Gå til innhold

Bo litt utenfor London - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal to turer til London i høst - den ene gangen bor jeg midt i smørja ved Hyde Park. Den neste gangen kunne jeg tenke meg et hotell en helt annen plass! Oppleve området utenfor London kanskje - finnes det noen plasser ikke altfor langt unna Gatwick som er fine? Noe landlig?
Egentlig hva som helst! Er villig til å dra et lite stykke unna:)

Veldig takknemlig for eventuelle tips! 

Anonymkode: bbc77...212

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oxford er koselig, ligger en time unna London med buss :) Du kan også ta tog inn til London, men da lønner det seg å bo i sentrum av Oxford mtp tid. Det går direkte buss dit fra de fleste flyplassene tror jeg. Byen er veldig liten da, men fin for et par dager.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Aviale skrev:

Oxford er koselig, ligger en time unna London med buss :) Du kan også ta tog inn til London, men da lønner det seg å bo i sentrum av Oxford mtp tid. Det går direkte buss dit fra de fleste flyplassene tror jeg. Byen er veldig liten da, men fin for et par dager.

Takk for svar!
Er den litt landlig/bygdeaktig? Har så lyst å bo typisk engelsk! :P på landet, gjerne i en cottage, og kanskje en sær liten by med én pub og én restaurant i! :P 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!
Er den litt landlig/bygdeaktig? Har så lyst å bo typisk engelsk! :P på landet, gjerne i en cottage, og kanskje en sær liten by med én pub og én restaurant i! :P 

Den er litt større enn som så, ca 150.000 som bor der. Men er igrunn bare tre hovedgater i sentrum, og nesten hele sentrum av byen er bare gamle bygninger. Om du vil bo på et mindre sted som er mer typisk, gammeldags engelsk i nærheten av London, ville jeg sett på landsbyer i Cotswolds for eksempel. Det er ikke så langt unna Oxford heller, men du må sikkert ha bil for å komme deg dit. Så kan du leie hus/leilighet via Airbnb :) 

• Liker 1
Skrevet

Vi bodde på St.Giles Hotel i London, ligger ved Oxford street. Det er ikke så dyrt heller, også ligger det ganske sentralt :)  

Anonymkode: ae1d1...771

Skrevet

Jeg anbefaler deg virkelig å dra til Brighton!! Du kommer ikke til å angre tro meg. Det er ca 30 min fra gatwick med tog og 1 time fra London sentrum hvis du skal tilbake dit. 

Sinnsykt vakker by med strand og koselige gater og restauranter. Du trenger ikke noe transport der egentlig, alt ligger ved siden av hverandre og stranda nederst <3 åh skulle ønske jeg var der nå.

Anbefaler ihvertfall dagstur dit, så verdt det :)

Anonymkode: 3e2f4...7b9

Skrevet
På 30.9.2017 den 1.06, AnonymBruker skrev:

Vi bodde på St.Giles Hotel i London, ligger ved Oxford street. Det er ikke så dyrt heller, også ligger det ganske sentralt :)  

Anonymkode: ae1d1...771

Men det er vel ikke landlig?? Ts spør etter en landsby utenfor London!

• Liker 1
Skrevet
På 29.9.2017 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Skal to turer til London i høst - den ene gangen bor jeg midt i smørja ved Hyde Park. Den neste gangen kunne jeg tenke meg et hotell en helt annen plass! Oppleve området utenfor London kanskje - finnes det noen plasser ikke altfor langt unna Gatwick som er fine? Noe landlig?

Jeg vil gjerne anbefale Lewes, ikke så langt fra Brighton, og kort togtur direkte fra Gatwick. Utrolig koselig by! :hjerter: Ikke landsby akkurat, men rolig liten by med passe mengde kaféer, puber og butikker (særlig fine antikvitetsbutikker), og lite turistifisert. 

Brighton, som nevnes over her, er riktignok fin, men temmelig masete og folksom synes jeg, så det er ikke akkurat stedet om du vil ha det rolig. 

Anonymkode: a66ce...96f

Skrevet
På 29.9.2017 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Vil foreslå Windsor 50 min med direktetog fra Waterloo eller 1 time med 1 togbytte fra Paddington. Det går med STOR sannsynlighet buss fra Heathrow til Windsor, eventuelt kan man ta en matebuss som kjører til ene jernbanestasjonen som ligger på linja Waerloo - Windsor. Windsor er ikke direkte noen landsby med 70-80 tusen innbyggere. Men sentrum minner mest av alt om en landsby med sin lave gammeldagse bebyggelse. Utrolig koslig, og man kan selvsagt besøke Windsor Castle.

Skrevet

Tusen takk for alle tipsene!! Skal glane i kveld! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...