Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hadde et samlivsbrudd for noen mnd. tilbake. Det endte opp med at jeg måtte ha et besøks forbud mot han. I denne tiden har vi hatt advokater som har sendt over lister på hvordan vi vil fordele ting, men vi er ikke enda blitt 100% enige.

Nå har han plutselig sendt meg en hjemmesnekkret regning, uten noe offentlig stempel, bare noe han har lagd selv på mange 1000 kr for noe vi ikke enda har blitt enig om, og verdien av det han har krav på er langt under også.

Men Uansett, jeg lurer på hva gyldigheten av et sånt krav er?

Anonymkode: 1b739...bf2

Skrevet

0, når hele deres samlivsbrudd går gjennom det offentlige fordi dere ikke klarte rydde opp i privatlivet deres selv. 

Anonymkode: 9187b...ed5

Skrevet

Hva mener du?

Skrevet

Det går ikke igjennom det offentlige enda.

Skrevet

Tviler på kravet er gyldig siden han har sendt det selv, men kan ikke du sende regningen til advokaten din for vurdering? 

Skrevet

Jeg ville bare vidersendt regningen til din advokat og gitt beskjed til ex at advokaten tar seg av dette.

For at han skal kunne gå noe videre med dette kravet må han uansett først sende deg et inkassovarsel. Dette kan du bestride og han må da gå videre til forliksrådet. Siden dere allerede har advokater som jobber med dette kommer han ingen vei med dette kravet.

Anonymkode: 77c9a...4d8

Skrevet

Det koster mer enn en tusenlapp å få advokaten sin til å lese brevet og komme med et svar. 

Jeg ville bare svart direkte at jeg protesterer på kravet. 
Om han sender det til inkasso, så kontakter du inkasso-selskapet og protesterer på kravet der. 
I forliksrådet, som er neste skritt, så dokumenterer du det som er reelt, og avviser øvrig. 

Ellers, er det ikke brudd mot besøksforbudet at han skriver til deg? Sjekk med politiet, å trakassere med falske krav kan lett gå mot besøksforbudet. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Juniper skrev:

Det koster mer enn en tusenlapp å få advokaten sin til å lese brevet og komme med et svar. 

Jeg ville bare svart direkte at jeg protesterer på kravet. 
Om han sender det til inkasso, så kontakter du inkasso-selskapet og protesterer på kravet der. 
I forliksrådet, som er neste skritt, så dokumenterer du det som er reelt, og avviser øvrig. 

Ellers, er det ikke brudd mot besøksforbudet at han skriver til deg? Sjekk med politiet, å trakassere med falske krav kan lett gå mot besøksforbudet. 

Hei, uten å fortelle for mye hadde han ringt politiet på forhånd og bedt om tillatelse til å sende meg et rekommandert brev/mail. Jeg visste ikke hva det gjaldt men antok det gjaldt hans eiendeler jeg gjerne vil bli kvitt som står i veien, og jeg sa desverre ja til dette. Men at det var en selvlagd regning hadde jeg langt fra regnet med.

Jeg anser det faktisk som en trussel fordi han vet godt jeg ikke har en så høy sum å gi han, tingene som ligger her er også langt under verdien også, og jeg føler han gjør det for å presse seg inn i leiligheten og skal gå løs og ødelegge ting jeg eier enda en gang. Men jeg sa jo ja til at han kunne sende meg det da, uten å ane hva det var.

Skrevet

Kontakt politiet og fortell at brevet han ville sende var en regning, og at det ikke eksisterer reelt grunnlag for regningen. Dermed var dette gjort kun for å psyke deg ut, og at du ikke ønsker at han får sende flere brev. 
Spør om råd i forhold til hvordan du kan bli kvitt tingene hans uten å slippe han inn i leiligheten da du er redd han vil rasere den. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Hadde et samlivsbrudd for noen mnd. tilbake. Det endte opp med at jeg måtte ha et besøks forbud mot han. I denne tiden har vi hatt advokater som har sendt over lister på hvordan vi vil fordele ting, men vi er ikke enda blitt 100% enige.

Nå har han plutselig sendt meg en hjemmesnekkret regning, uten noe offentlig stempel, bare noe han har lagd selv på mange 1000 kr for noe vi ikke enda har blitt enig om, og verdien av det han har krav på er langt under også.

Men Uansett, jeg lurer på hva gyldigheten av et sånt krav er?

Dette er advokatmat. Når to parter har advokathjelp så skal heller ikke klientene kontakte hverandre utenom advokatene for å ordne ting advokatene skal ordne. Så her kan han få seg en skrape. 

Anonymkode: f929e...988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...