AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Jeg jobber i en butikk med fire ansatte.Vi jobber etter en fastlagt turnus som vi ble enig om i august.Turnusen min innebærer jobbing to lørdager i løpet av en 6-ukers periode. På mandag spurte sjefen i forbifarten,om det ikke var jeg som skulle jobbe lørdag denne uken.Jeg svarte at jo,det tror jeg det er.Etter jobb da jeg fikk undersøkt skikkelig,fant jeg imidlertid ut at dette er min frihelg.Det er først lørdag i neste uke jeg skal jobbe.Det er en av de andre ansatte som skal jobbe lørdag denne uken og hun jobber alltid de lørdagene jeg har fri.Da jeg gjorde sjefen oppmerksom på dette spurte hun om jeg ikke kunne jobbe likevel,for hun visste ikke om vedkommende som egentlig skal jobbe denne lørdagen var klar over at hun det. Jeg synes ikke det er min oppgave å ta denne lørdagsvakten bare fordi jeg tok litt feil av turnusen da sjefen spurte på mandag.Er det ikke sjefens ansvar å holde styr på hvem som skal jobbe og når?Føler jeg blir straffet for noe jeg ikke har skylden for. Hva ville dere gjort? Anonymkode: a1967...512
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Da får du be sjefen sjekke det opp og så gi deg tilbakemelding. Eller bare si nei. Å irritere seg over små ting er bortkaster energi Anonymkode: ec914...90c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 er ikke verre enn at du sier nei Anonymkode: 1c780...aab
Sandie Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 Det er selvfølgelig sjefens ansvar å vite hvem som skal jobbe,og med så få ansatte burde det ikke være noe problem.Bare si du ikke kan,og at du har andre planer for helgen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #5 Skrevet 29. september 2017 Ja, det er naturlig nok sjefens overordnede ansvar å vite når folk jobber i turnusen sin, men i dette tilfellet bidro du jo til en grad av usikkerhet selv også. Nei, det er ikke ditt ansvar å holde styr på turnus på overordnet nivå, men det er jo den enkelte arbeidstakers ansvar å vite når man selv skal jobbe. Å svare feil/usikkert på spørsmål om når man jobber neste gang, bidrar jo da til usikkerhet rundt det spørsmålet, selv om det i utgangspunktet var sjefens ansvar å vite dette på overordnet nivå. Løses ved å skrive ned alle dine jobbdatoer på kalenderen på telefon eller en notatbok/almanakk du har på deg, slik at du til enhver tid kan svare helt sikkert på slike spørsmål Anonymkode: f447a...1ee
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #6 Skrevet 29. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er naturlig nok sjefens overordnede ansvar å vite når folk jobber i turnusen sin, men i dette tilfellet bidro du jo til en grad av usikkerhet selv også. Nei, det er ikke ditt ansvar å holde styr på turnus på overordnet nivå, men det er jo den enkelte arbeidstakers ansvar å vite når man selv skal jobbe. Å svare feil/usikkert på spørsmål om når man jobber neste gang, bidrar jo da til usikkerhet rundt det spørsmålet, selv om det i utgangspunktet var sjefens ansvar å vite dette på overordnet nivå. Løses ved å skrive ned alle dine jobbdatoer på kalenderen på telefon eller en notatbok/almanakk du har på deg, slik at du til enhver tid kan svare helt sikkert på slike spørsmål Anonymkode: f447a...1ee Er klar over at det var til ulempe at jeg svarte feil.Men jeg begynte i jobb igjen mandag etter å ha vært langtidssykmeldt og hadde nok tankene et annet sted da sjefen spurte.Jeg har selvsagt alt skrevet ned i min almanakk,men stod opptatt med arbeidsoppgaver da sjefen spurte.Sjefen har turnusen på veggen rett ved siden av der hun stod da hun spurte meg,så hun kunne også sjekket der og da,synes jeg da. Anonymkode: a1967...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå