AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #1 Skrevet 29. september 2017 Har en valp som tigger veldig hver gang det er noe spiselig fremme. Er det bare å overse, og ikke gi den noe som er trikset? Anonymkode: f9ef5...895
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #2 Skrevet 29. september 2017 Også mye lyd i form av bjeffing og piping glemte jeg å nevne Anonymkode: f9ef5...895
ajarRun Skrevet 29. september 2017 #3 Skrevet 29. september 2017 Sett den utfor nærmeste kjøpesenter og la den konkurrere med sigøhnerene? 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #5 Skrevet 29. september 2017 Aldri gi hunden mat eller la den smake mens du lager mat eller spiser. Gir du innimellom tar det lang tid før hunden gir seg i håp om å få mer. Man må være konsekvent hele tida. Anonymkode: 29053...e21 1
Perle Skrevet 29. september 2017 #6 Skrevet 29. september 2017 Lær den kommandoen "gå å legg deg", og ikke gi den noe konsekvent. Det er søtt og koselig med valper og artig å la de smake, men ikke luke koselig meg en voksen hund som tigger konstant. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #7 Skrevet 29. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aldri gi hunden mat eller la den smake mens du lager mat eller spiser. Gir du innimellom tar det lang tid før hunden gir seg i håp om å få mer. Man må være konsekvent hele tida. Anonymkode: 29053...e21 Jeg gir aldri, men det hender jo ungene griser noe ned på gulvet. Det er litt vanskelig å gjøre noe med.. Anonymkode: f9ef5...895
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #8 Skrevet 29. september 2017 2 minutter siden, Perle skrev: Lær den kommandoen "gå å legg deg", og ikke gi den noe konsekvent. Det er søtt og koselig med valper og artig å la de smake, men ikke luke koselig meg en voksen hund som tigger konstant. Noen tips til hvordan vi kan øve inn det? Anonymkode: f9ef5...895
Perle Skrevet 29. september 2017 #9 Skrevet 29. september 2017 Sørg for at den har et trivelig hjørne med en god kurv og leker. Før den bort til kurven og si "gå å legg deg" eller "legge seg". I begynnelsen må dere kansje fysik bære den bort. Lær den også kommandoen "bli". Den kommer tl å skjønne det veldig raskt, og snart rekker det bare med et knips og pek på kurven. Ros masse, og bestikk den med litt godbiter eller tyggebein, men ikke ros så mye at du girer den helt opp og den bare vil sprette ut å leke igjen. Ha gjerne et tyggebein eller en leke den BARE får ha tilgang på om den ligger i kurven for å gjøre det mer attraktivt. Vær rolig og bestemt og bare bær den tilbake i kurven om den stikker avgårde og gjenta "bli".
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #10 Skrevet 29. september 2017 21 minutter siden, Perle skrev: Sørg for at den har et trivelig hjørne med en god kurv og leker. Før den bort til kurven og si "gå å legg deg" eller "legge seg". I begynnelsen må dere kansje fysik bære den bort. Lær den også kommandoen "bli". Den kommer tl å skjønne det veldig raskt, og snart rekker det bare med et knips og pek på kurven. Ros masse, og bestikk den med litt godbiter eller tyggebein, men ikke ros så mye at du girer den helt opp og den bare vil sprette ut å leke igjen. Ha gjerne et tyggebein eller en leke den BARE får ha tilgang på om den ligger i kurven for å gjøre det mer attraktivt. Vær rolig og bestemt og bare bær den tilbake i kurven om den stikker avgårde og gjenta "bli". Da skal vi øve på det tusen takk! Har prøvd ulike tyggebein, men det er litt opp og ned om han er interessert i de eller ikke... Anonymkode: f9ef5...895
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #11 Skrevet 29. september 2017 39 minutes ago, AnonymBruker said: Aldri gi hunden mat eller la den smake mens du lager mat eller spiser. Gir du innimellom tar det lang tid før hunden gir seg i håp om å få mer. Man må være konsekvent hele tida. Anonymkode: 29053...e21 Jeg gir alltid hunden mat og lar den smake mens jeg lager mat og spiser, hun tigger ikke for det. Anonymkode: 9ea0d...333 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #12 Skrevet 29. september 2017 Her er min løsning: Gi hunden litt av maten i dens egen skål, og pass på at den ikke er sulten mens dere spiser. Hunder vil gjerne spise det samme som vi spiser, og det gjorde de helt frem til man begynte med kommersiell kjæledyrmat. Hvordan hadde du følt det om hele familien spiste og du ikke fikk noe? Anonymkode: 9ea0d...333
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #13 Skrevet 29. september 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er min løsning: Gi hunden litt av maten i dens egen skål, og pass på at den ikke er sulten mens dere spiser. Hunder vil gjerne spise det samme som vi spiser, og det gjorde de helt frem til man begynte med kommersiell kjæledyrmat. Hvordan hadde du følt det om hele familien spiste og du ikke fikk noe? Anonymkode: 9ea0d...333 Vi er fem stykker i familien, vi kan ikke gi valpen mat hver eneste gang en av oss spiser noe. Den tigger uavhengig av om den akkurat har spist eller ikke. Anonymkode: f9ef5...895
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #14 Skrevet 30. september 2017 Hvis hunden aldri opplever å få mat ved bordet, kjøkkenbenken, av det du spiser osv, så vil ikke hunden tigge - for den vet ikke at det er mulig å få mat. Hunden vår tigger ikke, utenom til svigers da hunden får mat av de (noen ganger er det enklere å dressere bikkja enn svigers). Når det gjelder mat som faller på gulvet, så er kanskje det beste å ikke la hunden gå under bordet når dere spiser? Da unngår dere hvertfall at hunden tar opp restene før dere selv får muligheten Anonymkode: 90879...68a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå