Gå til innhold

Beskjeder til serveringspersonell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rekker desverre ikke å møte de som skal servere før dagen før bryllupet sansynligvis. Er moren og søsteren min som har all kontakt med de. Mamma har spurt om jeg kan lage en lapp med de tingene de bør vite. Er redd for å glemme noe, så er det noe dere kommer på så skriv et lite hint til meg her.

Jeg tar med en del "burde vite fra før ting" på lista sånn for sikkerhetsskyld hvis dere synes jeg er pirkete ;)

¤ ta i mot maten som leveres klokken 1400 (Anja og Jarle kommer til å være der da de også)

¤ servere vin

¤ fylle på vannkarafler

¤ fylle på mat på buffeten (karbonader og oksestek må varmes på forhånd)

¤ fjerne tomme talerkener (med forbehold)

¤ fylle i konjakkglass til kaffen

¤ koke kaffe

¤ sette ut kaker

Når kaffe og kaker er ferdig kan det som er igjen av drikkevarer settes frem og så er det bare å være med å feste :)

Lurer også på hva vi skal gi de som takk for hjelpen.. de skal ikke ha betalt for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Syntes det så ut som en bra liste jeg.... nå hadde ikke vi buffet - så da blir det litt annet å gi beskjed om :wink: Men for meg ser det ut som om du har fått med det meste... :Nikke:

Som takk for hjelpen kan du f.eks.:

- gi de en god flaske vin eller congac om de drikker/liker sånne ting...

- hvis det er damer kan du lage en liten velvære-kurv til de hver, med en god dusjsåpe, en deilig lotion og en skrubb eller lign. Det trenger ikke å bli dyrt.

-eller kanskje to kinobilletter til dem hver (men det kommer jo an på om de er av typen som liker å gå på kino da...)

Er jo egentlig en haug av muligheter - det kommer egentlig bare an på fantasien og hvor mye du har tenkt til å legge i det.... Min fantasi stopper nå her for øyeblikket!

Lykke til med resten av planleggingen!

Skrevet

Det kan også være lurt om de som serverer får en oversikt over taler/sanger osv av toastmaster eller en som har oversikt. Sånn at det kan sjenkes vin før taler/sanger siden det ofte skåles på slutten av de. Hyggelig om alle gjestene har noe å skåle med.

Skrevet

Smart. Skal ha en telefonliste med aktuelle telefonnummer øverst på listen så de kan jo kontakte henne. Eventuelt kan jeg si fra til TM.

Skrevet

Det er også lurt å gi beskjed om hvor mye vin som skal skjenkes. (men du har jo vært aktiv her og har sikkert tenkt på dette...) Jeg syns det er viktig at alle har noe i glassene sine og at serveringspersonalet må passe på dette. Evt dersom dere har bestemt noe annet - et antall glass til hver - må de også få beskjed om det.

Også sørge for at det er tilgjengelig vann til enhver tid.

Skrevet

Vann har jeg vel på lista mi alt og det med vin tror jeg mamma har sagt til de. Kan jo ta det med på lista for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Når kaffe og kaker er ferdig kan det som er igjen av drikkevarer settes frem og så er det bare å være med å feste :)

Litt utenom det du spør om, men om serverings personalet er også gjester på festen så bør det også være middag til de, som de kan spise ved behov. Er mulig du har tenkt på det altså. :-)

Ellers synest jeg gavekort kan være en flott takk for hjelpen gave.

Skrevet

Det er nok mat til de også ja :)

Skrevet

Hvor mye av opprydningen skal de være med på?

- Rydde av bord etter middag

- Ordne kaffebord/ stoler (om man er på samme rom som under middagen)

- Rydde etter kaffen

- Skal de vaske opp?

- Skal de rydde bort kopper/glass/mat/kaker under/etter kaffen og utover kvelden?

- Nattmat? Pådekning/servering/rydding/oppvask

Greit å ha slikt i orden, mange opplever at bruden/-gommen og deres familie plutselig må rydde ordne masse under festen. Det tar bort mye glede...

Skrevet

Hei, syns ikke du er pirkete, spesielt hvis det ikke er profesjonelle servitører, men folk som stiller opp som vennetjensete. Da slipper de også å føle seg usikre. Ellers er det lurt å gi toastmaster kopi av lista, så du slipper å følge opp selv under middagen. Da skal du og brudgommen være midtpunkt og ikke organisatorer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...