Villmark Skrevet 29. september 2017 #1 Skrevet 29. september 2017 Jeg har nå fått tak i en del barnebibler som jeg skal gi til de barna som kommer innom mitt hus i år. Hadde vært fint om flere også hadde gitt noe lignende om dere har, viktig å la barn få høre Guds ord, det er mangelvare den dag i dag. Håper det skal komme til nytte, men redd foreldrene kommer til å kaste den i nærmeste søppelkasse, nemlig min... men må prøve 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #2 Skrevet 29. september 2017 Jo ja, halloween skal jo være en småskummel dag og å påtvinge religion er jo skummelt Anonymkode: 1707b...06a 12
Villmark Skrevet 29. september 2017 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo ja, halloween skal jo være en småskummel dag og å påtvinge religion er jo skummelt Anonymkode: 1707b...06a Det er ikke å påtvinge en religion, men la de få litt viktig info i tidlig alder! De kan ta det som eventyr på starten men forhåpentligvis kan det hjelpe noen barn til Gud 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #4 Skrevet 30. september 2017 Stakkars unger. Anonymkode: fd4e0...1a6 3
Berentsens Skrevet 30. september 2017 #5 Skrevet 30. september 2017 Gi dem friheten til selv å velge hva de vil tro på. 2
linsejesus Skrevet 30. september 2017 #6 Skrevet 30. september 2017 Jeg tror det vil virke mot sin hensikt. Barna vil bli skuffet over å få en bok, i alle fall hvis de ikke får noe annet i tillegg. Jeg tror også de fleste foreldrene vil mislike det. Enten er de troende fra før og trenger ikke bibler, eller de vil ha seg frabedt at noen misjonerer for barna. Hvis du vil drive reklame for din tro er det beste du kan gjøre å ha et varmt hjerte og et åpent hus for barna (og alle andre). I praksis betyr det å gi dem godteri når de ringer på 3
Villmark Skrevet 30. september 2017 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2017 2 timer siden, Berentsens skrev: Gi dem friheten til selv å velge hva de vil tro på. Ja det er det jeg gjør, men den muligheten gir ikke foreldrene de da de kun ler og håner bibelen og ikke lærer barna sannheten 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #8 Skrevet 30. september 2017 Jeg hadde uten tvil blitt skremt om det kom en bibel posen til ungen! Anonymkode: 1335e...1fb 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #9 Skrevet 30. september 2017 En idiotisk skikk importert fra Satans eget land, USA, skal motarbeides på alle fronter. Overse dem! Anonymkode: 890bb...aba 2
Villmark Skrevet 30. september 2017 Forfatter #10 Skrevet 30. september 2017 1 time siden, linsejesus skrev: Jeg tror det vil virke mot sin hensikt. Barna vil bli skuffet over å få en bok, i alle fall hvis de ikke får noe annet i tillegg. Jeg tror også de fleste foreldrene vil mislike det. Enten er de troende fra før og trenger ikke bibler, eller de vil ha seg frabedt at noen misjonerer for barna. Hvis du vil drive reklame for din tro er det beste du kan gjøre å ha et varmt hjerte og et åpent hus for barna (og alle andre). I praksis betyr det å gi dem godteri når de ringer på Skal såklart gi de godteri også, men en fantastisk bok i tillegg. Foreldrene får bare mislike det, men da er dette et stort bevis på at bibelen er sann og at verden er i den siste tiden. Barn trenger å lære og høre om Guds sanne ord, det har alle barn gjort opp igjennom unntatt den dagen i dag. Ja jeg har et varmt hjerte og såklart et åpent hus, huset er alltid åpen for at barn kan komme innom å få noe å spise på og få viktig informasjon om de vil det. 1
Villmark Skrevet 30. september 2017 Forfatter #11 Skrevet 30. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde uten tvil blitt skremt om det kom en bibel posen til ungen! Anonymkode: 1335e...1fb Hvorfor hadde du blitt skremt av det? Vil du ikke det beste for ditt barn? 2
