Gå til innhold

please hjelp meg!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Etter at jeg sluttet med p-pillen for ca. 1/2 år siden, har mensen vært veldig ustabil.

Sist jeg hadde den (i slutten av juni) varte den bare i to dager, og var i tillegg to uker forsinket. Har ikke hatt noen blødning siden, og igår tok jeg en graviditetstest, men den var negativ.

Hvorfor kommer da ikke "tante rød"?

Kan legge til at jeg lenge har hatt mye gul, klumpete utflod.

Er jeg alvorlig syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nathalie

Mensen er ofte veldig ustabil en gansek lang stund etter du slutter med p-piller.

Hvis den ikke kommer de nærmeste dagene, er det kanskje lurt å dra en tur til legen. For at den skal gå ca. 1,5mnd mellom hver gang du får mensen, synes jeg er veldig rart...

Ta en tur til legen du, hvis du er usikker. Det er nok lurt, det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut og ta en tur til legen, men hvis det er noen trøst, jeg hadde også kjempeuregelmessig mens etter at jeg sluttet med pillen, en gang gikk jeg 9 uker ikke særlig festlig, men stod da over...

Da jeg hadde en pillepause for noen år siedn, tok jeg piller for å få mensen, men likte ikke det noe særlig (slutte med en type hormoner, bare for å proppe i seg noen andre...), så denne gangen har jeg bare ventet (og tatt et par graviditetstester innimellom, alle negative - til nå), og nå (nesten 2 år etter at jeg sluttet sist), begynner det å ligne regelmessig (mellom 4 og 5 uker). Tror ikke det er så uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg og ta en tur til legen for sikkerhets skyld.

Da jeg sluttet på p-pillen gikk det en mnd før jeg fikk den og etter det fikk jeg mensen hver 2. uke :o

Sånn hadde jeg det i 2 mnd, men nå er alt normalt igjen og jeg skal aldri mer "tukle" med kroppen.

Søsteren min gikk på p-sprøyta og da hun sluttet med den hadde hun mensen i 2 uker av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...