Gå til innhold

"Marmor" - fliser i yttergang?

Trolltunge

Anbefalte innlegg

Jeg elsker vanligvis å pusse opp, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli helt svimmel av alle valgene jeg må ta. Totalrenoverer et hus på fire etasjer. Nå har jeg nylig valgt fliser til alle rom i kjelleren, og trodde jeg hadde litt tid på å bestemme meg for fliser i yttergang og på lite toalett i forbindelse med denne. Men neida, det må besluttes nå, for de begynner også der mens støp nede tørker. 

Så nå må jeg bare finne ut av dette fort! 

På badet nede har jeg valgt fliser som ser ut som marmor på gulvet, og en slags rustikke metrofliser på vegg. Har egentlig fått litt dilla på marmor, så nå lurer jeg på å bruke det samme oppe på gang og toalett. Har uansett bestemt at gulv i gang og på toalettet skal være det samme, MEN lyse "marmor" fliser i en yttergang? Er det en dårlig ide? Fuger blir selvfølgelig impregnert, men er det ufattelig dumt med et lyst gulv i gangen? Jeg har alltid et teppe /løper der også, men ser for meg at det kan bli fint... OG noe upraktisk. Men orker snart ikke tenke mer. Hadde aldri trodd det, men nå er jeg visst lei oppussing. Det koker i hodet av alle beslutninger.  :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det egentlig kommer mest ant på hvilke vaner dere har i hjemmet. Jeg har vokst opp i et hus med lyst gulv i gang (parkett og ikke flis da) og yttergang. Det har aldri vært et problem, da vi har vaner om at alle skittne sko skal bankes av på trappen og at man ikke skal dra skitt inn i huset. Det er også en matte midt i gangen som trekker til seg det verste av snø/slaps. 

Om dere er plaget med at det blir mye skitt i gangen (f.eks at dere har flere små barn) tror jeg jeg kanskje ville gått for noe som dere ikke måtte vaske på så ofte. Men hvis ikke er det ingen ting i veien for å gå for lyst gulv, om det er det du liker best.

Lykke til med videre oppussing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det da @Arata Her er det både hunder og katt, og to barn, selv om de begynner å bli store. På godværsdager går dyrene ut og inn som de lyster, og gutten spiller fotball, oftest på kunstgress. Så det dras inn litt skit, og gummiknotter fra banen. Men så er jeg jo også gift med en mann som "kjæler" mer med støvsugeren enn med meg. Det er nesten ikke fleip engang. :fnise: Så det kan jo være min gave til ham dette valget. Et gulv som virkelig trenger å støvsuges (og vaskes) ofte. :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...