AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Del Skrevet 28. september 2017 Hei! Jeg skal i gang med å brodere for første gang, og kjøpte et sånn pakkesett med stoff, nål og tråder. Men det ser så utrolig vanskelig ut, og er ingen ordentlig bruksanvisning med?! Men her er i alle fall spørsmålet mitt: noen som forstår hva jeg skal gjøre med stoffet helt i starten? Legger med bilder av bruksanvisningen og hvordan stoffet ser ut - skal man tegne opp som på bilde og klippe på den ene siden der? Hilsen nybegynner :-) Anonymkode: 96a3b...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #2 Del Skrevet 28. september 2017 Klipping og kanter gjør du når du er ferdig med broderiet. Det første du må gjøre er å finne midten på stoffet og midten på mønsteret, så teller du derfra og broderer i vei. Anonymkode: fd51d...4eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Del Skrevet 28. september 2017 åh tusen takk! Jeg tok det for gitt at det skulle gjøres først fordi det stod 1 og 2 supert altså Anonymkode: 96a3b...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #4 Del Skrevet 28. september 2017 Jeg ville tatt punkt 1her først selv om jeg vanligvis starter i midten.. kan du legge ut bilde av tekstboksene i bruksanvisningen? Anonymkode: f09e1...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #5 Del Skrevet 28. september 2017 Begynner du på midten først, så kan du ikke følge punkt 1 slavisk senere ut i fra bildet i og med at rammen ligger mer til venstre på broderiet. Bare et tips.. Anonymkode: f09e1...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #6 Del Skrevet 28. september 2017 Det her er det eneste arket med noe tekst, har tre ark til som bare er mønster :-) håper dere klarer å lese hvis dere før zoomet inn? Ganske stort ark :-) hilsen Ts Anonymkode: 96a3b...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #7 Del Skrevet 28. september 2017 dette er som sagt den eneste teksten som fulgte med.. forvirra!! Anonymkode: 96a3b...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #8 Del Skrevet 30. september 2017 bump :-) Anonymkode: 96a3b...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheltay Retrac Skrevet 30. september 2017 #9 Del Skrevet 30. september 2017 Det aller første du gjør er å kante over stoffet med sikksakk på symaskinen. Dette er for at stoffet ikke skal rakne. Still inn på bred sikksakk og sy langs hele kanten. Så stryker du vekk alle bretter. Så bretter du slik at du kan markere midten både i høyden og bredden. Jeg pleier å ta en tynn sytråd og tråkle opp midten, så har jeg oversikten. Midten er gjerne markert med piler på mønsteret også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #10 Del Skrevet 30. september 2017 1 time siden, Sheltay Retrac skrev: Det aller første du gjør er å kante over stoffet med sikksakk på symaskinen. Dette er for at stoffet ikke skal rakne. Still inn på bred sikksakk og sy langs hele kanten. Så stryker du vekk alle bretter. Så bretter du slik at du kan markere midten både i høyden og bredden. Jeg pleier å ta en tynn sytråd og tråkle opp midten, så har jeg oversikten. Midten er gjerne markert med piler på mønsteret også. Tuusen takk! Da kan jeg endelig sette i gang Anonymkode: 96a3b...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheltay Retrac Skrevet 30. september 2017 #11 Del Skrevet 30. september 2017 Masse lykke til! Det er gøy å brodere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå