AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 "Derfor har vi ikke oppdaget romvesner" - og som kan fortelle litt om det som står der? Anonymkode: a8cd6...a03
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Spesifiser hvilken sak det er snakk om i overskriften. Anonymkode: 93a74...c9c
Gjest Kariannne Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 Søk på "the great filter" teorien.
WubWub Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Derfor har vi ikke oppdaget romvesner" - og som kan fortelle litt om det som står der? Anonymkode: a8cd6...a03 Jeg leste bare overskriften som viser til "det store filteret". Det store filteret er en velkjent teori som går på at alle intelligente vesener og sivilisasjoner utsletter/utrydder seg selv før de rekker utvikle teknologien til å kolonisere verdensrommet. Det spekuleres i at menneskeheten selv står ovenfor dette filtret ; at vi vil bukke under i en atomkrig mellom stormaktene i verden før vi har kommet oss til verdensrommet. Illustrasjon; Endret 28. september 2017 av WubWub 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 Takk for opplysninger. Jeg ble bare litt nysgjerrig på temaet. Store, spennende og skremmende tanker. Anonymkode: a8cd6...a03
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #6 Skrevet 28. september 2017 3 hours ago, WubWub said: Jeg leste bare overskriften som viser til "det store filteret". Det store filteret er en velkjent teori som går på at alle intelligente vesener og sivilisasjoner utsletter/utrydder seg selv før de rekker utvikle teknologien til å kolonisere verdensrommet. Noe som er bare tull selvsagt, meget finurlig måte å fornekte utenomjordisk kontakt på. Det skjer jo hele tiden, og har skjedd til alle tider. PLENTY av sivilisasjoner der ute som har nada problemer med å komme hit. Anonymkode: 8a251...503 1
WubWub Skrevet 28. september 2017 #7 Skrevet 28. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noe som er bare tull selvsagt, meget finurlig måte å fornekte utenomjordisk kontakt på. Det skjer jo hele tiden, og har skjedd til alle tider. PLENTY av sivilisasjoner der ute som har nada problemer med å komme hit. Anonymkode: 8a251...503 Det er bare en av mange teorier om hvorfor vi aldri har vært i kontakt med utenomjordiske vesener. Du kan lese om flere teorier i en av mine gamle tråder ;
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #8 Skrevet 29. september 2017 Støtter den teorien, men det er ikke gjeldende for alle sivilisasjoner. For å ta menneskeheten som eksempel så er det sannsynlig at vi utsletter oss selv lenge før vi har teknologi til å reise og overleve gjennom tur/retur ormhull i rommet og å reise til andre solsystemer. Men jeg er overbevist om at vi her på jorden har blitt og blir besøkt av for de fleste av oss ukjente sivilisasjoner. Det man kan lure på om disse vesnene er om de har reist fra andre planeter og solsystemer til oss, eller om de bor her fra før av. Det finnes mange myter om "aliens" som bor under jorden. Og "nisser" som bor i fjellene osv. Tenk bare på at under havoverflaten kjenner vi kun til 5% av hva som er der nede. Finnes også mange luker og "innganger" i åser og fjell. Det snakkes også ikke bare om de fysiske vesnene, men også de femdimensjonale entitetene og for disse er det nok mye lettere å bevege seg fra planet A til planet B fordi de går med lysets hastighet som energivesner og ikke materielle vesner, og jeg tror at med så intelligente ånder som de påstått skal være så kan de manifestere materie og for eksempel dukke opp som et fysisk romskip her, selvom de egentlig kun trenger å bestå av en bevissthetsenergi og ikke en kropp for å eksistere. Anonymkode: 57547...46a
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #9 Skrevet 29. september 2017 14 hours ago, WubWub said: Det er bare en av mange teorier om hvorfor vi aldri har vært i kontakt med utenomjordiske vesener. Du kan lese om flere teorier i en av mine gamle tråder ; Min teori er at de ikke ønsker å vise seg for alle, samtidig som at det er vanskelig å se noe vi ikke er innstilt på å se. De vet godt at vi er her og har kommet og gått i tusener, kanskje millioner av år. Det er mange som har og har hatt kontakt med utenomjordiske, men dette kommer ikke på nyhetene, og da blir det avfeid som eventyr av de som kun tror på myndighetene og det som offisielt er "sant". Anonymkode: 8a251...503 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #10 Skrevet 29. september 2017 Det tar jo uansett alt for lang tid å reise slike strekninget. Man må jo da belage seg på å få barn og barnebarn, oldebarn osv i mange generasjoner under en slik ferd, for at noen i reisefølget skal være i live ved ankomst Jorden... Anonymkode: 3339a...ab0
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #11 Skrevet 29. september 2017 Eventuelle siviliserte på planeter utenfor Jorden, ser kanskje heller ikke noen hensikt i å skulle besøke Jorden... Anonymkode: 3339a...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå