AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #1 Skrevet 29. september 2017 Hei. Hvor er det best å bo med barn på østlandet? Og hvorfor? Trygt og fint sted uten klespress og mobbing på skole. Gode og trygge skoler. Ett sted det ikke er altfor dyrt for hus/rekkehus/tomannsbolig. Og hyggelige folk det er lett å bli kjent med. Greit med butikker, fritidsaktiviteter osv. Og masse sooool .lei alt regnet i bergen. Hehe. Takk Anonymkode: c0bf8...364
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #2 Skrevet 29. september 2017 Lykke til med å finne en skole uten noe som helst klespress. Jeg gikk på skole hvor det bare var 16 andre elever fordelt på 10 trinn, og det var fortsatt klespress Anonymkode: 1041a...339
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #3 Skrevet 29. september 2017 Uten mobbing blir nå vel litt vanskelig, men nå jeg gikk på en liten skole med 150 elever, var det veldig lite press på ting som å ha Apple-produkter eller merkeklær. Folk gikk med en enhjørning-one piece på skolen jo Dette er på Vestlandet. Anonymkode: 65790...a77
slagelse Skrevet 29. september 2017 #4 Skrevet 29. september 2017 Det er vel generelt best å bo på landet i landsbygda. Lite stress og bystøy.
Minlillelykke Skrevet 29. september 2017 #5 Skrevet 29. september 2017 Vi trives godt i senteale østfold. Men billig å kjøpe bolig er det ikke, desverre
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #6 Skrevet 29. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lykke til med å finne en skole uten noe som helst klespress. Jeg gikk på skole hvor det bare var 16 andre elever fordelt på 10 trinn, og det var fortsatt klespress Anonymkode: 1041a...339 Mine går på en sentrumsskole i Oslo, og det eneste klespresset jeg har hørt om er at det er "litt kult" med Hunterstøvler i en viss alder. Det finnes sikkert klikker innad på skolen som legger mer vekt på det, men det er virkelig ikke noe stort tema. Myr av det du lister opp kan du finne nesten overalt, forhåpentligvis. Flytt etter jobb og lommebok! Anonymkode: 100dc...0f4
SesameStreet Skrevet 29. september 2017 #7 Skrevet 29. september 2017 Det kan variere så fra skole til skole og fra trinn til trinn på skolen at jeg syns det er veldig vanskelig å svare på.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #8 Skrevet 29. september 2017 Dette er jo så vanskelig å svare på. Jeg har hatt 2 barn på samme barneskole, og på største sitt trinn var det mye mobbing, episoder med grov vold og dette fortsatte videre på ungdomsskolen. Var virkelig elendig klassemiljø. Så på minste sitt trinn, han går i 6. klasse nå, så er det helt fantastisk klassemiljø, alle er snille mot hverandre, og er det noen som er slemme mot en i klassen, så støtter alle i klassen den som noen prøver å være slem mot. Og da skjer jo ikke det igjen. Så man vet aldri hvordan det blir. Så kommer det an på hva dere ønsker av fritidstilbud, kultur osv. Vi bor i Drammen, og trives veldig godt her. Her er det veldig bra fritidstilbud til barna, kultur og bra tilbud ellers, så er det 30 min med toget inn til Oslo. Anonymkode: 829cd...d86
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #9 Skrevet 29. september 2017 Ok. Skolen er er veldig bra her. Stedet er flott. Men vil flytte vekk fra regnet. Orker bare ikke mer. Og ofte skal vi til østlandet og hadde vært lettere å bodd der i forhold til alt. Men skummelt å bare flytte alt med seg og starte på nytt en plass man ikke kjenner noen. Og redd for mobbing og klespress. Vil ikke bruke mange mange tusen i mnd pr barn for at de ska passe inn.. Er ikke noe mobbing her. Folk går i det de vil og ingen bryr seg. Og stort fokus på mobbing. Noen som vet noe om Granly skole? Og stedet rundt rørestrand feks? 😊 TS Anonymkode: c0bf8...364
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #10 Skrevet 29. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Hvor er det best å bo med barn på østlandet? Og hvorfor? Trygt og fint sted uten klespress og mobbing på skole. Gode og trygge skoler. Ett sted det ikke er altfor dyrt for hus/rekkehus/tomannsbolig. Og hyggelige folk det er lett å bli kjent med. Greit med butikker, fritidsaktiviteter osv. Og masse sooool .lei alt regnet i bergen. Hehe. Takk Anonymkode: c0bf8...364 På landet 😄🎂🔆 Anonymkode: 72a07...0d5
Heidi_82 Skrevet 29. september 2017 #11 Skrevet 29. september 2017 Rørestrand er superfint! Masse sol har vi og flott badestrand. Sjekk rørestrand beachbar på Fb 😊Kort vei til sjøen, skogen, og byen. Mange flotte turstier og sykkelstier. Kort vei til golfbane, seiling, roing, fotball, håndball, dans, ja det meste egentlig! Tror også det fortsatt er litt billigere å bosette seg her enn feks Tønsberg. Granly er en helt ny skole som åpnet nå i august. Har ikke så store barn enda så vet ikke ang de tingene du spør om. Men ville definitivt passet på å komme i denne skolekretsen dersom dere velger Horten 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå