Gå til innhold

Leve off grid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lyst til å leve i en liten gamme/hytte langt vekk fra folk og fe. Kan dette være mulig ? Jeg har bare uføretrygd og blir så sliten av lyder og stress rundt meg. Må jeg ha en adresse for å fortsette å  få utbetalt uføretrygd?

For å ha en adresse i en liten enkel hytte på fjellet eller i skogen, er jo ikke mulig pga byråkratiet Norge.

Om jeg er registrert UFB, vil jeg uansett på min trygd som før?

Anonymkode: b3a50...416

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge skatteetaten.no er det viktig at du er registrert bosatt i den kommunen du flytter til om du mottar ytelser fra det offentlige. Jeg har sett folk stille lignende spørsmål på nettet før, og da er det mange som nevner at man kan velge å ha en postboks hvor all post blir sendt til. Men dette går visstnok ikke i alle kommuner i Norge så det ville jeg ha sjekket opp at var mulig før jeg kjøpte meg den hytta om jeg var deg. :)

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Flytte/Melde-flytting-innen-Norge/Vanlige-sporsmal-om-flytting-innen-Norge/?chapter=593#kapitteltekst

Anonymkode: 00d7b...d19

Skrevet

Dette er jo en hytte som er regulert til fritidsformål, ergo ikke godkjent som bostedsadresse. For i Norge kan man jo ikke velge å bo slik man vil dessverre. Så da må jeg stå som uten fast bopel. Vil jeg da miste uføretrygden min, bare fordi jeg ikke har fast bostedsadresse?

Anonymkode: b3a50...416

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Åh, dette er også min drøm. Leve av naturen, bo ved et vann og kunne nyte naturen og fiske. Klare seg av minst mulig og bare ta inn den friske lukten. Men det hadde nok blitt tungvint uten strøm og innlagt vann da.

Skrevet

Ja såklart det er mulig. Følg drømmen! 

Anonymkode: ac1e7...dd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...