AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Etter et langt forhold tok slutt kastet jeg meg på Tinder i fjor. Jeg møtte en sjarmerende fyr som virket oppriktig interessert i meg. Jeg lot meg sjarmere og gikk med på å møte ham. Jeg fortsatte å la meg sjarmere og datet fyren i 4 måneder. Jeg ble glad i ham og vi hadde det fint sammen. I alle fall store deler av tiden. Ofte ble han "usikker" og visste ikke om han var "klar for et forhold". Vi forsøkte å snakke om det flere ganger. Det gjorde meg usikker på forholdet og usikker på meg selv. Men jeg valgte å tro på ham og valgte å tro på at vi skulle klare å få det til. Jeg syntes jo synd på ham, stakkar, som var så såret av tidligere forhold. Sannheten er at han utnyttet meg. Han tok og tok og gav aldri. Han tilpasset seg aldri og han prioriterte meg aldri. Det gjorde jeg. Etter at vi sluttet å treffe hverandre begynte han å ta kontakt igjen. Jeg var egentlig mer eller mindre ferdig med det hele. Jeg hadde grått og hatt det vondt, men hadde begynt å se fremover. Men jeg lot meg igjen sjarmere av at han "savnet meg", at han "aldri kom til å komme over meg". Så vi endte opp med å ligge sammen igjen. Jeg håpet da at det skulle fungere, at han hadde innsett hva vi hadde. Men jeg har lært. Og jeg håper mine erfaringer kan gi noen her et lite puff til å komme seg ut av slike forhold med selvrespekten i behold. Ikke vent på at han eller hun skal forandre seg. Kom deg bort fra slike folk. Egoistiske mennesker som virkelig ikke har tenkt å forsøkte å få forholdet til å fungere. Tenk på hva du selv vil! Og det tar tid før man får selvrespekten tilbake, men len deg på venner. finn deg givende hobbyer. Det blir bedre! Anonymkode: da21c...01c 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #3 Skrevet 29. september 2017 Noen ganger lærer man ting på den harde måten. Viktig lærdom det der, du kan ikke forandre noen. Og å tro at de kommer til å forandre seg er døfødt. Og i det sekundet noen er "usikker på om de er klar for et forhold" når du selv ønsker et forhold, ja da er det bare å få avsluttet det så raskt som overhodet mulig! Anonymkode: f12ef...fa6 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #4 Skrevet 29. september 2017 Du turte å prøve. Jeg gir ingen en sjanse. Jeg tror ikke noen mann som tar kontakt er ute etter noe seriøst. De skal bruke deg, thats it. Jeg tar bare ikke sjansen på å bli forelsket, for så å tro på han, for så å sitte såret igjen. Anonymkode: 8173a...d47
Teethgrinding Skrevet 29. september 2017 #5 Skrevet 29. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger lærer man ting på den harde måten. Viktig lærdom det der, du kan ikke forandre noen. Og å tro at de kommer til å forandre seg er døfødt. Og i det sekundet noen er "usikker på om de er klar for et forhold" når du selv ønsker et forhold, ja da er det bare å få avsluttet det så raskt som overhodet mulig! Anonymkode: f12ef...fa6 Helt enig. Det er én knallhard sannhet om beskjeden "ikke klar": Det er ikke klar for deg. Det finnes mennesker som kaster et etablert og velfungerende familieliv på sjøen om de treffer den store kjærligheten. Folk er i det hele tatt villige til å pådra seg enorme kostnader for det de oppfatter som ekte kjærlighet. At de ikke skal være "klar" for deg betyr i klartekst at de ikke opplever den helt store kjærligheten. Hva er da poenget? Da er det bedre å bruke tiden på noen som virkelig vil ha deg. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #6 Skrevet 29. september 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter et langt forhold tok slutt kastet jeg meg på Tinder i fjor. Jeg møtte en sjarmerende fyr som virket oppriktig interessert i meg. Jeg lot meg sjarmere og gikk med på å møte ham. Jeg fortsatte å la meg sjarmere og datet fyren i 4 måneder. Jeg ble glad i ham og vi hadde det fint sammen. I alle fall store deler av tiden. Ofte ble han "usikker" og visste ikke om han var "klar for et forhold". Vi forsøkte å snakke om det flere ganger. Det gjorde meg usikker på forholdet og usikker på meg selv. Men jeg valgte å tro på ham og valgte å tro på at vi skulle klare å få det til. Jeg syntes jo synd på ham, stakkar, som var så såret av tidligere forhold. Sannheten er at han utnyttet meg. Han tok og tok og gav aldri. Han tilpasset seg aldri og han prioriterte meg aldri. Det gjorde jeg. Etter at vi sluttet å treffe hverandre begynte han å ta kontakt igjen. Jeg var egentlig mer eller mindre ferdig med det hele. Jeg hadde grått og hatt det vondt, men hadde begynt å se fremover. Men jeg lot meg igjen sjarmere av at han "savnet meg", at han "aldri kom til å komme over meg". Så vi endte opp med å ligge sammen igjen. Jeg håpet da at det skulle fungere, at han hadde innsett hva vi hadde. Men jeg har lært. Og jeg håper mine erfaringer kan gi noen her et lite puff til å komme seg ut av slike forhold med selvrespekten i behold. Ikke vent på at han eller hun skal forandre seg. Kom deg bort fra slike folk. Egoistiske mennesker som virkelig ikke har tenkt å forsøkte å få forholdet til å fungere. Tenk på hva du selv vil! Og det tar tid før man får selvrespekten tilbake, men len deg på venner. finn deg givende hobbyer. Det blir bedre! Anonymkode: da21c...01c Avsluttet akkurat et sånt forhold i går jeg også! Det gjør utrolig vondt akkurat nå,men det går vell over..det værste er at han har sendt meg meldinger i hele går og i dag å sier fine ting om meg og virker som han er livredd for at jeg aldri skal snakke med han igjen..forvirrende!! Anonymkode: cf60a...9b6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #7 Skrevet 29. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Avsluttet akkurat et sånt forhold i går jeg også! Det gjør utrolig vondt akkurat nå,men det går vell over..det værste er at han har sendt meg meldinger i hele går og i dag å sier fine ting om meg og virker som han er livredd for at jeg aldri skal snakke med han igjen..forvirrende!! Anonymkode: cf60a...9b6 Og når han har sjarmert seg til å treffe deg igjen med alle fine meldingene...da er han plutselig veldig dårlig på å ta kontakt igjen.... Anonymkode: d90d2...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #8 Skrevet 29. september 2017 Ja, vært i sånt forhold også. Det var ille, men jeg kom meg til slutt ut av det. Måtte blokkere han for å ikke havne i "garnet" hans igjen. Har lest endel om narsissistisk personlighetsforstyrrelse, og det står masse som stemmer på en prikk med han jeg hadde et forhold med. Farlige mennesker! Anonymkode: 038a7...c90 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå