Gå til innhold

Kan noen forklare meg Rema sin Æ app?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lastet ned Rema sin app i august. Pleier å ta en "storhandel" én gang i måneden, så har kun handlet to ganger; én gang i august, og en gang denne måneden. For kjøpet i august handlet jeg for 2752, og fikk 10% rabatt på frukt/grønt + på 10 varer. I tillegg tror jeg at jeg fikk en slags "velkomstbonus" siden jeg totalt sparte 262,- i følge appen. Nå i september handlet jeg for 2612, men her står det 10% rabatt ved alle varene i appen, og i følge appen fikk jeg totalt 289,- i rabatt. 

Hva er greia, egentlig?

Anonymkode: 952e5...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gangen du brukte appen, fikk du en engangsbonus, jeg husker ikke hva de baserer denne bonusen på, men vi kan anta at den trekker 10% av de 10 dyreste varene i handelen, minus evt varer det ikke er rabatt på (tobakk, alkohol, legemidler, allerede nedsatte varer og bæreposer).

Andre gang du bruker appen får du 10% på de varene som er spesifisert på 10 på 10-lista i appen, altså de samme 10 varene som ble brukt mest penger på første gang. Men hvis du ikke handler nøyaktig de samme varene denne gangen, vil appen regne ut hvilke varer som er brukt mest penger på totalt, og legge de respektive varene på lista.

Neste gang du bruker appen vil du da igjen få en oppdatert liste hvis du ikke kjøper nøyaktig de samme ti varene igjen.

Jeg har funnet ut at det er dumt å legge til kortet sitt i appen fordi det ikke nødvendigvis alltid er de samme tingene du handler hver gang, og særlig om du kjøper litt brus eller lunsj hist og pist så gjelder det å unngå å få dem med på lista hvis totalbeløpet viser seg å bli høyere enn det du bruker på feks melk. Brusen vil da pushe melken ut av 10 på 10 lista og du får ikke lenger rabatt på melken.

Når du handler mye en gang i måneden, vil du ha høyest utbytte av appen, særlig hvis du også handler mye de samme varene hver gang. Eksempelvis handler jeg kun en gang i måneden, og har i følge appen, siden januar spart over 4000 kroner totalt fordi jeg ofte kjøper de samme tingene av ting som koster en del. Feks kjøtt og kjøttdeig.

• Liker 1
Skrevet
53 minutes ago, Minya said:

Andre gang du bruker appen får du 10% på de varene som er spesifisert på 10 på 10-lista i appen, altså de samme 10 varene som ble brukt mest penger på første gang. Men hvis du ikke handler nøyaktig de samme varene denne gangen, vil appen regne ut hvilke varer som er brukt mest penger på totalt, og legge de respektive varene på lista.

Neste gang du bruker appen vil du da igjen få en oppdatert liste hvis du ikke kjøper nøyaktig de samme ti varene igjen.

Det er dette jeg ikke skjønner, fordi jeg har i følge appen fått 10% på absolutt alle varer jeg kjøpte på min andre handel (med unntak av bæreposer). 

Skrevet

Det er 10% på alle varer i slutten av denne uka her. Det står inne i appen

Anonymkode: e9841...326

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er dette jeg ikke skjønner, fordi jeg har i følge appen fått 10% på absolutt alle varer jeg kjøpte på min andre handel (med unntak av bæreposer). 

10 hours ago, AnonymBruker said:

^Dette forklarer saken.

Litt innimellom kjører Rema en langhelg med 10% på alt du kjøper, med unntak av de varene det ikke er lov å ha prosenter på. Jævlig kjekt om du har storhandelen akkurat da :P
Hvis du har på pushvarsler, vil du få melding om når en sånn langhelg kommer, mens hvis du ikke har på pushvarsler, skjønner jeg at du ble noe forvirret :P

Skrevet
3 minutes ago, Minya said:

^Dette forklarer saken.

Litt innimellom kjører Rema en langhelg med 10% på alt du kjøper, med unntak av de varene det ikke er lov å ha prosenter på. Jævlig kjekt om du har storhandelen akkurat da :P
Hvis du har på pushvarsler, vil du få melding om når en sånn langhelg kommer, mens hvis du ikke har på pushvarsler, skjønner jeg at du ble noe forvirret :P

Ja, jeg har ikke pushvarsler, så skjønte egentlig ganske like! Da slår jeg på pushvarsler nå i alle fall...

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står ikke i min app.

Skrevet
1 time siden, Evilposelos skrev:

Står ikke i min app.

Ikke i min heller. Kanskje det ikke gjelder hele landet? 

Anonymkode: 061c0...811

Skrevet

Syns dette æ-tilbudet er noe dritt! Vanskelig å forstå! Skulle ønske de heller bare reduserte prisen på vanlig måte. ☹️

Anonymkode: 5d9cd...018

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns dette æ-tilbudet er noe dritt! Vanskelig å forstå! Skulle ønske de heller bare reduserte prisen på vanlig måte. ☹️

Ja,enig. Og ser du på totalbeløpet du har brukt og rabatten du får er det forsvinnende lite du får igjen av å handle på rema 1000.

Anonymkode: 03de5...386

• Liker 1
Skrevet

Rema har åpnet en ny butikk i Trondheim. Jeg er litt usikker på om tilbudet gjelder kun den ene butikken eller i hele byen.

Skrevet
2 minutes ago, penny_ said:

Rema har åpnet en ny butikk i Trondheim. Jeg er litt usikker på om tilbudet gjelder kun den ene butikken eller i hele byen.

Jeg er TS, og jeg handlet i Bergen. På en onsdag. Likevel fikk jeg altså 10% på alt. Når jeg sjekket i appen i sted stod det ikke i appen at de kjører en kampanje... 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er TS, og jeg handlet i Bergen. På en onsdag. Likevel fikk jeg altså 10% på alt. Når jeg sjekket i appen i sted stod det ikke i appen at de kjører en kampanje... 

Kanskje det har noe med dette å gjøre? https://www.facebook.com/REMA1000/posts/1633617880030360

Skrevet
På 29.9.2017 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Dette finnes ikke vanskelig å forstå.

Skrevet

De har nesten helt kuttet ut vanlige tilbud, som ofte var på 30-40%. Så for oss som stort sett handlet på tilbud er det dårlig butikk. Mange butikker her jeg bor, og Rema1000 blir stadig oftere valgt bort. 

Anonymkode: 490aa...c00

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har nesten helt kuttet ut vanlige tilbud, som ofte var på 30-40%. Så for oss som stort sett handlet på tilbud er det dårlig butikk. Mange butikker her jeg bor, og Rema1000 blir stadig oftere valgt bort. 

Anonymkode: 490aa...c00

Denne uken hadde de Skyr til 10 kr f.eks, men du får jo ikke med deg tilbudene om du ikke er innom. 

Skrevet

Jeg har valgt meg ut noen faste varer som jeg kun kjøper på Rema. Handler resten på Kiwi eller Obs. Så sånn sett taper Rema på meg, selv om jeg fortsatt handler hos dem. Jeg vil jo ha utbytte av de 10 prosentene :handle:

Skrevet

Hvordan kan DU tjene på å betale 1 kr. mer i snitt på Kiwi og 4-5 kr. mer i snitt ved å handle andre steder?

Anonymkode: 37b79...453

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...