AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #1 Skrevet 29. september 2017 Jeg er ei jente med utenlandsk bakgrunn, men er født her og har bodd i Norge hele livet mitt. Et problem jeg merker er når jeg kommer til nye miljøer, enten det er skole, jobb eller andre aktiviteter, så blir jeg mer eller mindre ekskludert fra mine norske medsøstre. Vet ikke om dette handler om at jeg er mørkere i håret eller andre ting. Men det kan nesten oppleves slik. Jeg merker at det alltid er de få utenlandske menneskene som tar kontakt med meg og er interessert i å bli kjent. De virker også oppriktige. Nå har jeg flyttet til et sted hvor det omtrent ikke er noen utenlandske, og da føler jeg at jeg må smøre meg med veldig mye tålmodighet og gi enda mer av meg selv for at folk skal bli trygg på meg. Men det er slitsomt og det skal jo ikke være slik? Jeg har bare hatt norske kjærester og stort sett bare norske venner, men likevel kjenner jeg på denne skepsisen fra andre norske, og det spesielt jenter. Hvorfor må det være slik? Er dette psykologisk? At man bare liker de man ligner på? Kommer jeg til å ha det tøffere med å bli kjent med andre bare fordi håret mitt er mørkt? Hilsen jente Anonymkode: 40c34...d55
Oktobr Skrevet 29. september 2017 #2 Skrevet 29. september 2017 Hei, Det er vanskelig å svare på. Jeg er i en lik situasjon som deg. Jeg er norsk, men bor i et land der folk generelt ikke ligner på meg og det kan jo på mange måter være utfordrende. Føler meg veldig godt integrert, i hvert fall når man ser på mange andre utlendiger som ikke klarer å få seg lokale venner. Det jeg opplever som det aller viktigste er å ta initiativet. Folk kan være interessert, men usikker på hvordan de skal komme i snakk med deg og da er det viktig å være proaktiv. Oppsøk også forskjellige typer festivaler eller internasjonale fester/kafédager og lignende hvis det skulle finnes noe sånt nær der du bor. Hvor gammel er det? Jobber du fulltid, er du student? Hvis du er student, kan det være veldig greit å oppsøke steder og eventer der utvekslingsstudenter møter opp. Jeg beklager hvis dette ikke er relevant for deg, men har opplevd at dette kan hjelpe på her jeg bor, i hvert fall. 1
Dark Angelina Skrevet 30. september 2017 #3 Skrevet 30. september 2017 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Dark Angelina, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå