Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Går vg2 og har valgt fagkombinasjonen kjemi, biologi, R1 og sosiologi. Jeg er 100% sikker på at jeg ønsker å bli veterinær, og trenger da enten R1/S1+S2. Jeg valgte da R matte, fordi jeg tenkte å fullføre matten i år slik at jeg slipper matte i tredjeklasse, da jeg ikke er noe glad i matte i det hele tatt. Fikk 5 i 1T. Tenkte da å ta Tysk 3 i tredjeklasse "i stedet for" R2, slik at jeg får tilsvarende realfagspoeng. Men, jeg hadde første prøven i dag i kap 1 og ser ut fra fasiten at jeg ligger an til en karakter mellom 3 og maks 4-, noe som er utrolig kjipt for jeg øvde masse på forhånd og følte at jeg kunne alt, men prøven var veldig vanskelig i forhold til boka. 

Spørsmålet er da, hvis jeg får 3-ish på første prøven, burde jeg da gå over til S? Hvor mye lettere blir S1+S2 enn R1? Den egentlige planen var å fullføre matten i år slik at jeg kunne ta kjemi, biologi og tysk 3 neste år, men går R1 helt skeis er det vel kanskje lurere å ta S1+S2? 

Anonymkode: de0af...6f2

Skrevet

Jeg ville fortsatt med R1. :) Du har fortsatt god tid på å lære deg pensum.

Skrevet

Fortsett med R1, du. Du vil uansett få et halvt mer poeng ved å ta denne veien enn å ta S1+S2, så det vil jo gi utslag selv om du nødvendigvis ikke når opp til den karakteren du ser for deg. Andre ting som er verdt å tenke på er jo at du ikke vet hvordan det vil gå i S2. Du kan også modne i R1 slik at du oppnår en bedre karakter på slutten av skoleåret. 

Anonymkode: c890c...082

Skrevet

Har selv tatt S1+S2, for å deretter måtte ta R1 allikevel da jeg ikke kunne bygge på med R2 på S1S2 .. Syns det var mer vanskelig, men hadde da tatt S1 og S2 allerede. Om du ikke trenger R2 eller mer poeng så kan du fint ta S1 og S2. Har forresten også tatt tysk 3, kjekt med ekstrapoeng :-) lykke til. 

Anonymkode: 189c5...8d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...