AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Jeg er ikke ferdig utdannet, går ikke på nav. Prøver å få meg jobb. Noe som er vanskelig. Jeg vil ikke bo hjemme fordi jeg krangler ofte med foreldrer, det er råttent og dyretiss overalt i huset og jeg orker ikke bo sånn. Jeg er 20 år. Kan jeg ha rett til bostøtte? Anonymkode: 6e304...d73
Live88 Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Les her så får du svar😊 https://husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 Er du i utdanning eller droppet ut underveis? De som er i utdanning har ikke krav på bostøtte. Om du ikke studerer, burde du ta en tur til nav for å få stønad o.l. Anonymkode: c3718...df1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du i utdanning eller droppet ut underveis? De som er i utdanning har ikke krav på bostøtte. Om du ikke studerer, burde du ta en tur til nav for å få stønad o.l. Anonymkode: c3718...df1 Jeg droppet ut fordi moren min var grusom mot meg når jeg gikk på vgs, sperret tlf min så jeg ikke kunne ha kontakt med noen og sa jeg burde flytte ut og sa jeg var stygg.. jeg vil gjøre utdannelsen min ferdig, men hvem klarer å gå på skolen når man ikke har det bra hjemme, det er da man ønsker å ligge i senga å ønsket man ikke eksisterte.. :/ Anonymkode: 6e304...d73
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 Begynner du på studiene igjen har du rett på studielån og stipend. Du blir ikke rik akkurat, men det bør holde til en studenthybel av enkel standard. Det er nok bedre for deg å bo på 11 kvm på Kringsjå enn å bli hjemme... Anonymkode: 57b90...f2c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #6 Skrevet 28. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynner du på studiene igjen har du rett på studielån og stipend. Du blir ikke rik akkurat, men det bør holde til en studenthybel av enkel standard. Det er nok bedre for deg å bo på 11 kvm på Kringsjå enn å bli hjemme... Anonymkode: 57b90...f2c Lån er ikke akkurat noe for meg, vil ikke slite med lån, er ikke det ganske ille og må betales akkurat da og da? Anonymkode: 6e304...d73
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #7 Skrevet 28. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg droppet ut fordi moren min var grusom mot meg når jeg gikk på vgs, sperret tlf min så jeg ikke kunne ha kontakt med noen og sa jeg burde flytte ut og sa jeg var stygg.. jeg vil gjøre utdannelsen min ferdig, men hvem klarer å gå på skolen når man ikke har det bra hjemme, det er da man ønsker å ligge i senga å ønsket man ikke eksisterte.. :/ Anonymkode: 6e304...d73 Du bør bestille deg en time hos Nav og få hjelp med å se hva og hvilken hjelp du kan få, for å få det bedre. Tiden løper fra deg om du ikke tar grep og kommer deg ut av de dårlige psykososiale/dysfunksjonelle boforholdene du beskriver. Bostøtte er ikke all verden i forhold til husleie. Hvor du bor og hvilke utgifter du har ved å bo er avgjørende for bostøtte. Du kan lese på husbanken.no Anonymkode: a49d3...129 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #8 Skrevet 28. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Lån er ikke akkurat noe for meg, vil ikke slite med lån, er ikke det ganske ille og må betales akkurat da og da? Anonymkode: 6e304...d73 Lol, "alle" har studielån uten problemer. Du tenker at du skal ha gratis penger fordi du er så spesiell? Hvordan tror du ordningene hadde vært om alle studenter slapp å ta opp lån og bare fikk bostøtte og/eller hjelp fra nav i stedet? FYI så kam man få ekstra stipend og lån fra Lånekassen dersom man sliter med noe. Anonymkode: 400b1...a8f 6
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. september 2017 #9 Skrevet 28. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lol, "alle" har studielån uten problemer. Du tenker at du skal ha gratis penger fordi du er så spesiell? Hvordan tror du ordningene hadde vært om alle studenter slapp å ta opp lån og bare fikk bostøtte og/eller hjelp fra nav i stedet? FYI så kam man få ekstra stipend og lån fra Lånekassen dersom man sliter med noe. Anonymkode: 400b1...a8f Hun er ikke student. Snakk med Nav Ts.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #10 Skrevet 28. september 2017 Ville tatt opp problemet med fastlege faktisk. Det virker som det er mye greier her..og en sosionom er nok den som kan rådgi deg best. Anonymkode: 73d0a...463
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #11 Skrevet 29. september 2017 Du kan ha rett på bostøtte hvis du flytter ut og søker jobb. Husk at du må være over 18 år. Hvis du skal studere får du ikke bostøtte, men studielån/stipend. ALLE har studielån, så det er ikke noe å tenke over. Da jeg gikk på universitetet bodde jeg hjemme og hadde fullt studielån alle tre årene. Så nå har jeg vel 350 000 eller noe i gjeld. Eller en egenkapital på 300 000 da, siden jeg sparte nesten alt jeg fikk utbetalt. Det fungerer uansett ikke sånn at du får bostøtte hvis du kunne fått studielån Anonymkode: 7b1ef...55c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #12 Skrevet 29. september 2017 Hvor gammel er du? Enten bo hjemme og fullfør vgs, eller flytt ut og ta studielån mens du tar vgs, og deretter utdanning (som alle andre gjør). Du kan ikke si nei til lån, fordi du ikke "vil" betale tilbake. Ingen vil dette, det er noe man må. Du får ikke ting gratis bare fordi du er "spesiell" elns. Til svar på spm: Nei du får ikke bostøtte. dette kan du google selv. Foreldre er pliktig til å forsørge til best¨tt vgs (kommer ann på alder). Anonymkode: c687d...df8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå