Gå til innhold

Inneklemt soverom ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite dilemma, jeg har nå 3 store soverom, og et bittelite bad, jeg kan lage bad på et av de store soverommene, og heller få et lite gjesterom, eller så kan jeg lage bad der jeg har bad og utvide det, men da blir det ene soverommet inneklemt med badet, men da beholder jeg 3 store soverom. Det sistnevnte blir billigst. Hvor populært eller upopulært er det å ha et inneklemt soverom? Det vil da si at man må gå igjennom badet for å komme inn og ut av soverommet, jeg skal selvfølgelig ha en ekstra do i første etasje da. Men jeg tenker på prisøkning av huset, hva ville lønt seg ? Billigere bad og inneklemt soverom og beholde tre store soverom, eller dyrere bad og ha to store sove rom og et lite ? 

Anonymkode: 8312d...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig ville to soverom og et stort bad vært mest attraktivt. Det lille soverommet kan kanskje fungere som et kontor. Det har jo mange behov for. 

Det kommer jo mye an på planløsningen.

Et inneklemt rom vil hele tiden skape konflikter i forhold badet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man må gå gjennom badet for å komme inn/ut av soverommet, vil det telle ekstremt negativt. Det betyr at det ikke kan brukes i stor grad, med mindre man bor aleine. Utrolig tungvint å måtte avtale at nå skal jeg dusje, så da må du enten gå ut/inn av rommet nå, eller holde deg på den siden du er til jeg er ferdig å vaske håret og stelle meg (for meg tar det gjerne oppi 20 minutter med full hårvask). 

Jeg ville aldri kjøpt en leilighet med sånn planløsning. 

Anonymkode: 53594...882

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To soverom og stort bad.

Å måtte gjennom badet (eller kjøkkenet, slik man ser i en del eldre bygårdsleiligheter f.eks. i Oslo) for å komme til soverommet synes jeg er utrolig upraktisk. Jeg ville heller aldri kjøpt en leilighet med et rom jeg måtte gjennom badet for å få tilgang til.

Kan du lage døråpning fra av de andre soverommene inn i det eventuelle innklemte soverommet og lage omkledningsrom der da?

Anonymkode: 56e8d...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det kan koste meg veldog veldig mye å lage et bad på det soverommet som er aktuelt for det pga svikt i gulvet. Det ville jo fortsatt vørt to store soverom som ikke var inneklemt og et stort soverom som var inmeklemt om jeg lagde det oppe. Koster meg mye mindre penger å lage badet oppe så det blir et inneklemt soverom da. Man er jo ikke på soverommet sitt hele tiden... og dette kunne vært et gjesterom istedefor å ha et lite kontor i tilleg til to store soverom, det er ingen mulighet for å lage egen inngang til soverommet om jeg lager bad forand det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger jeg ved et bilde av hvordan det ser ut. Gangen forran badet brukes ikke til noen ting, derfor tenkte jeg at veggen imellom bad og gang kunne rives for så å lage et stort bad ut av hele flaten, for det badet som er der nå er veldig lite, men da blir det et inneklemt soverom. Men da beholder jeg 3 store soverom, disse to + det nede. Hvis jeg lager bad på det soverommet nede så blir det veldig mye dyrere pga svikt i gulvet og det vil ikke tåle vekten av betong så da må jeg fikse masse greier. Og da beholder jeg kun to store soverom og et lite. Lite vil si 5 kvadratmeter og det kan ikke da regnes som et soverom, vil jo bare bli et kontor i så tilfelle.

IMG_20170930_014019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her legger jeg ved et bilde av hvordan det ser ut. Gangen forran badet brukes ikke til noen ting, derfor tenkte jeg at veggen imellom bad og gang kunne rives for så å lage et stort bad ut av hele flaten, for det badet som er der nå er veldig lite, men da blir det et inneklemt soverom. Men da beholder jeg 3 store soverom, disse to + det nede. Hvis jeg lager bad på det soverommet nede så blir det veldig mye dyrere pga svikt i gulvet og det vil ikke tåle vekten av betong så da må jeg fikse masse greier. Og da beholder jeg kun to store soverom og et lite. Lite vil si 5 kvadratmeter og det kan ikke da regnes som et soverom, vil jo bare bli et kontor i så tilfelle.

IMG_20170930_014019.jpg

Er det ikke mulighet for dør mellom de to soverommene på bildet?

Mitt forslag her, er om badet bygges som en L:
Er det eventuelt mulig å bygge badet slik at noe av arealet til den venstre gangen blir igjen, slik at det kan bli passasje fra den gangen og til det venstre soverommet? Kan dør mellom høyre og vestre gang flyttes lengre inn (oppover på bildet), slik at det blir passaje fra venstre gang og til venstre soverom?

Anonymkode: d6ec1...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bad jo ikke være firkantet. Du kan kanskje til og med bruke nederste del av begge gangene til bad, sammen med det ekssterende badet? Og da vil du ha god plass i gangen til passasje til begge soverom. Mulig dør mellom gangene må flyttes lengre opp i tegningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et bad jo ikke være firkantet. Du kan kanskje til og med bruke nederste del av begge gangene til bad, sammen med det ekssterende badet? Og da vil du ha god plass i gangen til passasje til begge soverom. Mulig dør mellom gangene må flyttes lengre opp i tegningen.

