Gå til innhold

Jeg dater kompisen min, og han vet det ikke...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier: Jeg dater kameraten min. Har gjort det i flere år nå, uten å fortelle ham det.

Vi er i trettiårene og møtes kun på tomannshånd. Kaffe, øl, kino, filmklubb, konsert. Jeg er i et forhold med en annen, som jeg ikke har klart å kvinne meg opp til å gå ut av.

Jeg tror vennen min liker meg også. Det er sånn jeg tyder kroppsspråket hans i alle fall. Selv om han aldri har sagt noe direkte.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 6b022...89f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uhhhhh. Du dater han ikke om ikke begge er inneforstått med at det er date. 
Tingene dere gjør er helt vanlige venneaktiviteter man like gjerne gjør med en venninde eller han med en kamerat. 
Du kan ikke dømme en persons følelser ut fra kroppsspråk, ofte så ser man det man vil se og tolker det i sin egen favør og ikke nødvendigvis sånn det egentlig er.  Jeg tviler på at han liker deg som noe mer enn en venn, du er i et forhold og han vet derfor at du er utilgjengelig og ikke noe å omgås om han har følelser for deg og forhåpninger til noe mer. 

Det eneste du må gjøre her er jo først å fremst å gå fra den mannen du er sammen med. 
Du går vel ikke kun fra han hvis en annen liker deg? 
Slutt å hold kjæresten din for narr! 

Etter en tid som singel så kan du begynne å flørte med din venn og si rett ut at du alltid har syntes han har vært en flott mann og godt kjæresteemne og lure på om han vil date deg nå som du er singel. Sørg for å vent minst 4-5 mnd etter du har vært singel, ellers så tenker han bare at han er en rebound for deg og tar ikke følelsene dine seriøst. 

Anonymkode: 26a0e...185

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esperanza98

Synes også at du bør finne ut hvem du virkelig har følelser for, slik at du ikke er med "to" samtidig (selvom du er i et forhold og vennen din foreløpig bare er en venn).

Lykke til🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en mann uten at han vet det. Har ikke snakket med han på flere år, men vi er sammen! :lillesky2:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal knulle en ny mann snart

Anonymkode: bb27f...f1f

Eller: Jeg knuller kompisen min, men han vet det ikke :P

Men altså ts. Kvinn deg opp og gjør noe med forholdet ditt, så får denne kompisen holdes utenfor til du eventuelt er singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
10 timer siden, Evilposelos skrev:

Jeg er sammen med en mann uten at han vet det. Har ikke snakket med han på flere år, men vi er sammen! :lillesky2:

Jeg og :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig ufordragelig å tvinge kjærlighetstrangen på folk som prøver å være en venn.

Anonymkode: 73fe4...bb7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser på disse møtene som en date, altså romantisk men du har ikke sagt noe til han? Du er i et forhold du egentlig vil ut av men våger ikke si noe?

Jeg tror du har et problem med å utrykke deg - ta tak i det først så blir det nok en ordning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Carrot skrev:

Du ser på disse møtene som en date, altså romantisk men du har ikke sagt noe til han? Du er i et forhold du egentlig vil ut av men våger ikke si noe?

Jeg tror du har et problem med å utrykke deg - ta tak i det først så blir det nok en ordning :)

Altså, jeg vet jo at vi møtes som venner. Likevel oppfører jeg meg på samme måte som jeg ville gjort på date (bortsett fra at jeg aldri blir fysisk). Det samme gjør han.

Mest av alt har jeg nok en frykt for å tape ansikt.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uhhhhh. Du dater han ikke om ikke begge er inneforstått med at det er date. 
Tingene dere gjør er helt vanlige venneaktiviteter man like gjerne gjør med en venninde eller han med en kamerat. 
Du kan ikke dømme en persons følelser ut fra kroppsspråk, ofte så ser man det man vil se og tolker det i sin egen favør og ikke nødvendigvis sånn det egentlig er.  Jeg tviler på at han liker deg som noe mer enn en venn, du er i et forhold og han vet derfor at du er utilgjengelig og ikke noe å omgås om han har følelser for deg og forhåpninger til noe mer. 

Det eneste du må gjøre her er jo først å fremst å gå fra den mannen du er sammen med. 
Du går vel ikke kun fra han hvis en annen liker deg? 
Slutt å hold kjæresten din for narr! 

Etter en tid som singel så kan du begynne å flørte med din venn og si rett ut at du alltid har syntes han har vært en flott mann og godt kjæresteemne og lure på om han vil date deg nå som du er singel. Sørg for å vent minst 4-5 mnd etter du har vært singel, ellers så tenker han bare at han er en rebound for deg og tar ikke følelsene dine seriøst. 

Anonymkode: 26a0e...185

Takk, noen ganger er det godt med en kalddusj.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror begge må være enige om det for at det skal være en date. 

Anonymkode: f01a2...1f9

Dere er så uromantiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg vet jo at vi møtes som venner. Likevel oppfører jeg meg på samme måte som jeg ville gjort på date (bortsett fra at jeg aldri blir fysisk). Det samme gjør han.

Mest av alt har jeg nok en frykt for å tape ansikt.

ts

Tape ansikt i forhold til hva og hvem?

Forholdet du er i gir deg ikke nok, hvilket tap er det da å avslutte dette?
Forholdet til din kamerat vil aldri utvikle seg i noen annen retning før du sier noe. Og risikoen er selvsagt da at vennskapet forsvinner fordi han ikke øfler som deg. Slik sett kan du tape mye.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carrot skrev:

Tape ansikt i forhold til hva og hvem?

Forholdet du er i gir deg ikke nok, hvilket tap er det da å avslutte dette?
Forholdet til din kamerat vil aldri utvikle seg i noen annen retning før du sier noe. Og risikoen er selvsagt da at vennskapet forsvinner fordi han ikke øfler som deg. Slik sett kan du tape mye.

Tape ansikt overfor min kompis.

Dersom han ikke føler som meg er det kanskje like greit at vennskapet avsluttes. Gir det mening? Jeg er nemlig tiltrukket av ham romantisk og fysisk samtidig som jeg ikke synes han er altfor spennende som venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tape ansikt overfor min kompis.

Dersom han ikke føler som meg er det kanskje like greit at vennskapet avsluttes. Gir det mening? Jeg er nemlig tiltrukket av ham romantisk og fysisk samtidig som jeg ikke synes han er altfor spennende som venn.

Du taper ikke ansikt som venn ved å være ærlig, men det kan bli vanskelig for han å være kun venn om du gir inntrykk av at du ønsker mer etter at dette temaet har vært diskutert tomt..

Det jeg lurer på er om denne tiltrekningen du føler er grunnen til at forholdet du er i er som det er? Eller kom tiltrekningen etter at forholdet skrantet? Hvor ny er denne kompisen i forhold til typen osv..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Carrot skrev:

Du taper ikke ansikt som venn ved å være ærlig, men det kan bli vanskelig for han å være kun venn om du gir inntrykk av at du ønsker mer etter at dette temaet har vært diskutert tomt..

Det jeg lurer på er om denne tiltrekningen du føler er grunnen til at forholdet du er i er som det er? Eller kom tiltrekningen etter at forholdet skrantet? Hvor ny er denne kompisen i forhold til typen osv..

Tiltrekningen jeg føler gjør i alle fall at jeg nå kun har øyne for min venn. Skulle det bli slutt mellom meg og min samboer gjennom 9 år, og jeg ikke blir sammen med denne vennen som jeg har hatt i ca seks år, så ser jeg for meg at jeg blir singel for alltid. Jeg vet ikke om han er interessert, men jeg kan ikke forestille meg å skulle bli sammen med noen andre enn han. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg du skal avslutte forholdet til din samboer på en så fin måte som mulig først som sist og så får du fortsette være venn med kompisen en stund utover før du evt vurderer si noe. Det blir mest respektfullt overfor din samboer, å gå rett inn i noe med bestevennen vil bare føre til kaos for hans om har sett deg ha denne kompisen i så mange år. Det er dårlig gjort. Og det er dårlig gjort å ikke avslutte det forholdet du er i. Selv om du skulle bli singel resten av livet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Evilposelos skrev:

Hehe det samme tenker besatte stalkere :sprettoy:

Anonymkode: 6b4d2...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...