AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #21 Del Skrevet 29. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg gleder meg ikke over svangerskapet, jeg har stått alene med innkjøp for 30 000 hittil, han har ikke kjøpt en ting. Han ser ikke på det jeg har kjøpt en gang, sier jeg "se her" ser han på det i to sekunder. Jeg har funnet navnforslag alene, letet etter huskjøp alene, laget nista hans, tar klesvasken, og alt av husarbeid, jeg orker ikke å være alene mamma og har mistet all lysten til å i det heletatt bli en mor Anonymkode: 85bdf...dcc Du er i samme situasjon som jeg var. 3 år etter har jeg det beste livet som jeg kunne ha drømt om, uten kjæresten. Ikke la andre trykke deg og ditt kjære barn ned, for dere trenger ikke andre. Man vil alltid kunne lage seg et gpdt liv så lenge man klarer å gå videre og oppflylle drømmene. Jeg kjenner tårene presse på fordi jeg kjenner meg igjen. Våg å stole på deg selv og dine egne ben! Anonymkode: 057f3...e12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #22 Del Skrevet 29. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gleder meg ikke over svangerskapet, jeg har stått alene med innkjøp for 30 000 hittil, han har ikke kjøpt en ting. Han ser ikke på det jeg har kjøpt en gang, sier jeg "se her" ser han på det i to sekunder. Jeg har funnet navnforslag alene, letet etter huskjøp alene, laget nista hans, tar klesvasken, og alt av husarbeid, jeg orker ikke å være alene mamma og har mistet all lysten til å i det heletatt bli en mor Anonymkode: 85bdf...dcc Hvis dette virkelig er sånn du føler det nå, og etter at barnet er født så er det mulig å adoptere det bort. Det finnes muligheter som ikke er å ta sitt eget liv. Det er ikke bare økonomiproblemene, og en idiotkjæreste som forsvinner da, det er ALT. Alt i hele verden forsvinner da. Da er det bedre å finne andre løsninger på de tingene som er et problem. Hvis du ikke vil være mamma finnes det løsninger for det. Hvis du ikke vil være med denne mannen så finnes det løsninger på det. Hvis du har økonomiske problemer finnes det løsninger på det. Hvis du ikke har venner finnes det løsninger på det. Og alle løsningene finnes i livet, ikke i døden. Anonymkode: 328f6...3c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #23 Del Skrevet 29. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gleder meg ikke over svangerskapet, jeg har stått alene med innkjøp for 30 000 hittil, han har ikke kjøpt en ting. Han ser ikke på det jeg har kjøpt en gang, sier jeg "se her" ser han på det i to sekunder. Jeg har funnet navnforslag alene, letet etter huskjøp alene, laget nista hans, tar klesvasken, og alt av husarbeid, jeg orker ikke å være alene mamma og har mistet all lysten til å i det heletatt bli en mor Anonymkode: 85bdf...dcc Jeg føler virkelig med deg. Barnefaren her stakk av, og jeg måtte slutte med studiene for å kunne ta meg av babyen. Nå er jeg ensom og alene dag inn og dag ut, gleder meg ikke til å bli mor i det hele tatt. Har dårlig råd også, så har ikke fått kjøpt inn noe enda, enda det bare er tre måneder til babyen kommer. Jeg vil gjerne snakke med deg om du føler for å snakke med noen. Anonymkode: 22fe0...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetei Skrevet 29. september 2017 #24 Del Skrevet 29. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gleder meg ikke over svangerskapet, jeg har stått alene med innkjøp for 30 000 hittil, han har ikke kjøpt en ting. Han ser ikke på det jeg har kjøpt en gang, sier jeg "se her" ser han på det i to sekunder. Jeg har funnet navnforslag alene, letet etter huskjøp alene, laget nista hans, tar klesvasken, og alt av husarbeid, jeg orker ikke å være alene mamma og har mistet all lysten til å i det heletatt bli en mor Anonymkode: 85bdf...dcc Du er nødt til å ta grep for deg selv og barnet! Du får det lettere som alenemor enn med å bli psyket ned av barnefaren. Ikke synk lenger enn du trenger, du er bare ekstra sliten nå pga graviditeten og trenger noe som løfter deg opp! Gå fra han og vær selvstendig i eget liv selv om du ikke ønsket en rolle som alenemor. Alt ordner seg. Etter regn kommer alltid sola tilbake! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #25 Del Skrevet 29. september 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær så snill, ikke gjør det. Du er så mye mer verdt enn det. Velg livet, for ditt ufødte barn, for din familie, og for deg selv. Det blir bedre. Selv om det ikke ser sånn ut, blir det bedre. Kom deg bort fra denne mannen. Det er ikke meningen du skal måtte leve i et forhold som dette. Han er virkelig ikke verdt ditt liv, og alle de som vil stå ødelagte igjen. Anonymkode: 02f09...e4b Jeg er ikke verdt noenting, det vet jeg ellers hadde jeg ikke følt denne smerten Anonymkode: 85bdf...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #26 Del Skrevet 29. