ikke er bra nok? Fra alle kanter blir de forsøkt presset inn i gutteaktiviteter. Det må da gjøre noe med selvfølelsen.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som jobber med IT må bli Steve Jobs eller Bill Gates, på samme måte som at alle som jobber med politikk ikke blir statsministere. IT-feltet er bredt og det er ingen grunn til å tro at det vil bli færre jobber innen dette feltet med årene og det er heller ikke slik at alle gutter automatisk blir interessert i dette feltet, derfor er det bra å introdusere og vise jenter hva IT er tidlig, slik at også de kan bli interesserte.  

Anonymkode: 609ec...10a

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så rart da, at jeg aldri har hørt om noen? Kvinner vet jo ikke en gang forskjellen på en i5 og en i7-prosessor. Fordi dette er bare ikke noe de har anlegg for, ikke har naturlig interesse for. Mekaniske ting er noe som interesserer gutter fra tidlig alder, ikke jenter. Jenters interesse er mennesker, som du poengterer selv. Derfor velger så mange kvinner å bli sykepleiere og hjelpepleiere. For da kan de jobbe med mennesker. 

Jeg jobber med IT og jobber mye med mennesker, kan overhodet ikke tenke meg å jobbe med noe innen helse.

Skrevet
10 timer siden, Horten Market skrev:

Jeg lurer på hva jenter tenker om at deres interesser ikke er bra nok? Fra alle kanter blir de forsøkt presset inn i gutteaktiviteter. Det må da gjøre noe med selvfølelsen.

Da slipper de i ihvertfall unna problemet jeg hadde med at alle mine interesser ble sett på som gutteinteresser. Og hvem er det som sier at interessene deres ikke er bra nok?

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Deg igjen? Du repeterer deg selv i det uendelige. So boring.

Anonymkode: fe763...491

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...