Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips til å akseptere at man er stygg? Jeg er stygg og jeg har prøvd nå i lang tid å akseptere det men jeg får det virkelig ikke til

Anonymkode: aa988...0fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du er alternativet? 

Anonymkode: 800ea...6b4

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva tenker du er alternativet? 

Anonymkode: 800ea...6b4

Det er vel ikke noe alternativ ?

Skrevet

Jeg er ikke så sikker på at du er stygg.

Alle ser ikke ut som supermodeller, men det betyr ikke at de er stygge.

Hva er det som gjør at du har bestemt det for at du er stygg? 

Jeg er heller ikke en supermodell, men jeg er ikke stygg allikevel. Jeg er ganske vanlig. Og det tipper jeg du er også.

• Liker 2
Skrevet

Alternativet er vel å ikke akseptere det, men om det er noe bedre er en annen ting

Skrevet

Alternativet til at du nok ikke er spesielt "stygg" men tror det selv, er å slutte med å være selvopptatt og gå ut i verden og gjøre noe meningsfylt for både deg selv og dine medmennesker. Bli støttekontakt for folk som virkelig trenger en hjelpende hånd i hverdagen og få negativt fokus bort fra deg selv? 

Anonymkode: a01e0...271

Skrevet

Mitt råd er å ikke tenke så mye på det. Du er som du er, sånn er det bare. Stygg, pen.. spiller ingen rolle. Du er deg og du kan ikke være noen andre. Trøst deg med at plastikkirurgi funker ikke. Du blir bare styggere og får en illusjon om at du er penere. Fordi du er annerledes. For husk, i ditt hode er du stygg. Alt annet er pent. Men for alle rundt deg så blir du styggere for hvert inngrep. Sjekk ut flere kjendiser og bloggere som har gått på samme feilen. Du er den du er, ikke noe å gjøre noe med det. Det er mye med meg og min kropp som kunne ha vært bedre. Men det å operere meg har jeg aldri tenkt på. Fordi det er ikke et alternativ i mitt hode. Livet er så mye enklere som stygg, når du ikke går rundt å tenke på alt du må fikse. Bare godta hvordan du er og ikke tenk så mye på det. 

Mange tenker at de ikke får seg venner, fordi de er stygge. Det er feil. Du får ikke venner, fordi du har en dårlig personlighet. Du kan være sytete, plagsom, snakker ned om andre fordi du har dårlig selvtillit. Slikt gjør at du ikke får deg venner, ikke ansiktet ditt. La deg selv være, løft opp andre, vær en positiv versjon av deg selv og ikke minst, tørr å være deg!
Du kommer mye lengre her i livet med en god personlighet. Så heller jobb med den, da kommer du langt skal du se.

Anonymkode: 02726...6ba

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det. Det er vanskelig :(

Anonymkode: 3609b...abe

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen tips til å akseptere at man er stygg? Jeg er stygg og jeg har prøvd nå i lang tid å akseptere det men jeg får det virkelig ikke til

Jeg er også stygg. Skal vi date?

Anonymkode: 49744...d0f

• Liker 1
Skrevet

Anonymkode: ff53c...57b

• Liker 1
Skrevet

Det er nok lurt å flytte utseendefokuset over på noe annet. Hva er dine gode kvaliteter? Hvordan får du ros fra andre mennesker? Bygg deg opp basert på det du er god på og trives med, og legg vekt på den anerkjennelsen du får fra andre på disse arenaene. Det er ikke ille å forsone seg med at man ikke har utseende å spille på når man har bygd opp selvfølelsen og selvtilliten på andre måter.  

Anonymkode: 52f12...5c9

• Liker 1
Gjest Esperanza98
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alternativet til at du nok ikke er spesielt "stygg" men tror det selv, er å slutte med å være selvopptatt og gå ut i verden og gjøre noe meningsfylt for både deg selv og dine medmennesker. Bli støttekontakt for folk som virkelig trenger en hjelpende hånd i hverdagen og få negativt fokus bort fra deg selv? 