Alt annet er umulig, dører kan ikke flyttes på, grunnet skråtak og pipe muren, dette gjør at det ikke går ann å lage noe l formet bad, det MÅ bli inneklemt soverom, eneste løsningene er de jeg har beskrevet. Og hvis det hadde gått an å bruke begge gabgene som pasasje til rommene og da fått et l formet bad, så måtte hele trappen måtte blitt flyttet på det hadde blitt veldig kronglete. Som sagt så har jeg tenkt ut og fundert over dette lenge og eneste løsningene som går an er de 2 løsningene som jeg har beskrevet desverre, så lurer bare på hvilken av løsningene jeg skal velge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ideer her også http://www.comfort.no/inspirasjon/hvordan-innrede-badet-pa-best-mulig-mate

Er det feks praktisk å ha en eller 2 wc + servant i egne rom i gangen, og at eksisterende baderom blir brukt til dusj/badekar m.m?

Det er ikke plass til å lage noe wc i gangene for seg selv, det skal jeg ha under trappa i første etg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulighet for dør mellom de to soverommene på bildet?

Mitt forslag her, er om badet bygges som en L:
Er det eventuelt mulig å bygge badet slik at noe av arealet til den venstre gangen blir igjen, slik at det kan bli passasje fra den gangen og til det venstre soverommet? Kan dør mellom høyre og vestre gang flyttes lengre inn (oppover på bildet), slik at det blir passaje fra venstre gang og til venstre soverom?

Det er skråtak og mur så dørene kan ikke flyttes på, de må stå der de står, er ikke så stort som det ser ut som på tegningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som har kommet med gode forslag: (tusen takk for det!) Men jeg kan altså ikke flytte dører, der er en del mur pga pipa der og det er skråtak, så dørene må stå der de står. på hele venstre siden av tegningen er det skråtak, kan derfor ikke lage noe l formet bad. Rommene er heller ikke så store som det ser ut til på tegningen. De eneste løsningene som er mulig å foreta er de to løsningene som jeg har beskrevet. Men jeg lurer på hvem som ville vært best. Gjør så det SÅ mye å ha et inneklemt soverom når jeg fortsatt har to store soverom som ikke er inneklemt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til alle som har kommet med gode forslag: (tusen takk for det!) Men jeg kan altså ikke flytte dører, der er en del mur pga pipa der og det er skråtak, så dørene må stå der de står. på hele venstre siden av tegningen er det skråtak, kan derfor ikke lage noe l formet bad. Rommene er heller ikke så store som det ser ut til på tegningen. De eneste løsningene som er mulig å foreta er de to løsningene som jeg har beskrevet. Men jeg lurer på hvem som ville vært best. Gjør så det SÅ mye å ha et inneklemt soverom når jeg fortsatt har to store soverom som ikke er inneklemt ? 

Jeg mente ikke venstre siden av tegningen med på venstresiden av trappen, altså gjennom gangene og badet er det skråtak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er et av tre inneklemte soverom ok, men IKKE når det klemmes inn av bad. Hun in det blir klemt inn av annet soverom, walk in garderobe eller andre løsninger som ikke ødela privatliv for noen. Fordi man kan ikke låse noen sovende inn på et soverom og få fred på badet og jeg ville ikke shaver legger naken om onkel Frank sov der og måtte gjennom rommet hvor jeg står naken i for å komme seg ut. Hva da når røykvarsleren går av. Og hva om den som er på badet låser dør mot gang for å få fred på do, men får et illebefinnende og stenger inne to personer? Med andre ord så kan ingen av dørene til dette badet låses om noen er på soverommet som blir inneklemt. 

Jeg driver og renoveret selv og får et lite inneklemt soverom på 8 kvm. Det blir klemt inne av et annet soverom, vegg i vegg med et stort bad. Jeg velger å bruke det som walk in, så får folk evt bruke det som babyrom, kontor eller walk in ved videre salg. Blir walk in med stort fint vindu :P Men siden vi får fire soverom til og dette klemmes inn av et annet soverom og ikke av et bad, så føler jeg det er ok. 

Anonymkode: de245...ee0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Beklager alle mine spørsmål.

Det er heller ikke mulighet for å ha dør mellom de 2 soverommene? (Det hadde, som andre nevnte, vært en god løsning).

Er dilemmaet med tanke på hva nye eventuelle kjøpere synes om løsningen, eller skal dere selv bo der og trives med løsningen i mange år fremover? Blir alle soverommene brukt i dag eller i årene fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Beklager alle mine spørsmål.

Det er heller ikke mulighet for å ha dør mellom de 2 soverommene? (Det hadde, som andre nevnte, vært en god løsning).

Er dilemmaet med tanke på hva nye eventuelle kjøpere synes om løsningen, eller skal dere selv bo der og trives med løsningen i mange år fremover? Blir alle soverommene brukt i dag eller i årene fremover?

Joda, det er mulig med dør imellom soverommene, men jeg syntes det også ville blitt fryktelig uprivat, tenk om man har sex også er det noen som må gjennom til soverommet sitt. Det blir også veldig lite veggplass, da blir det liksom ikke noe sted man kan ha klesskap osv da døren må stå på midten imellom soverommene pga mur og skråtak...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...