Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har ikke vært på en utenlandsreise siden 2001, da var jeg og samboeren og familen hans, en tur til italia, men i år skal han på fotballtur med en kamerat i England, og da blir det ikke noe utenlandstur på meg :roll:

jeg må hjem å passe barnet vårt,..... koselig det altså, men skulle ønske at vi dro sammen en tur en plass...skal riktignok besøke foreldrene mine en annen plass i norge, men det blir ikke det samme liksom, vil finne på noe gøy i sommer jeg også :o noen som forstår meg? jeg har ikke råd til å dra på ferie før i 2006, men da skal jeg og en venninne dra til syden eller noe sånt håper jeg...hadde dere blitt såra hvis samboeren deres hadde reist på guttetur uten dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke blitt såra. Min mann gjør dette stadig vekk, - ikke fotballturer, men diverse konserter - og jeg synes det er helt greit.

Han har valgt å dra til England, du har valgt å dra for å besøke foreldrene dine. Hva om du går for en utenlandstur i stedet? Det behøver ikke å bli stort dyrere. Og du skal jo også reise på utenlandstur sammen med en venninne neste år? Jeg kan ikke se noen påfallende "urettferdihet" i situasjonen du beskriver.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mann hadde ikke reist på guttertur og jeg drar heller ikke på jentetur. Er oppvokst med foreldre som alltid reiste sammen eller med oss ungene og synes det er en bra investering for ekteskapet. Hadde ikke fallt meg inn å reise til syden uten han.

Men vi er nok i mindretall, for det vanlige nå er jo å reise uten partner, har jeg inntrykk av.

Dette er ikke noen kritikk av dere, jeg er bare så glad for at jeg slipper å bekymre meg over problemstillingen.

Gjest Anonymous
Skrevet

det jeg mente var at vi skal dra sammen en tur p å besøk til foreldrene mine i sommer...ikke jeg alene.

er bare så glad i å reise til utlandet, skulle gjerne sett mange plasser.......... :roll:

Skrevet

Gutten min reiser på noen gutte turer, å tar jeg meg en tur til et av venne para våre.

Men dersom vi jentene skulle ha funnet på en jente tur ville jeg ha dratt.

Likt skal være likt.

Skrevet

Mannen min reiste mere på gutteturer før, nå er han stort sett hjemme.

Jeg har også vært på jenteturer, to ganger i syden med en venninne men det er lenge mellom hver tur. Noen ganger er det greit med en jentetur, begge mine turer var veldig avslappende........ ikke noe utagerende. Mannen min nekter å dra til syden, og neste sydentur for meg blir nok med mine barn.

Men fordi om jeg reiser på jentetur av og til så er jo hele familien samlet på de vanlige ferieturene allikevel. Det er ikke slik at enten så ferier man sammen med venner eller så ferierer man med mann og barn. Jeg er heller ikke så opptatt av om at vi stiller helt likt med antall turer hver for oss, hvis han har vært på gutteturer 3 ganger så skal i allfall jeg også på jentetur tre ganger. I det lange løp så jevner det seg ut.

Gjest Ikke innlogget mandarin
Skrevet

Min kjære har vært på flere gutteturer etter at vi ble sammen. Det synes jeg da var helt greit.

Men nå har jeg masa i flere mnd. om at vi skal ta oss en tur bort, bl.a. for å pleie et forhold som han mener er begynt å bli litt kjedelig. Det har han verken sett seg tid eller råd til, og jeg overdriver ikke om jeg sier at jeg har foreslått turer minst 6-7 ganger siden sommerferien.

Så om han nå kommer og forteller at han har både råd og tid til overs og skal på guttetur, så vet jeg at jeg blir fryktelig skuffet og forbannet.

Greit nok med gutteturer. Man skal kunne bruke tid på venner selv om man er i et forhold. Men det er også viktig å bruke tid på hverandre i et forhold utenom den faste hverdagstralten.

Noen sier her at da er det bare å ta seg en venninnetur til utlandet. Jeg kan bare svare for meg selv, og jeg har ikke lyst å reise uten ham til f.eks. syden. Forresten har jeg ingen venninner å reise sammen med. Mine venninner bruker ferien sammen med sine menn/ kjærester og barn, noe jeg også alltid gjorde sammen med min x. Og så blir det et par helger i året kansje som de finner på noe sammen med venner.

Skrevet

Kan ikke se hva som er så urettferdig med at han drar på fotballtur?

Du skal jo til syden med venninne neste år.

Gjest feather..
Skrevet

Dersom det er slik at dere har felles økonomi, og han bruker opp alle deres felles feriepenger til en guttetur, så kan jeg godt skjønne at du synes det er litt urettferdig.

Vi har hatt det litt trangt økonomisk i noen år, og velger å bruke de få pengene vi har til ferier på å gjøre noe sammen. Jente- og gutteturer får vi heller ta siden - når vi har råd til det.

Gjest Embla s
Skrevet
Dersom det er slik at dere har felles økonomi, og han bruker opp alle deres felles feriepenger til en guttetur, så kan jeg godt skjønne at du synes det er litt urettferdig.

?! Hun skal da på jentetur til syden neste år?!

*ser ikke problemstillingen*

Gjest Madam Felle
Skrevet

Unnskyld meg, men passer du barnet deres? Anser du deg selv som barnevakt også?

Du skal til syden med en venninne neste år, han på denne turen i år, rettferdig i mine øyne. Alt kan ikke dreie seg om deg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...