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke verdt noenting, det vet jeg ellers hadde jeg ikke følt denne smerten Anonymkode: 85bdf...dcc Tenker du det samme om alle de andre som føler denne smerten? Er følelsene våre fakta? Jeg føler også på en slik smerte, ville du sagt til meg at jeg ikke er verdt noen ting? Og hvis du ikke ville sagt det til meg hvorfor er det da sant om deg? Anonymkode: 328f6...3c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #27 Del Skrevet 29. september 2017 6 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg er ikke verdt noenting, det vet jeg ellers hadde jeg ikke følt denne smerten Anonymkode: 85bdf...dcc Lytt til alle som skriver her. Selvsagt er du verdt noe, følelser forteller ikke sannheten. Jeg har vært der, jeg har ønsket å dø. Ville du sagt at jeg ikke hadde noen verdi? Du er verdt så mye mer. Barnet ditt er verdt så mye mer. Det kan se mørkt ut nå, men det finnes muligheter. Alle disse mulighetene fratar du deg selv om du velger bort livet. Anonymkode: 02f09...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajorasMaske Skrevet 29. september 2017 #28 Del Skrevet 29. september 2017 Jeg foreslår at du spør legen din om dette. Ingen på kg er autorisert helsepersonell og blindt følge råd her i fra kan være helseskadelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #29 Del Skrevet 29. september 2017 Jeg har prøvd 7 ganger og bare endt opp med skikkelig stygge kraftige arr, så anbefaler ikke å satse på å nå pulsåren! Anonymkode: 446d9...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #30 Del Skrevet 29. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er 22, gravid og "kjæresten" min gir meg aldri komplimenter, jeg får bare mer og mer selvmordstanker av å være med han. Han tar ikke på magen min, spørr aldri hvordan jeg har det,ser ikke på meg når jeg har pyntet meg med kjole.. han sa i dag at jeg så rar ut med rund mage og den har såvidt vokst. Han vet ikke at for 6 mnd siden prøvde jeg å ta livet mitt, beg klarer ikke å snakke med noen lenger om ting fordi jeg er vandt med å ikke bli hørt. Jeg har mistet alle rundt meg, ingen venner, ingen som vil bli kjent med meg.. nå føler jeg meg mer nede og denne smerten vil jeg ha bort Anonymkode: 85bdf...dcc "Smerten" er "kjæresten" din, det er han du skal ta bort, ikke deg selv. Det at du ikke vil bli alenemor er bare noe du tenker nå. Ikke tenk på det, tenk først og fremst på å redde deg selv bort fra denne mannen. Anonymkode: 6ca3c...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #31 Del Skrevet 29. september 2017 Nei, dere forstår ikke TS. Ja, dusten hun er sammen med er en del av problemet. Men problemet stikker dypere når TS ikke har venner. Dere skjønner ikke. Det er mye vi kan leve uten her i livet. Uten TV, uten radio, og fortsatt ha et veldig godt liv. Uten bil, uten siste skrik innen mote. Fortsatt kan en leve lykkelig og ha det godt. Men uten kjærlighet kan ingen leve. Der er hvor TS er. Hun trenger noen som bryr seg, noen som ser henne. Hun trenger å føle seg verdifull. Nei, en telefon til Mental Helse er ikke nok (de er ikke gode til det de skal gjøre for øvrig, ikke anbefal noen å ringe dit, særlig ikke når det er krise). Du som inviterte henne på pizza, kjempeflott! Hvor bor du TS? Fylke? Om du tør, hvilken by? Jeg kan love deg det er mange her som gjerne vil ha en ny venn. Og du? Jeg kan love deg at du er verdifull. Selv om det ikke føles slik nå. Anonymkode: 5a34d...8a0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #32 Del Skrevet 29. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk, tror jeg! Du kan også få komme til pizza. Jeg er ikke vegetarianer da. Nei, men serr, jeg er også ensom, og det hadde hjulpet meg også om noen ville komme på pizza. Så TS, hvis du dropper å dø i kveld, så kan du være min venn, gudene vet jeg trenger en eller flere. Det har vært ei tung uke for flere av oss. Men vi kommer oss over denne kneika. Anonymkode: 328f6...3c1 Hvor i landet bor du, ts? Jeg er også gravid og har det bra nå, men jeg har vært der du er og forstår hvordan du har det. Ikke skad deg selv, vær så snill. Syns det hørtes godt ut med pizza (vet at den jeg siterte ikke er ts) Vi kan ta en pizzakveld og bare prate. Jeg baker nydelige, kjempegode kaker, og kan bake en for anledningen Jeg bor i Oslo. Anonymkode: 2c9dd...5bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #33 Del Skrevet 29. september 2017 Moderatorer? Her har ingen gjort jobben sin! Anonymkode: 0fc63...3e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 29. september 2017 #34 Del Skrevet 29. september 2017 Kjære TS Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillatter at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 Kirkens SOS: 22 40 00 40 Raven Emerald, mod 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg