Gå til innhold

Noen som har gått glipp av stillinger for at du ikke får fri for å dra på intervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ba om avspasering i dag for å dra på jobb intervju. Måtte være ærlig å si det som det var, for jeg har arbeidstid den eneste gangen det er mulig for den andre arbeidsplassen å gjøre intervju. Var umulig å få fri, ingen mulighet. Noen som har opplevd det samme og gått glipp av stillinger? Jeg synes det er veldig dumt.. 

Anonymkode: 816a7...679

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang - si du må til tannlegen..  

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville aldri oppgitt intervju som grunn, men heller sagt lege/medisinsk undersøkelse e.l.

Anonymkode: 604f5...980

• Liker 11
Gjest making.a.mess
Skrevet

De sier sikkert bare at du kan gå til tannlegen en annen gang. Si heller du har en sykdom og må til gynekologen så blir det ikke mer diskusjon om det. 

Skrevet

Jeg ville ha dratt en hvit løgn. 

Anonymkode: 3b5b8...c4a

• Liker 5
Gjest making.a.mess
Skrevet

Men ja, kjedelig å gå glipp av ny jobb pga det. Gammel jobb er desverre ikke særlig interessert i å ta hensyn til intevjuer til ny. 

Skrevet

Hvorfor svarer samtlige på hva de ville sagt og løyet om, men svarer ikke på spørsmålet. Jeg juger aldri. Og hvis sjefen skulle finne det ut så vet hun at jeg juger og da er tillitsforholdet brutt. Og sjefen vet jo at hvis hun er en dritt så er det større grunn til at man slutter. Dessuten å juge om tannlege er og dumt siden en tannlegetime kan fint endres til en dag jeg har fri. Det kunne ikke intervjuet.

• Liker 1
Skrevet

Melder meg syk i slike tilfeller, skal jo slutte uansett.

Anonymkode: ea490...a80

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville først spurt om fri/avspasering i god tid før et intervju.

Hvis det var komplett umulig så ville jeg kontaktet selskapet som ønsket intervju og forklart at jeg ikke fikk avspasere/ta fri, og spurt pent om det fantes en mulighet til å ta intervjuet på et tidspunkt jeg var ledig.

Dersom dette var komplett umulig så ville jeg skrevet det på at firmaet som ønsket intervjuet var "noe firkantet" og vanskelig å ha med å gjøre. 

Anonymkode: f28f5...e48

• Liker 6
Skrevet

Igjen to stk som tror at spørsmålet: "har du opplevd å gå glipp av en stilling" betyr det sammd som "hva ville du ha gjort". .... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ha forklart situasjonen der du søker jobb, og spurt om det var mulig å få intervju på ettermiddagen. Hos oss ville du fått det dersom du var en interessant kandidat (og hvis du er innkalt til intervju er du nok det). 

Anonymkode: 3c385...055

Skrevet
På 29.9.2017 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Igjen to stk som tror at spørsmålet: "har du opplevd å gå glipp av en stilling" betyr det sammd som "hva ville du ha gjort". .... 

Vel åpenbart har man ikke gjort det fordi man er litt smart som ikke spiller med helt åpne kort. Det ville heller ikke du ha gjort om du ikke var så redd for at sjefen skulle finne ut at du ikke var syk likevel. Hva i all verden er sjansen for at han finner ut det? Du virker ganske nevrotisk.

Anonymkode: 3b5b8...c4a

• Liker 4
Skrevet
On 9/29/2017 at 9:19 PM, AnonymBruker said:

Noen som har opplevd det samme og gått glipp av stillinger? Jeg synes det er veldig dumt.. 

Dette er det jo ingen som kan svare på. Å bli bedt til intervju er ikke det samme som å bli tilbudt en stilling.

• Liker 3
Skrevet
På 29.9.2017 den 21.19, AnonymBruker skrev:

Jeg ba om avspasering i dag for å dra på jobb intervju. Måtte være ærlig å si det som det var, for jeg har arbeidstid den eneste gangen det er mulig for den andre arbeidsplassen å gjøre intervju. Var umulig å få fri, ingen mulighet. Noen som har opplevd det samme og gått glipp av stillinger? Jeg synes det er veldig dumt.. 

Jeg bruker ikke å spørre om fri en gang. Jeg bare lar vær å jobbe de dagene jeg har noe bedre å gjøre.

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Dette er det jo ingen som kan svare på. Å bli bedt til intervju er ikke det samme som å bli tilbudt en stilling.

Men jeg er synsk! Dessuten gjør jeg egentlig ikke intervjuer. Hvis de ikke vil ha meg nok til å tilby meg jobb uten et intervju så gidder jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville ha forklart situasjonen der du søker jobb, og spurt om det var mulig å få intervju på ettermiddagen. Hos oss ville du fått det dersom du var en interessant kandidat (og hvis du er innkalt til intervju er du nok det). 

Om jeg skulle ansette noen, ville jeg sett det som utelukkende positivt at vedkommende ikke tok seg fri fra eksisterende arbeidsplass, for å stille på intervju. Det vitner om seriøsitet i forhold til nåværende arbeidsgiver. Det må være en selvfølge at intervjutidspunktet tilpasses.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært på intervju i arbeidstiden, men sa ikke at det var det jeg skulle.   Jeg avspaserte rett og slett, uten å nevne ærendet. Hvis de hadde spurt, ville jeg vært helt komfortabel med å fortelle en hvit løgn om bilverksted/whatever. 

Skrevet
På 29.9.2017 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer samtlige på hva de ville sagt og løyet om, men svarer ikke på spørsmålet. Jeg juger aldri. Og hvis sjefen skulle finne det ut så vet hun at jeg juger og da er tillitsforholdet brutt. Og sjefen vet jo at hvis hun er en dritt så er det større grunn til at man slutter. Dessuten å juge om tannlege er og dumt siden en tannlegetime kan fint endres til en dag jeg har fri. Det kunne ikke intervjuet.

Hvis du velger å alltid fortelle sannheten, fint, men ta får du bare ta konsekvensene.

Anonymkode: ba897...5b9

Skrevet
16 timer siden, T-Rex skrev:

Om jeg skulle ansette noen, ville jeg sett det som utelukkende positivt at vedkommende ikke tok seg fri fra eksisterende arbeidsplass, for å stille på intervju. Det vitner om seriøsitet i forhold til nåværende arbeidsgiver. Det må være en selvfølge at intervjutidspunktet tilpasses.

Det var da svært...så du kjører intervjuer etter ordinær arbeidstid du? 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å få tak i riktig person til stillingen ville jeg absolutt hatt intervju etter ordinær arbeidstid, ja. Dersom jeg er usikker på søkeren og bare har innkalt vedkommende pga. nyskjerrighet og egentlig tenker at det er bedre søkere så niks. Men en person med en imponerende CV som tydeligvis er såpass lojal mot nåværende arbeidsgiver at vedkommende ikke sluntrer unna viktige møter/oppgaver for å stille på intervju? Absolutt. 

Anonymkode: f7301...653

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ved behov så gjør jeg det. 

Samme med kundemøter. Dersom kundene mine ønsker møter på ettermiddag (eller helg for den saks skyld), så tilpasser jeg meg dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...