AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Del Skrevet 28. september 2017 Jeg er i uke 17+4 nå.Forrige gang jeg tok UL var på mandag i forrige uke.Da så alt fint ut,og fosteret veldig aktivt.Gynekologen sa dette var et godt tegn.Det samme fikk jeg høre av jordmor på UL i uke 13.Da fikk jeg også vite at morkaken lå på forsiden av magen (placenta anterior) ,men hun sa ikke noe mer om det.Er dette grunnen til at jeg ikke kjenner noe liv?Begynner å bli litt nervøs.Dette er mitt første barn. Anonymkode: a1a33...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 28. september 2017 #2 Del Skrevet 28. september 2017 Veldig vanlig at du ikke kjenner noe så tidlig, og spesielt siden du har morkake foran 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Del Skrevet 28. september 2017 Alle sier at man kjenner nr to raskere enn nr en. Jeg kjente nr en rundt uke 16-17. Jeg hadde tidlig ultralyd med begge så jeg visste allerede i uke 13 at andremann hadde morkaken bak og jeg visste hva jeg skulle kjenne etter... Og jeg kjente ingenting før uke 19+2. Alt var bra, og jeg fødte en skikkelig svær gutt. Anonymkode: 20715...4f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #4 Del Skrevet 28. september 2017 Jeg er 18+1 og kjenner heller ikke noe liv enda, men vet baby lever, fordi har vært på en rask ul for en uke siden Anonymkode: bda1b...2ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 28. september 2017 #5 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Jeg er nøyaktig like langt på vei som deg, 17+4, og kjenner heller ingen liv ennå. Er redd skik som deg, og gleder meg til ordinær ultralyd i uke 19 😊 Endret 29. september 2017 av Cyndaquil Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #6 Del Skrevet 28. september 2017 Jeg tror ikke jeg kjente noe før i uke 21, morkaken ligger foran. Er i uke 31 nå, kan love jeg kjenner og ser spark! Anonymkode: 82f32...5b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #7 Del Skrevet 28. september 2017 Med nummer to hadde jeg morkaken foran, kjente liv myyye senere enn med nummer en hvor morkaken lå bak. Helt normalt! Anonymkode: f6030...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #8 Del Skrevet 28. september 2017 De sier jo at førstegangsfødende ikke "skal" kjenne noe før i uke 20. Så det er helt normalt. Jeg kjente ikke noe før i uke 19/20 (husker ikke, det begynner å bli mange år siden). Anonymkode: 46a2b...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #9 Del Skrevet 29. september 2017 10 timer siden, Cyndaquil skrev: Jeg er nøyaktig like langt på vei som deg, 17+4, og kjenner heller ingen liv ennå. Er redd sånne som deg, og gleder meg til ordinær ultralyd i uke 19 😊 Tror ikke ts er noen du trenger å være redd for Anonymkode: 2a718...2b3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 29. september 2017 #10 Del Skrevet 29. september 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke ts er noen du trenger å være redd for Anonymkode: 2a718...2b3 Haha pinlig 😂 skulle stå redd sånn som deg 😂 skal fikse det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #11 Del Skrevet 29. september 2017 Det normale for førstegangsfødende er å kjenne liv rundt uke 20, men det er også mange som ikke kjenner noe før uke 25. Og har du morkaken foran, kan det ta ekstra lang tid før du kjenner noe. Ingen grunn til engstelse, altså, det er helt normalt at du som førstegangsgravid ikke kjenner noe i uke 17. Anonymkode: 84840...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 29. september 2017 #12 Del Skrevet 29. september 2017 Hadde morkaken foran med nr 2, kjente ikke liv før i uke 19. Det er ikke uvanlig at man kjenner det enda senere heller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 29. september 2017 #13 Del Skrevet 29. september 2017 Jepp, morkake foran er teit Har det selv denne gangen, er 16+5 og bare såvidt kjent litt kiling ute i sidene og tidligere da fosteret lå mye lenger ned. I forrige svangerskap hadde jeg morkaka bak og da kjente jeg ordentlige bevegelse og spark ca fra uke 16. Og så tok det helt av... Denne gangen må jeg forvente å ikke kjenne så mye egentlig, og det føles litt kjipt. Men men, sånn er det, ingenting å få gjort noe med. Har heldigvis endel oppfølging pga tidligere MA så jeg kan stikke innom fastlegen og høre hjertelyd om jeg blir for bekymret. Så ja, med morkaken foran kan det ta lang tid før man begynner å kjenne noe, har googlet litt selv og ser de som ikke kjenner noe i det hele tatt før godt ut i 20+ uker. Eneste fordel er at det kan beskytte ribbeina litt, hehe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #14 Del Skrevet 29. september 2017 4 timer siden, Cyndaquil skrev: Haha pinlig 😂 skulle stå redd sånn som deg 😂 skal fikse det Hehe jeg synes bare det var litt søt Anonymkode: 2a718...2b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #15 Del Skrevet 29. september 2017 23+0 kjente jeg det første gang, også med morkaken fremme. Anonymkode: 979b4...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 29. september 2017 #16 Del Skrevet 29. september 2017 Det er helt vanlig å ikke kjenne liv så tidlig, spesielt med morkaken foran. Jeg har også det og kjente ikke liv før i uke 21-ish. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #17 Del Skrevet 1. oktober 2017 Takk for svar:) I dag er jeg i uke 18 og tror jeg kan ha kjent liv.Det føles som et vingeslag eller noe lignende...Veldig lett bevegelse,like under navlen.Kan det være et spark jeg har kjent?Har vel skjedd 3-4 ganger i dag og et par ganger i går. Anonymkode: a1a33...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå