Gå til innhold

AAP og jobbing over 60 %

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden mottar jeg minstesats av aap. Jeg er egentlig student, men har nå permisjon. Jeg har også tilkallingsvikar på en jobb som jeg ikke er sykemeldt fra.

Det er krise på jobben nå de neste to ukene, og sjefen er helt desperat etter folk, og jeg er nå satt opp til å jobbe 60-70 % de neste to ukene. Så vidt jeg har forstått så mister jeg da stønaden for den aktuelle meldekortperioden..., men jeg mister ikke retten på det fullstendig?

Anonymkode: 0b5c0...ed8

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du ha AAP om du kan jobbe mer enn 50%? Da faller stønaden bort . Du må være for syk til å jobbe i ethvert yrke mer enn 50% for å få AAP

Anonymkode: e1840...907

Skrevet

Er det for en så kort periode så skal du ikke miste aap, men kun i meldekort perioden. Vedvarer det med at du jobber over 50 så vil de stanse asp helt. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i alle dager skal du ha AAP om du kan jobbe mer enn 50%? Da faller stønaden bort . Du må være for syk til å jobbe i ethvert yrke mer enn 50% for å få AAP

Anonymkode: e1840...907

Fordi det er krise på jobben så stiller jeg opp. Jeg er syk. Jeg er i behandling 5 dager i uka, og det er umulig for meg å jobbe 60 % over tid, siden behandlingen et så tidkrevende. Jeg er i behandling fra 9-16 og så skal jeg jobbe 17-21 hver dag neste uke, og uken etter. 

Anonymkode: 0b5c0...ed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...