Gå til innhold

Skjult amfetaminbruk over tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne hatt litt informasjon angående folk spm driver med amfetamin over lengre tid. Er det noen som kan si litt om dette? Adferd, sumptomer osv? 

Anonymkode: cc705...c69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://lmgtfy.com/?q=symptoms+of+amphetamine+use 

Det er bedre at du spør den det gjelder enn å anta. Jeg har lysømfindtlighet og får små pupiller og det var ikke gøy når moren min trodde jeg gikk på dop. Jeg stokket om på ord når jeg var sliten og deprimert og det var ikke kult når folk begynte å sladre om at jeg rusa meg og var så rar. Fikk sosial angst pga folks antakelser og sliter fremdeles med det. 

Anonymkode: 2673f...aa0

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet det har vært et visst bruk men ikke helt hvor mye og hvor lenge. Det er derfor jeg spurte litt angående symptomer og adferden. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det har vært et visst bruk men ikke helt hvor mye og hvor lenge. Det er derfor jeg spurte litt angående symptomer og adferden. 

Min eks fikk store pupiller, var rastløs, fikk oppheng på ting/danderte, liten el ingen matlyst og sov mye mindre enn han ellers pleide. Ble også litt "høy på seg selv" og litt sånn "kongen på haugen" holdning. Symptomene er jo ikke likt for alle selvfølgelig da. Men gud hjelpe så manipulere de de er hvis man spør og de vil skjule bruken.. 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør den det gjelder. Så forteller vedkommende hvis vedkommende vil når vedkommende er klar for det. Hvis ikke, så ikke bland deg opp i det. Et alvorlig misbruk gjenspeiles med at personen er helt åpen om bruket og blåser i om andre vet om det. 
Som med andre ting man finner på internett, så kan alt passe til alt også krisemaksimerer man. 
Googler man symptomer på forkjølelse kan det å lese på internett gjøre at man tror det dreier seg om kreft, om du skjønner hvor jeg vil hen. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er en samboer, kjøp urinprøver å internett. Er det en venn så er det desverre ikke mye du kan gjøre enn å vise at du er en god og støttende venn som vil han/hennes beste, og ved å anta, snoke og dømme så viser du ikke at du er en god venn. 

Skrevet

Handler om tidligere kjæreste som jeg ikke har kontakt med lenger. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler om tidligere kjæreste som jeg ikke har kontakt med lenger. 

Hvorfor bryr det deg da om han bruker hvis dere ikke har kontakt?

Anonymkode: e283a...875

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig bryr det meg 

• Liker 5
Skrevet

Vedkommende går nesten garantert ned i vekt. Ofte store pupiller. Vanlig å få oppheng på ting, skal fikse, rydde og styrer rundt. Sover ekstremt lite, og tar det igjen med å sove mye etter et par dager uten søvn..ellers, om det er høyt misbruk- prater i ETT sett og greier ikke stå stille uten å pille på et eller annet, flakker mye rundt med blikket. Verre misbruk- innhula i ansiktet. Hm det er ihvertfall det jeg observerte når min eks var på amfetamin. 

Anonymkode: 249c7...6c5

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende går nesten garantert ned i vekt. Ofte store pupiller. Vanlig å få oppheng på ting, skal fikse, rydde og styrer rundt. Sover ekstremt lite, og tar det igjen med å sove mye etter et par dager uten søvn..ellers, om det er høyt misbruk- prater i ETT sett og greier ikke stå stille uten å pille på et eller annet, flakker mye rundt med blikket. Verre misbruk- innhula i ansiktet. Hm det er ihvertfall det jeg observerte når min eks var på amfetamin. 

Signerer, de får et "eget preg".

Anonymkode: 993a5...63b

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig bryr det meg 

Nei, det bryr faktisk ikke deg. Det er kun for å dømme han at du søker etter denne informasjonen. 

Alt du skriver er også symptomer forenlig med adhd, bipolar, asperger, borderline, angst og perioder for helt vanlige friske mennesker. Som sagt, man skal ikke drive å gjette hva som feiler folk ut fra noen symptomer. Det er så forhåndsdømmende og dårlig som det kan få blitt. 

Jeg ble innhult i ansiktet, gikk ned 12 kg pga dårlig mage og dermed dårlig matlyst, og var undervektig fra før, og var ofte våken 2-3 døgn pga angst og stress og ble kjempe gira jo lenger jeg var våken (overtrøtt og skjelven) og brukte de dagene på å rydde og sortere. Så kollapset jeg og sov i et døgn eller to i strekk og tok gjerne tre fire døgn før jeg kom meg til normalt energinivå igjen, pupillene mine var store fordi jeg var nærsynt og ikke hadde begynt med kontaktlinser/briller enda, og flakket mye med blikket fordi jeg også var lysømfindltig. 
Jeg brukte ikke på amfetamin!  Folks synsing og dømming er faen meg ille. 
Ts, la han leve livet sitt i fred. Du har ingenting med, eller kan kontrollere om han bruker stoffer eller ikke. 

• Liker 5
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette! Og for mange også nervøsitet/"noia",og når man er tom for dop og ikke har penger til mer kommer en stor despersjon og panikk for så å gå over til depresjon når man innser at man ikke får tak i mer. Man ge har også et voldsomet sinne og har en kort lunte. Nå er det jo også slik at man kan både svelge,sniffe og bruke sprøyte på dette og tror nok de på sprøyte har det hakket verre.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det bryr da ikke deg! 😬🙄

Anonymkode: 2d0b3...405

Skrevet

Nei, det bryr faktisk ikke deg. Det er kun for å dømme han at du søker etter denne informasjonen. 

Alt du skriver er også symptomer forenlig med adhd, bipolar, asperger, borderline, angst og perioder for helt vanlige friske mennesker. Som sagt, man skal ikke drive å gjette hva som feiler folk ut fra noen symptomer. Det er så forhåndsdømmende og dårlig som det kan få blitt. 

Jeg ble innhult i ansiktet, gikk ned 12 kg pga dårlig mage og dermed dårlig matlyst, og var undervektig fra før, og var ofte våken 2-3 døgn pga angst og stress og ble kjempe gira jo lenger jeg var våken (overtrøtt og skjelven) og brukte de dagene på å rydde og sortere. Så kollapset jeg og sov i et døgn eller to i strekk og tok gjerne tre fire døgn før jeg kom meg til normalt energinivå igjen, pupillene mine var store fordi jeg var nærsynt og ikke hadde begynt med kontaktlinser/briller enda, og flakket mye med blikket fordi jeg også var lysømfindltig. 
Ts, la han leve livet sitt i fred. Du har ingenting med, eller kan kontrollere om han bruker stoffer eller ikke. 

Dette!

Anonymkode: 71d64...8bb

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke hvorfor du hele tiden prøver å få denne tråden til å dreie seg om deg. TS har skrevet allerede i det andre innlegget at hun er klar over at hun er kjent med amfetaminbruk, men ikke hvor mye og over hvor lang tid. 

Anonymkode: 2cca4...816

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forenelig med Adhd å bli smal i ansiktet?  Nå syntes jeg du tillegger personer som har aspergers og adhd veldig rare karaktertrekks om overhodet ikke er forenelig med diagnosene. Du skriver at "det er så forhåndsdømmende og dårlig som det kan få blitt". Men du er nokså forhåndsdømmede og bastant på diagnosene du sammenligner med, så du bør være vel så forsiktig selv.

Du hadde jo en rekke symptomer som til sammen kunne ha lignet på symptomer fra en som faktisk ruser seg. Men det at du skriver at de symptomene er forenelig med adhd, og asperger det er jo helt på viddene?

Anonymkode: 43ae6...1ed

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

det har vel ikke du noe med. svar heller på spørsmålet

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke hvorfor du hele tiden prøver å få denne tråden til å dreie seg om deg. TS har skrevet allerede i det andre innlegget at hun er klar over at hun er kjent med amfetaminbruk, men ikke hvor mye og over hvor lang tid. 

Og jeg sier til ts at hun skal ikke bry seg med hva han driver med nå siden han er en eks, hun kan ikke hjelpe han på noe måte og informasjonen er derfor kun for å dømme han, noe som er ekstremt umoralsk og hensynsløst og kan forværre livet hans ytterligere

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg sier til ts at hun skal ikke bry seg med hva han driver med nå siden han er en eks, hun kan ikke hjelpe han på noe måte og informasjonen er derfor kun for å dømme han, noe som er ekstremt umoralsk og hensynsløst og kan forværre livet hans ytterligere

Nei, her projiserer du. Dette har ingenting med situasjonen til TS å gjøre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...