Gå til innhold

Skal til fastlege, hvilken akne/arr krem bør jeg spørre om å få resept på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Til uka skal jeg til fastlegen for noe annet, men tenker også å benytte muligheten da til å spørre vedkommende om resept på en krem. Ansiktet mitt er ikke fullt av kviser, men det er litt kvisearr/en-to kviser her. Er det noen kremer som har bra effekt på dette som man trenger resept på? 

Anonymkode: 26a32...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen vet sikkert hva som passer for deg og din hud. Evt kontakt en hudlege. 

Anonymkode: 069d5...9ee

• Liker 2
Skrevet

Han vil sikkert anbefale basiron i første omgang - men det får man jo reseptfritt på apoteket uansett. Så hvis du først er til legen så spør om noe annet. Kanskje noe med retinol? Selv vurderer jeg aberela. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei folkens!

Til uka skal jeg til fastlegen for noe annet, men tenker også å benytte muligheten da til å spørre vedkommende om resept på en krem. Ansiktet mitt er ikke fullt av kviser, men det er litt kvisearr/en-to kviser her. Er det noen kremer som har bra effekt på dette som man trenger resept på? 

Anonymkode: 26a32...29f

Hva du kan få resept på vurderer legen. Du trenger ikke komme med en bestillingsliste på et preperat.

Anonymkode: a6a4e...cc6

Skrevet

Det er selvfølgelig legen som bestemmer, men en god lege vil også lytte til hva du har å si. Jeg vet at mange er fornøyd med epiduo, du kan spørre om vedkommende tror det kan være noe for deg. Lykke til!

Skrevet

Sønnen min bruker Epi-duo med god effekt. 

Skrevet

Det vet legen

Anonymkode: 382cd...73c

Skrevet
På 29.9.2017 den 12.42, Professor Orm skrev:

Det er selvfølgelig legen som bestemmer, men en god lege vil også lytte til hva du har å si. Jeg vet at mange er fornøyd med epiduo, du kan spørre om vedkommende tror det kan være noe for deg. Lykke til!

På 29.9.2017 den 12.43, tonebelinda skrev:

Sønnen min bruker Epi-duo med god effekt. 

Etter hvor lang tid kan man forvente effekt av epiduo? 

Anonymkode: 7179b...dcb

Skrevet

Mener å huske at sønnen min merket effekt etter +/- 14 dager. 

Best effekt har han hatt de periodene han også har passet på og bruke rensevann morgen/kveld. 

Du kan bli litt tørr i huden av kremen, så viktig med en god fuktighetskrem når du merker det 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter hvor lang tid kan man forvente effekt av epiduo? 

Har ikke prøvd denne selv, men i følge felleskatalogen kan man forvente effekt etter 1-4 uker. +/- 14 dager som brukeren over sier høres rimelig ut.

• Liker 1
Skrevet

Epiduo eller Zelna.

Selv ble jeg sendt til en hudlege av fastlegen min etter å ha beskrevet noen hudproblemer, og hudlegen igjen skrev ut bl.a. Epiduo til meg.

Lenge etter dette var jeg hos en annen fastlege igjen, og bare spurte i en bisetning helt på slutten av konsultasjonen (som handlet om noe helt annet) om jeg kunne få resept på Epiduo fordi jeg hadde brukt dette før med stort hell, og det ble bare skrevet ut uten at hun blunket eller stilte noen oppfølgingsspørsmål.

Anonymkode: feb8a...90f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Epiduo eller Zelna.

Selv ble jeg sendt til en hudlege av fastlegen min etter å ha beskrevet noen hudproblemer, og hudlegen igjen skrev ut bl.a. Epiduo til meg.

Lenge etter dette var jeg hos en annen fastlege igjen, og bare spurte i en bisetning helt på slutten av konsultasjonen (som handlet om noe helt annet) om jeg kunne få resept på Epiduo fordi jeg hadde brukt dette før med stort hell, og det ble bare skrevet ut uten at hun blunket eller stilte noen oppfølgingsspørsmål.

Zalna mente jeg :)

Det er sterkere og nok også mer effektivt enn Epiduo, men har også mer bivirkninger og er nok vanskeligere å få og krever at du har større hudproblemer enn en kvise eller to. 

Skrevet

Anbefaler deg heller koransk hudpleie. Billig og mest effektivt i hele verden! 
Prøv Snail repair cream eller snali repair gel , og OST C20 serum ! Lover deg! 

Anonymkode: c3321...ebf

Skrevet

Skal så klart stå snail og ikke snali på den andre "snail" der :P 

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Sneglekremer er ikke mer effektivt enn f.eks adapalen, benzoylperoksid eller tretinoin. Å kalle det "mest effektivt i hele verden" blir for søkt; det har du ikke grunnlag for å si. Vitamin c er bra, men vitamin c er ikke noe som er "ekslusivt" for koreansk hudpleie. 

Anonymkode: 5fbc6...f8a

Gjest boblebrist
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt, og bruker fortsatt, snail repair-produkter. Det som har gjort mest for huden min er likevel Epiduo. 

Skrevet

I og med at du ikke bare har noe kviser her og der, men arr, ville jeg oppsøkt en hudlege hvis arrene plager deg. Jeg syns nettsiden til Oslo Hudlegesenter er veldig informative. Du trenger jo ikke bruke dem selv om du leser informasjonen deres.

Om arr: https://www.oslohudlegesenter.no/behandlinger-laserbehandling-akne-arr.html

Om kviser: https://www.oslohudlegesenter.no/hudsykdommer-a-g-akne---kviser.html

Krembehandling av kviser: https://www.oslohudlegesenter.no/behandling-av-kviser-hid-12.html

Anonymkode: 67294...03a

Skrevet
På 2.10.2017 den 10.20, tonebelinda skrev:

Mener å huske at sønnen min merket effekt etter +/- 14 dager. 

Best effekt har han hatt de periodene han også har passet på og bruke rensevann morgen/kveld. 

Du kan bli litt tørr i huden av kremen, så viktig med en god fuktighetskrem når du merker det 

På 2.10.2017 den 12.51, Professor Orm skrev:

Har ikke prøvd denne selv, men i følge felleskatalogen kan man forvente effekt etter 1-4 uker. +/- 14 dager som brukeren over sier høres rimelig ut.

OK takk! Ikke meningen å kuppe tråden til Ts altså.. jeg har brukt i en måned ca og merker ingen forskjell - kanskje blitt litt verre faktisk. Merker ingenting til at jeg har blitt tørr og sånt 😔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...