Gå til innhold

Katt med infeksjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en katt som går med infeksjon hele tiden. Vi tok en kur i vår som skulle vare i en måned, men måtte avslutte etter tre uker fordi hun ble dårlig i magen (fikk Zoolac to ganger om dagen). Var på kontroll hos dyrlegen og da så alt fint ut, men nå er det tilbake igjen :( Er det noen andre som har erfaring med tilbakevendende infeksjon og/eller som har fått has på infeksjonen til slutt? Jeg vet ikke hva mer vi kan gjøre enn å gi antibiotika igjen, men det er jo ikke bra det heller. Bakteriene må vel bli resistente etterhvert? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har den infeksjon?

Skrevet

ta til vetrinær igjen. kuren skal følges opp riktig.

Anonymkode: 08a2a...4ac

Skrevet
10 minutter siden, melatonin skrev:

Hvor har den infeksjon?

Øyne og øvrige luftveier.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ta til vetrinær igjen. kuren skal følges opp riktig.

Anonymkode: 08a2a...4ac

Skal dra til veterinær igjen, ville bare høre om andre hadde erfaring med det samme sånn at jeg eventuelt kunne tatt med erfaringene til veterinæren. Nja, jo, jeg er enig med deg at generelt sett så skal kurer gjennomføres, men det kunne vi ikke denne gangen pga dårlig mage. Jo lenger en katt går med dårlig mage, jo vanskeligere er det å bli det. Ihvertfall det veterinæren sa.

Skrevet

Min katt har hatt øye infeksjon og fikk øyedr. Han har og fått imacillin og synolux mot sårinfeksjon, kanskje de kan tas mot luftveisinfeksjon siden det er amoxicilli i dem begge.. Min katt har tålt alt det i allefall. Luftveisinfeksjon har vi ikke opplevd takket være vaksinen! Det er jo forhåpentligvis et så bredt utvalg at dyrlegen finner et produkt som passer og får katten din frisk! Er og enig i at om katten blir syk av medisinen så gjør det nesten vondt verre og det er ikke sikkert at medisinen virker som den skal om katten får diaré eller oppkast. Bedre å få byttet da. Lykke til med pusen! 😻

Skrevet
1 time siden, melatonin skrev:

Min katt har hatt øye infeksjon og fikk øyedr. Han har og fått imacillin og synolux mot sårinfeksjon, kanskje de kan tas mot luftveisinfeksjon siden det er amoxicilli i dem begge.. Min katt har tålt alt det i allefall. Luftveisinfeksjon har vi ikke opplevd takket være vaksinen! Det er jo forhåpentligvis et så bredt utvalg at dyrlegen finner et produkt som passer og får katten din frisk! Er og enig i at om katten blir syk av medisinen så gjør det nesten vondt verre og det er ikke sikkert at medisinen virker som den skal om katten får diaré eller oppkast. Bedre å få byttet da. Lykke til med pusen! 😻

Ganske vanlig å få diaré av antibiotika dessverre :/ Og spesielt for den typen hun gikk på. Infeksjonen i øynene går bort hver gang vi bruker øyedråper med antibiotika, men det kommer jo tilbake :( Takk for tips, det skal jeg ta med meg videre :)

Skrevet

Infeksjoner i øyne og luftveier hos katt skyldes i hovedsak virus - her er antibiotika helt ubrukelig (med mindre det er snakk om sekundær bakterieinfeksjon i tillegg). Oppdatert vaksinestatus på katten? Immunstatus forøvrig?

Skrevet
1 time siden, Iowa skrev:

Infeksjoner i øyne og luftveier hos katt skyldes i hovedsak virus - her er antibiotika helt ubrukelig (med mindre det er snakk om sekundær bakterieinfeksjon i tillegg). Oppdatert vaksinestatus på katten? Immunstatus forøvrig?

Tar vaksiner hvert år og etter andre gang hun fikk øyeinfeksjon (før hun fikk luftveisinfeksjon) så fikk hun vaksine for det også. Virus er det ikke. Tok en helsikes dyr test i vår for å sjekke da de mistenkte at hun hadde herpes. Antibiotika virker der og da, men infeksjonen(e) kommer alltid tilbake.

Skrevet

Ja, i dag har vi vært hos dyrlegen. Hun har infeksjon igjen. Enten var det tidlig i forløpet til en bakterieinfeksjon eller så var det virus, men denne gangen er det antakeligvis magen som er problemet. Resten så fint ut. Skulle se ann noen dager og heller komme tilbake. Typisk at sånt skjer rett før jeg reiser på ferie:fnise: Jaja, sånn er det å ha dyr!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...