Gå til innhold

Pris på megler...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selge en bolig som ligger rundt 7.5-8 mill i oslo.Har hittil hørt med to meglere. de ligger mellom 125-135 000. Er ikke det velig mye? 

Ikke si at jeg skal gjør det selv, det er helt uaktuelt. men bare lurer på om dette er normaøl pris..

Anonymkode: d5f2f...a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en helt grei pris for et så dyrt objekt. Er det Oslo-vest så tar de seg enda mer betalt. 

Anonymkode: c5d0f...177

• Liker 1
Skrevet

Høres greit ut. Jeg måtte ut med ca 100 000 for å få solgt et hus langt oppi nord for ikke så lenge siden. 

Anonymkode: aaa5c...6e1

• Liker 1
Skrevet

ja det virker fair, det er mye avgifter inkludert i den prisen som dokumentavgiften til staten som er på 2.5% av salgssum. Megleren tar kanskje 40-50 000 av disse 140 000 det koster. Jeg solgte bolig i sommer og måtte ut med 77 000, og jeg tror meglerhonorar var ca 30 000. Megleren gjorde ALT, eneste jeg måtte gjøre var å fylle ut erklæringer og rydde og vaske før fotografen kom og før visning. 

Anonymkode: b3159...3a4

Skrevet

Ok, takk for svar!! Meglerne her har kalkulert med 1 % av salgssummen og hvis vi selger for 8 mill tilsvarer det altså 80 000. Det er i oslo nord. Men da er det vel noe slikt vi må regne med.. 

Anonymkode: d5f2f...a31

Skrevet

Solgte selv jeg. Fikk minst like god pris som en megler hadde klart, så det var kjappe 100k spart :)

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja det virker fair, det er mye avgifter inkludert i den prisen som dokumentavgiften til staten som er på 2.5% av salgssum. Megleren tar kanskje 40-50 000 av disse 140 000 det koster. Jeg solgte bolig i sommer og måtte ut med 77 000, og jeg tror meglerhonorar var ca 30 000. Megleren gjorde ALT, eneste jeg måtte gjøre var å fylle ut erklæringer og rydde og vaske før fotografen kom og før visning. 

Anonymkode: b3159...3a4

Beklager, men du er helt på jordet. Dokumentavgiften betales av kjøper og omfattes således ikke av pristilbudet til megler. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...