Gå til innhold

Rike kvinner får flere sønner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kilde: http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/3302799/Rich-mothers-have-more-sons.html

I følge statistiske analyser får rike kvinner flere sønner, og fattige flere døtre. Årsaken er sannsynligvis at jenter trenger mindre mat, kan bli giftet bort tidligere og fordi fattige jenter lettere får en partner enn fattige gutter/menn. 

Overaskende? 

Anonymkode: eecb2...9f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hoho:

Anonymkode: 0606d...90d

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilde: http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/3302799/Rich-mothers-have-more-sons.html

I følge statistiske analyser får rike kvinner flere sønner, og fattige flere døtre. Årsaken er sannsynligvis at jenter trenger mindre mat, kan bli giftet bort tidligere og fordi fattige jenter lettere får en partner enn fattige gutter/menn

Overaskende? 

hva mener du? man velger da ikke kjønn på barnet selv.

Anonymkode: 91d9d...208

• Liker 4
Skrevet

Nei, det tror jeg ingenting på.

Anonymkode: 7f35e...853

Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

I følge statistiske analyser får rike kvinner flere sønner, og fattige flere døtre. Årsaken er sannsynligvis at jenter trenger mindre mat, kan bli giftet bort tidligere og fordi fattige jenter lettere får en partner enn fattige gutter/menn. 

Overaskende? 

Det står på internet. Da er det sant.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva mener du? man velger da ikke kjønn på barnet selv.

Anonymkode: 91d9d...208

De velger det ikke, men det skjer fordi det er en fordel evolusjonelt. Å få jenter for fattige, lavere utdannede og personer som er i dårligere stand generelt sett, er en evolusjonell fordel. 

Skrevet

Dette er den rareste forskningen jeg  har sett på lenge. Rike hvite og gifte kvinner, får flere sønner, og sønner er visst bra å ha. Bedre enn døtre, ifølge denne forskningen. Masse rare skjulte forutsetninger for denne  underlige konklusjonen. Jeg lurer meg på hva de egentlig forsøker å si.

"vær gift og rik når du får barn"

"ned med arbeiderklassen; gift deg rikt"

"velferdsstaten er kommunistisk"

og

"sønner er bedre enn døtre"

makan!

• Liker 6
Skrevet

Er det ikke mannfolka som 'bestemmer' kjønnet...? 🤔

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overaskende? 

Stemmer ikke på de jeg kjenner 😂 vet om ei som er mer eller mindre alenemor med tre gutter, jobber på SFO uten utdannelse og har alltid gjort det. Gutta arver klær fra eldst til yngst, aldri nye ting og bor i en liten leilighet.

Anonymkode: 7a003...2cf

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Mass skrev:

Er det ikke mannfolka som 'bestemmer' kjønnet...? 🤔

Egentlig ikke. Det blir skapt 50% X kromosom of 50% Y. Så når sædcellene kommer inn i lovmor skal det egentlig være hipp som happ. Kanskje kvinner har utviklet seg til å få riktig kjønn gitt situasjon. Jeg leste en gang at på 1800-tallet og tidligere, når det var mer sult og nød. Ble det i mange tilfeller født 120+ jenter for per 100 gutter. 

Skrevet

Eller kommer sædcellene inn i lovmor? Kankskje ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke på de jeg kjenner 😂 vet om ei som er mer eller mindre alenemor med tre gutter, jobber på SFO uten utdannelse og har alltid gjort det. Gutta arver klær fra eldst til yngst, aldri nye ting og bor i en liten leilighet.

Ja det er sikkert fordi velferdsstaten roter til "survival of the fittest". Vi burde slutte å sponse alenemødre, før vi blir degenererte :D

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overaskende? 

Ja, blant flere er disse kvinnene er fattige:

- Marte Krogh

- Prinsesse Martha Louise

- Dronning Maxima av Nederland

Anonymkode: f285f...376

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke. Det blir skapt 50% X kromosom of 50% Y. Så når sædcellene kommer inn i lovmor skal det egentlig være hipp som happ. Kanskje kvinner har utviklet seg til å få riktig kjønn gitt situasjon. Jeg leste en gang at på 1800-tallet og tidligere, når det var mer sult og nød. Ble det i mange tilfeller født 120+ jenter for per 100 gutter. 

Nei, eggcellen inneholder alltid x-kromoson, mens sædcellen legger til enten y- eller x-kromoson og dermed får man xx-kromoson (jente) og xy-kromoson (gutt)

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overaskende? 

Ok. Blant de jeg kjenner har jentemødrene høy og lang utdannelse samt såkalt høy inntekt, og guttemammaene har lavere.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De velger det ikke, men det skjer fordi det er en fordel evolusjonelt. Å få jenter for fattige, lavere utdannede og personer som er i dårligere stand generelt sett, er en evolusjonell fordel. 

De begynner å bli smarte, de sædcellene, om de kjenner den sosiale status til kvinner de blir ejakulert inn i.

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner noen som lar klærne gå i arv og som bor trangt - OG som har nok av penger / tjener svært bra.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Blant de jeg kjenner har jentemødrene høy og lang utdannelse samt såkalt høy inntekt, og guttemammaene har lavere.

Ja, men poenget her er å finne ut hva som er i veien med de kvinnene som ikke får mannlig avkom!

Skrevet

Er det ikke noe som heter at (gutt) kromosome er raske, mens (jente) kromosome overlever lenger. Det er derfor større sjanse for å få gutter hvis man timer det til eggløsning. Kanskje rike kvinner planlegger graviditet mye mer enn fattige kvinner, og derfor større sjans for å får å få gutter. Har også hørt at menn med dårligere sædkvalitet har større sjans for å få jenter nettopp fordi (jente)kromosome overlever lenger. Og fattige kanskje er mer usunne med tanke på mat, røyking og andre usunne vaner.

Teorien om at jenter kan bli giftet bort har jeg hvert fall ikke noe tro på.

Anonymkode: d4f93...ffb

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Olaug Olsen skrev:

Ja, men poenget her er å finne ut hva som er i veien med de kvinnene som ikke får mannlig avkom!

Poenget her er å se hvor fantastisk mennesket er skapt. At fattige, lavt-utdannede kvinner med helseproblemer får flest jenter, er en god ting. Fordi det gjør flere mennesker lykkelige. Om de isteden fikk sønner er det mer sannsynlig at de ville hatt dårligere liv, fordi det er lavere sannsynlighet for at de får en partner enn jenter i lik situasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...