Villmark Skrevet 30. september 2017 Forfatter #12 Skrevet 30. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En idiotisk skikk importert fra Satans eget land, USA, skal motarbeides på alle fronter. Overse dem! Anonymkode: 890bb...aba Man må gjøre det beste ut ifra hvilken som helst situasjon, det at foreldre vil sette på barna sine slike stygge masker er for meg helt uforståelig. 1
Berentsens Skrevet 30. september 2017 #13 Skrevet 30. september 2017 35 minutter siden, Villmark skrev: Ja det er det jeg gjør, men den muligheten gir ikke foreldrene de da de kun ler og håner bibelen og ikke lærer barna sannheten Dersom du gir dem en Bibel, så gir du dem ikke friheten til å velge selv.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #15 Skrevet 30. september 2017 Jeg synes det er flott at "Guds ord" er mangelvare. Slutt å hjernevaske barn. Anonymkode: 241e6...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #16 Skrevet 30. september 2017 39 minutter siden, Villmark skrev: Hvorfor hadde du blitt skremt av det? Vil du ikke det beste for ditt barn? Hadde blitt skremt fordi det forteller mye om den som gir noe slikt på halloween. Og ja, klart jeg vil det beste for barnet mitt. Og 'guds sanne ord' er tull og eventyr. Kirken har så utrolig mange svin på skogen og antakeligvis er det også enda mange skjellett i skapet. Hvor mye vondt har ikke blitt gjort mot barn i Guds ord!?!? Bibelen hadde uten tvil blitt brukt som fyring i ovnen her. Anonymkode: 1335e...1fb 2
linsejesus Skrevet 30. september 2017 #17 Skrevet 30. september 2017 7 hours ago, Villmark said: Skal såklart gi de godteri også, men en fantastisk bok i tillegg. Foreldrene får bare mislike det, men da er dette et stort bevis på at bibelen er sann og at verden er i den siste tiden. Barn trenger å lære og høre om Guds sanne ord, det har alle barn gjort opp igjennom unntatt den dagen i dag. Ja jeg har et varmt hjerte og såklart et åpent hus, huset er alltid åpen for at barn kan komme innom å få noe å spise på og få viktig informasjon om de vil det. Jeg tror du vil erte på deg flere enn du hjelper. At foreldrene misliker det er ikke det bibelen kaller forfølgelse eller et tegn på at vi er i endetiden, det er bare et tegn på at de forståelig nok synes det er plagsomt. Jehovas Vitner blir også mislikt og tar det som et tegn på at de har rett. Noen av de første kristne ble forfulgt, men noen steder var de også godt likt av folket og kjent for å elske hverandre. Så du kan ikke ta hverken mistro eller å bli likt som et tegn på at du er på rett vei. Du ville nok heller ikke like om barna dine fikk en koran av naboen. Jeg tror den beste reklamen for evangeliet er å elske mennesker i handling. Det legger folk merke til, det vil de ha mer av, og de vil ønske å vite hva det kommer av. 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. september 2017 #18 Skrevet 30. september 2017 Av meg skal de få et eple, barn spiser alt for mye snop i dag.
Gjest 123Sol Skrevet 30. september 2017 #19 Skrevet 30. september 2017 (endret) 7 timer siden, Berentsens skrev: Dersom du gir dem en Bibel, så gir du dem ikke friheten til å velge selv. De kan velge å lese den eller ikke Eller kaste eller beholde.. Endret 30. september 2017 av 123Sol
Måbarefåsiat... Skrevet 30. september 2017 #20 Skrevet 30. september 2017 8 hours ago, Villmark said: Ja det er det jeg gjør, men den muligheten gir ikke foreldrene de da de kun ler og håner bibelen og ikke lærer barna sannheten Hva i all verden vet du om det? Hvordan kan du bare gå ut fra at det er sånn det er? Noe så fordomsfullt. Kristenfolkets mørke sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå