Gå til innhold

Inneklemt soverom ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Beklager alle mine spørsmål.

Det er heller ikke mulighet for å ha dør mellom de 2 soverommene? (Det hadde, som andre nevnte, vært en god løsning).

Er dilemmaet med tanke på hva nye eventuelle kjøpere synes om løsningen, eller skal dere selv bo der og trives med løsningen i mange år fremover? Blir alle soverommene brukt i dag eller i årene fremover?

Anonymkode: d6ec1...2a6

Glemte å svare på det siste, jeg bor der alene nå, og har ikke tenkt til å få barn med det første, så det rommet som blir inneklemt blir ikke brukt til noe annet enn gjesterom, og jeg har jo enda et soverom som kan brukes som gjesterom nede, forsovidt så pleier gjestene mine å sove sammen med meg på mitt rom uansett.. :P så for min del så driter jeg i om det er et inneklemt soverom, selvom jeg har tenkt til å bo der i mange år. Men jeg har ikke tenkt til å bo der for resten av livet og vil ikke at jeg skal tape på et fremtidig salg, så jeg lurer på hva jeg ville tjent mest på ved et salg. For meg så har det ikke noe å si at det soverommet blir inneklemt med et bad. 

Anonymkode: 8312d...75d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å svare på det siste, jeg bor der alene nå, og har ikke tenkt til å få barn med det første, så det rommet som blir inneklemt blir ikke brukt til noe annet enn gjesterom, og jeg har jo enda et soverom som kan brukes som gjesterom nede, forsovidt så pleier gjestene mine å sove sammen med meg på mitt rom uansett.. :P så for min del så driter jeg i om det er et inneklemt soverom, selvom jeg har tenkt til å bo der i mange år. Men jeg har ikke tenkt til å bo der for resten av livet og vil ikke at jeg skal tape på et fremtidig salg, så jeg lurer på hva jeg ville tjent mest på ved et salg. For meg så har det ikke noe å si at det soverommet blir inneklemt med et bad. 

For meg som kjøper så hadde det trukket  veldig ned. 

Bedre å evt forstyrre på et soverom. I en familie som trenger tre soverom er det større sjanse for å forstyrre noen på do eller i dusjen enn noen som har sex på det ene rommet, samt at soveromsdører sjelden låses(med mindre det er tenåringer, men de fleste får ikke lov å sove med låst dør. Med god grunn). 

Hadde jeg, med mine to barn gått på visning det så hadde konklusjonen min blitt at her er det to soverom og en bod bak badet. Fint med bod, men i mine øyne ville verdien sunket til et 2-soveroms hus pga praksis. 

Men, forsøk forumet byggebolig. 

De har ofte gode tips og kan ha gode tips til løsninger som er mindre kostbare enn du har trodd og kan fungere godt uten inneklemt rom. Det er masse flinke folk der. 

Anonymkode: de245...ee0

• Liker 3
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil tape mye ved et salg, da leiligheten vil være en 2-roms i stedet for en 3-roms. For ingen vil regne et rom innenfor baderommet som noe annet enn bodplass. Man kan ikke bruke et rom man må regne med å være innelåst på eller utelåst fra opptil 30 min flere ganger i døgnet som noen form for oppholdsrom. Å ha soverom med tilgang fra annet soverom vil også være no-go for de fleste, i beste fall finner du kjøpere som elsker verdens største garderoberom. Så du vil maksimere utbytte ved å beholde dagens planløsning med lite bad og tre reelle soverom med separate innganger.

Endret av Rosalie
  • Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er mulig med dør imellom soverommene, men jeg syntes det også ville blitt fryktelig uprivat, tenk om man har sex også er det noen som må gjennom til soverommet sitt. Det blir også veldig lite veggplass, da blir det liksom ikke noe sted man kan ha klesskap osv da døren må stå på midten imellom soverommene pga mur og skråtak...

Takk for svar. Men dør mellom de to soverommene er uansett en bedre løsning (synes jeg) enn å ha det venstre soverommet inneklemt med utgang kun gjennom baderommet.
Angående klesskap, kan jo de bygges slik at de passer til skråtakene.
Post gjerne på forum Byggebolig, som andre også nevnte, for å få forslag til løsninger.

Lykke til :blomst:

Skrevet

Går det an å dra veggen fra midt nede på tegningen, gjennom der det står gang, mot pipa, men så vinkle den nitti grader mot badet mellom de to dørene? 

• Liker 1
Skrevet

Når jeg tenker meg om, ettersom du tenker på salg og verdiøkning:

Jeg ville bare pusset opp badet slik som det er. Man vet aldri hva neste potensielle kjøper ønsker. Kanskje ønsker de å bruke en del av den store gulvplassen på den venstre gangen til klesskap?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville rett og slett ikke ha kjøpt et hus eller en leilighet med et slikt inneklemt soverom. Har hatt det i en bolig jeg leide og det er totalt ubrukelig. Rommet kan selvfølgelig brukes som for eksempel walk-in closet, men som soverom fungerer det ganske enkelt ikke. Og hvis man kjøper en bolig med tre soverom så er det jo ofte fordi man har behov for nettopp det. 

Badet derimot trenger ikke å være så stort. Det holder at det er plass til dusj, toalett og vask. For det første er det sjelden at det er behov for at flere (voksne) personer oppholder seg på badet samtidig og dessuten tilbringer man gjerne ikke store deler av døgnet der. Jeg ville med andre ord ha beholdt størrelsen på badet slik det er for soverom med god størrelse er gull verdt! 

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ha bygget badet ut, men ikke laget det firkantet, bare ha en liten gangåpning fra soverommet og ut i gangen. Da slipper du noen av problemene nevnt over

Skrevet

Ville aldri vurdert å kjøpe en leilighet hvor man måtte gå gjennom badet for å komme til  et soverom. Hvor stort er badet ditt nå forresten?  Kanskje du få det romsligere ved å "ommøblere" og skifte til bedre tilpasset innredning?  Vi har et bad på bare 2,8 kvm som fungerer helt fint for tre personer uten at det virker knøttlite.

Anonymkode: f1170...bb7

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, Macaroni skrev:

Går det an å dra veggen fra midt nede på tegningen, gjennom der det står gang, mot pipa, men så vinkle den nitti grader mot badet mellom de to dørene? 

Ja men jeg vil ikke ha et skrått bad, ikke mye man hadde fått plass til inni den skrådelen... 

Skrevet
13 timer siden, Cocosa skrev:

Jeg ville ha bygget badet ut, men ikke laget det firkantet, bare ha en liten gangåpning fra soverommet og ut i gangen. Da slipper du noen av problemene nevnt over

Det er ikke mulig... ellers hadde jeg gjort det! 

Skrevet
14 timer siden, Leo skrev:

Jeg ville rett og slett ikke ha kjøpt et hus eller en leilighet med et slikt inneklemt soverom. Har hatt det i en bolig jeg leide og det er totalt ubrukelig. Rommet kan selvfølgelig brukes som for eksempel walk-in closet, men som soverom fungerer det ganske enkelt ikke. Og hvis man kjøper en bolig med tre soverom så er det jo ofte fordi man har behov for nettopp det. 

Badet derimot trenger ikke å være så stort. Det holder at det er plass til dusj, toalett og vask. For det første er det sjelden at det er behov for at flere (voksne) personer oppholder seg på badet samtidig og dessuten tilbringer man gjerne ikke store deler av døgnet der. Jeg ville med andre ord ha beholdt størrelsen på badet slik det er for soverom med god størrelse er gull verdt! 

Jaa, men jeg vil ha stort bad, har tenkt til å bo det en god stund, og jeg vil gjerne ha både badekar og dusj... men vil heller ikke tape på huset den gangen jeg skal selge. Det badet det er knøtte lite, det er 5 kvm... får helt klaus! Det er heller ikke mulighet for å utvide det halvparten av gangen hellet fordi døra inn til soverommet ikke kan flyttes fordi peis muren er i veien... 

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja men jeg vil ikke ha et skrått bad, ikke mye man hadde fått plass til inni den skrådelen... 

Hva hadde blitt skrått? Taket?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bad på 8 kvm hvor nesten halve er under skråtak. Ved skråtak har vi toalett (høye nok knevegger) og badekar. Dusj og servant hvor det er full høyde. Har godt med gulvplass. 

Anonymkode: de245...ee0

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Macaroni skrev:

Hva hadde blitt skrått? Taket?

Mulig jeg ikke forstod forslaget ditt, men du skrev at man kunne sette en vegg i 90 grader, kunne du forklart det litt nærmere ? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt et hus hvor ett av soverommene lå bak et bad. Jeg har et bad med to dører og glemmer ofte å låse opp en av de to dørene etter å ha brukt badet. Ikke noe problem hos meg der de to andre rommene har and andre utganger, men tenk hvor brannfarlig og ikke minst ubehagelig det ville vært å sove på det inneklemte rommet dersom noen glemmer å låse opp døren! 

Selv ville jeg heller hatt en dør mellom soverommene. Da kan det innerste rommet fint brukes som barnerom til små barn, eventuelt som kontor eller omkledningsrom i forbindelse med det andre soverommet. 

Anonymkode: 6bd06...1b4

• Liker 3
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Mulig jeg ikke forstod forslaget ditt, men du skrev at man kunne sette en vegg i 90 grader, kunne du forklart det litt nærmere ? :)

Untitledd.png

• Liker 1
Skrevet

Ble kanskje bedre med din egen tegning

Untitledd.png

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Macaroni skrev:

Ble kanskje bedre med din egen tegning

Untitledd.png

Det går ikke fordi det er mur den deneventuelle døren måtte ha stått... legger ut mer detaljert tegning nå! :)

• Liker 1
Skrevet

Her er en mer detaljert tegning 

IMG_20171001_223053.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...