Gå til innhold

Noen som har erfaring med urinprøveposer til baby ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har fått beskjed om å ta urinprøve av vår lille gutt på 1,5 år, fordi har har vært operert for hypospadi.

De skal sjekke at det ikke er bakterier som ikke skal være der og sånn.

Men; åssen gjør jeg dette ? Ser jo at det er et hull i posen på ene siden, og mannen sa at den skal limes på tissen hans.

Oki, det, men hvor lenge bør denne sitte på ??

Noen som har vært borti dette som kan fortelle meg litt ??

Håper på snarlig svar.

Hilsen Pludre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oki, det, men hvor lenge bør denne sitte på ??

Til han har tisset! Sett den på når du skifter bleie og sjekk med jevne mellomrom. Når det er urin i posen tar du den av.

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Kan og være en ide å forsøke å la han være uten bleie til det har kommet i posen... med bleia utenpå er det fort gjort at urinen renner utenfor posen og i bleia likevel... men da må man jo passe på at han ikke river den av da...

Skrevet

Vi tok sånn på sykehuset. Da satt den på et par timer, men det var nok fordi vi måtte vente uansett. La den sitte på en time, og sjekk da. Tror ikke det er lurt å la han være uten bleie, da blir nok posen veldig spennende vil jeg tro :-)

Skrevet

Urinprøven bør taes av morgenurin. Fest posen på 1-2timer før du vet at gutten våkner/skal stå opp. Sjekk bleien regelmessig. Ikke la han gå uten bleie med denne, han er trygg på bleie og vil bare irritere seg over urinposen når han ser/kjenner den.

Lykke til :)

Skrevet
Urinprøven bør taes av morgenurin. Fest posen på 1-2timer før du vet at gutten våkner/skal stå opp.

Dette hadde ikke funket hos oss. Vesla ville våknet av prosessen og vært umulig å få til å sove igjen :-? . Forøvrig tror jeg ikke det er så viktig med morgenurin på babyer. Hos voksne samler det seg jo opp over natten, men hos de små renner det jevnt. :wink:

Skrevet

Den skal sitte på kortest mulig og maks 1 time fikk vi beskjed om, da vi styrte med mye urinprøver p.g.a. minstemann hadde UVI. Dette for å unngå forurensning av urinprøven og feil prøveresultat.

Skrevet

Uffda... :wink:

Tenker tilbake på da eldstemann var på samme alder som din og vi måtte feste en slik pose på ham... :o :eeeh:

Det var ikke lett..... :murvegg:

Pass på at den sitter tett rundt tissemannen og sjekk så ofte som mulig. Vår dro og halte i bleia for å få av alt sammen - LYKKE TIL!!!

:) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...