Å ha dårlig selvtillit er ikke å være selvopptatt. Å si det er dårlig gjort

Sender deg en klem TS. Jeg er sikker på at du er pen. Du trenger bare å tro det selv. 🙂

Skrevet

Beauty is in the eye of the beholder. En som er stygg i noens øyne er vakker i andres øyne og en som er vakker i noens øyne kan være stygg i andres øyne. 
Personlighet har utrolig mye å si. En 4er eller 5er kan fort bli en 7er om personligheten er bra! 

Dessuten er det jo såååå mye man kan gjøre med utseende i dag! Om du føler deg så forferdelig stygg så gjør noe med det! 
Gå til hudpleier om du har dårlig hud, gå til frisør og få frisyre og farge som fresher deg opp, form øyebrynene dine, ta solarium, forbedre klesstilen din, ta nesekorreksjon med filler om du har rar nese, ta fillers i kinnene om du har flatt og formløst slitens ansikt, ta fillers i leppene om du har streklepper, bruk hårsveiser som dekker ørene om du har rare ører, blek tennene om de er brune, slutt å snus og røyk og drikk alkohol som gjør at utseendet forfaller, bruk smykker som trekker opp inntrykket av deg, gå i selvhjelpsgrupper for å øke selvtillitten din og les bøker om livsglede, utstråling og selvtillitt. 
Å være stygg er vel noe av det letteste man kan gjøre noe med. 

Anonymkode: 57359...7b1

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å avfeie slike tanker som å være "selvopptatt". Men det er ingenting som tilsier at folk som har komplekser for utseendet er mer selvopptatte enn de som er fornøyd med utseendet. Om ts sitt problem er reellt eller innbildt, er umulig å vite. Men selv om det er politisk korrekt å si at utseendet ikke betyr noe, at det er det indre som teller og at ingen er "stygge", vet vi alle at det ikke stemmer. Utseendet påvirker i høyeste grad hvordan man blir møtt av andre mennesker, både privat og profesjonelt. Både hvor pen/"stygg" man er og hvor ung/gammel/sliten/ærlig/intelligent man ser ut. Så selvsagt vil det å ha et "ufordelaktig" utseende kunne føles tungt for mange. 

Jeg føler det er mye dobbeltmoral på dette området. "Alle" dømmer etter utseendet i større eller mindre grad, men veldig mange synes fortsatt at det å gjøre noe med utseendet er forfengelig og overflatisk og nærmest umoralsk, og at de som lider under et ufordelaktivt utseendet bare må ta seg sammen.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du selv mener at du er det så kunne det kanskje hjulpet å farge håret eller noe sånn? Nå er det du som mener dette om deg selv og du er åpenbart din verste kritiker. Sannsynligvis er du nok ikke det. :) 

Anonymkode: 21698...165

Skrevet
På 29.9.2017 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Om du virkelig er stygg, og ikke tar plastisk operasjon, er du et forbilde. Kanskje du har indre verdier som er edle. Du er sunn, snill eller arbeidssom. Dersom du så heldig at du er fascinerende stygg, kan du utnytte dette til din fordel. Noen mennesker er så stygg at de går rundt på skalaen, og blir fascinerende, og spesielle. Hva om du forsøker deg som modell i et reklamebyrå? Det er ikke sant at de bare er ute etter pene mennesker. Reklame- og modellbyråene trenger gjerne ansikter med karakter og særpreg. De trenger tykke og tynne. Dette er noe du kan gjøre, for å akseptere utseendet ditt. Om du har noen kroner til overs, kan du dra til en god fotograf, og be om å bli tatt bilder av. Om du er åpen med fotografen, kan denne sikkert hjelpe deg til å forsone deg med ditt spesielle utseende! Du får pene bilder som du kan henge på veggen hjemme. Jeg anbefaler sort hvitt. Det blir klassisk og pent, med rett lyssetting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...