AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #1 Skrevet 29. september 2017 Ja, det tror jeg at du gjør! For det smaker jo ikke godt. Få ting smaker så stygt som fårikål og få ting lukter så guffent som sau. Så jeg tror mange spiser det bare fordi det er trendy hver høst akkurat som sushi var veldig trendy rundt 1999. Folk skulle ha det selv om de ikke likte fisk en gang fordi det var trendy og kuuuuult. Sånn er det med fårikål og bortsett fra at det har vært trendy hver høst siden 1070. Anonymkode: 88298...16b
FantasDick Skrevet 29. september 2017 #2 Skrevet 29. september 2017 Jeg spiser ikke animalsk, så sauen sparer jeg, men kokt kål i deilig "kraft" og kokte poteter er jo nyyydelig! 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #3 Skrevet 29. september 2017 Jeg er oppvokst på sauegård. Pinnekjøtt til jul, lam til påske, fårikål, fenalår, hjemmelagde fårepølser og kjøttdeig av fårekjøtt (blir god pizza), sausekjøtt brukes også til sosakjøtt, kjøttkaker, og lettsalta fårekjøtt er veldig godt sammen med komle/raspeball. Jeg elsker også kål. Kålrulett, rå kål. Hjemmelaget surkål.... Mmmmm. Nei, for meg er det røtter, barndom og tradisjon. Og hjemmekoselig. Og skikkelig godt. Anonymkode: 77e39...c34 7
Hjärtat Skrevet 29. september 2017 #4 Skrevet 29. september 2017 Jeg spiser fårikål fordi mamma inviterer til det hver høst. Og jeg synes det er litt sært å be om egen mat bare fordi det ikke er favoritten min. Pappa og samboeren min elsker det.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #5 Skrevet 29. september 2017 Nei, fy! Fårikål smaker fryktelig vondt! Jeg liker ikke sau/lam. Lukter grusomt når det blir tilberedt og smaker vondt. Anonymkode: ff584...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #6 Skrevet 29. september 2017 Er fårikål trendy?? Anonymkode: 9cf41...bb2 28
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. september 2017 #7 Skrevet 29. september 2017 (endret) Spiser ikke fårikål jeg heller, det er faktisk noe av det verste jeg vet, så akkurat den tradisjonen holder jeg meg langt unna. Men det er ikke trendy, det er tradisjons mat. Endret 29. september 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #8 Skrevet 29. september 2017 Du er en sånn person som bare har bestemt deg for at hvis du ikke liker det, så liker ingen det - og da må alle andre være skikkelig teite fordi de spiser det? Ja, fårikål er "trendy" hver høst. Eller, tradisjon da, som vi andre kaller det. Det er jo omtrent like "trendy" som å feire jul i desember. Men det betyr vel ikke at folk sitter å tvinger det ned selv om de synes det smaker æsj. Synes fårikål er kjempegodtjeg. Anonymkode: 622ed...752 18
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #9 Skrevet 29. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er fårikål trendy?? Anonymkode: 9cf41...bb2 Jeg mistenker at skilt i butikken pga sesong forbyttes med trend i TS sitt hode. Sesong og trend er ikke helt det samme da Anonymkode: 77e39...c34 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #10 Skrevet 29. september 2017 Jeg er ikke glad i fårikål, men er ellers veldig glad i lammekjøtt og pinnekjøtt. Nam nam 😍 Anonymkode: a77b8...c1c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #11 Skrevet 29. september 2017 Sorry Mac. Jeg liker fårikål Anonymkode: 4ae30...1cb
makkapakka Skrevet 29. september 2017 #12 Skrevet 29. september 2017 Har alltid likt det og kommer nok alltid til å like det. Visste ikke at fårikål er trendy, men heller vanlig og best og spise tidlig på høst. At du ikke liker dette det er helt greit men ikke nødvendig å svartmale som en rett som ingen skal like. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #13 Skrevet 29. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det tror jeg at du gjør! For det smaker jo ikke godt. Få ting smaker så stygt som fårikål og få ting lukter så guffent som sau. Så jeg tror mange spiser det bare fordi det er trendy hver høst akkurat som sushi var veldig trendy rundt 1999. Folk skulle ha det selv om de ikke likte fisk en gang fordi det var trendy og kuuuuult. Sånn er det med fårikål og bortsett fra at det har vært trendy hver høst siden 1070. Anonymkode: 88298...16b Fårikål er ikke sau men lam det er laget av lammekjøtt. Gamle sauer til fåriklål smaker ikke godt. Ellers er sau og lam noe stort griseri å lage til fordi det blir så mye fett til oppvasken derfor blir det ikke laget ofte. Sauefett er heller ikke sunt. Kommentarene dine ts viser vel at du er byjente uten røtter fra sauelandet? Anonymkode: 89ee2...b48 1
Hoppetaujenta Skrevet 29. september 2017 #14 Skrevet 29. september 2017 Trendy har jeg aldri sett på det som. Fårikål er en helt normal høstmiddagstype som alltid har eksistert og det er alltid like godt, spesielt dagen etter at den er laget. Kjempegodt er det! 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #15 Skrevet 29. september 2017 Jeg har ikke fått med meg at fårikål er trendy. Jeg er vokst opp med at det er festmat om høsten, og blir spist så lenge man får tak i godt kjøtt. At DU personlig ikke liker noe betyr ikke at vi andre ikke kan synes det er kjempegodt... Anonymkode: 2fb25...add 1
Havbris Skrevet 29. september 2017 #16 Skrevet 29. september 2017 Der jeg kommer fra har fårikål på høsten vært "trendy" i mange generasjoner og jeg elsker det. Annen årstidsbetinget mat er rakfisken på høsten, ribbe og pølse i jula, lam til påske og rabarbrasuppe på sommeren. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #17 Skrevet 29. september 2017 Ikke fått med meg at det er trendy, men jeg elsker tradisjonskost. Kanskje fordi jeg ikke kan lage det selv. Fårikål lukter utvilsomt promp, men smaker fantastisk. Anonymkode: 750f3...e20 1
Zoey Skrevet 29. september 2017 #18 Skrevet 29. september 2017 Like trendy som klementiner i desember og jordbær i juli. Jeg synes det er godt. Klementiner også. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #19 Skrevet 29. september 2017 Så alt du ikke liker spiser folk fordi det er trendy? Fordi din smak er fasiten? Anonymkode: 19a91...b46
Ullvott Skrevet 29. september 2017 #20 Skrevet 29. september 2017 Ja, jeg spiser det bare fordi det er trendy. Jeg er utrolig opptatt av å være trendy og gjør baaaare trendy ting absolutt heeeele tiden, enten jeg liker det eller ei. Som regel liker jeg det ikke, men man må jo gjøre det som er trendy, da! Ellers kommer trendpolitiet og tar meg, og da ser alle at jeg ikke er trendy og det er dritflaut! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå