Gå til innhold

Gravid med eksen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er det skjedd. Jeg har endelig blitt gravid men det er med ekskjæresten. Hvor går veien nå? 

Anonymkode: 58a6b...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det så ille da? Det er jo i det minste en person du kjenner og tydeligvis fortsatt er tiltrukket av siden du klarte bli gravid. 

Anonymkode: 8bb1e...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det så ille da? Det er jo i det minste en person du kjenner og tydeligvis fortsatt er tiltrukket av siden du klarte bli gravid. 

Det er klart men tenker på barnet i det hele. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart men tenker på barnet i det hele. 

Er eksen uegnet som barnefar da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt abort. Som ekser vil det bli mye krangling og ikke gode foreldreforbilder og forbilder på hvordan kjærlighet skal være. Dere kommer til å få et psykisk skadet problembarn. 

Anonymkode: 48da0...9f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville tatt abort. Som ekser vil det bli mye krangling og ikke gode foreldreforbilder og forbilder på hvordan kjærlighet skal være. Dere kommer til å få et psykisk skadet problembarn. 

Anonymkode: 48da0...9f1

Mamma og pappa har aldri vært sammen i livet mitt. Jeg har et mye bedre forhold til moren min istedet da faren min trakk seg unna bare. Men altså jeg er ikke et psykisk skadet problembarn fordi mamma og pappa ikke var sammen. Noen ganger funker det bra uten at foreldrene er sammen til og starte med, er verre med de skilsmisse barna som er vandt med begge tilstede også plutselig må de leve uten en av dem i hjemme. Kanskje farte fram og tilbake til de er gamle nok til og vite selv hva de ønsker. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer til å gå helt fint så lenge dere er innstilt på ansvaret det innebærer med barn, samt at dere går inn for å samarbeide fra dag 1. 

Siden det er eks og dere ikke har planer (?) om å bli sammen/bo sammen, så er det bare å legge følelser til side og tenke på barnets beste. 

- Begyn nå med å skape en god dialog, sett krav til hverandre. Kanskje familievernkontoret kunne gjort situasjonen klarere for dere begge? At begge kunne fått lagt en plan som fungerer for begge parter?  Her blir dere også informert om rettigheter osv når man er aleneforsørger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort, med mindre eksen også ønsket barnet. Noe annet er ekstremt egoistisk. 

Anonymkode: 6767c...794

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...