AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Vi må ha noe ulønnet permisjon etter foreldrepermisjonen for at kabalen med barnehagestart I august skal gå opp. I utgangspunktet hadde vi tenkt en deling og de siste månende i permisjonen og at far tok ut gradert uttak. Men nå ble jeg i tvil om han vil ha krav på ulønnet permisjon etter gradert uttak av lønnet permisjon. Noen som vet? Anonymkode: 13a1f...eaa
Glitnir Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Nei, når han har gradert permisjon har han ikke rett til ulønnet etterpå, jf. aml 12-5 (2).
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 4 minutter siden, Glitnir skrev: Nei, når han har gradert permisjon har han ikke rett til ulønnet etterpå, jf. aml 12-5 (2). Takk, da forstod jeg lovteksten riktig. Da gjør vi det bare sånn at han tar full permisjon de siste ukene før permisjonen utløper. For det vil vel gå greit? Altså, at han tar gradert perm x antall uker, full perm x antall uker, så ulønnet perm? Anonymkode: 13a1f...eaa
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk, da forstod jeg lovteksten riktig. Da gjør vi det bare sånn at han tar full permisjon de siste ukene før permisjonen utløper. For det vil vel gå greit? Altså, at han tar gradert perm x antall uker, full perm x antall uker, så ulønnet perm? Anonymkode: 13a1f...eaa Det går ikke. Han kan ikke ha gradert permisjon overhodet. Da må du ta alt det ulønnede. Anonymkode: 956a3...cd6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #5 Skrevet 29. september 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke. Han kan ikke ha gradert permisjon overhodet. Da må du ta alt det ulønnede. Anonymkode: 956a3...cd6 Er dette virkelig sant? Hvor kan jeg lese utfyllende bestemmelser. Det er ikke aktuelt at jeg skal ha noe ulønnet, men en forutsetning for at jeg kan gå tidlig tilbake til arbeid er at vi kan dele et par måneder i mellom oss. Samtidig må vi ha ulønnet perm for å kunne strekke tiden til permisjonsstart. Anonymkode: 13a1f...eaa
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #6 Skrevet 29. september 2017 Dere har også rett på å jobbe redusert når dere har småbarn. Vi planlegger at vi begge jobber 50% etter vi har brukt opp permisjonen frem til august, for å unngå å måtte ta ulønnet perm og miste rett på sykepenger. Anonymkode: 22ee5...db9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 På 29.9.2017 den 10.12, AnonymBruker skrev: Dere har også rett på å jobbe redusert når dere har småbarn. Vi planlegger at vi begge jobber 50% etter vi har brukt opp permisjonen frem til august, for å unngå å måtte ta ulønnet perm og miste rett på sykepenger. Anonymkode: 22ee5...db9 Ja, men her må mannen i så fall ha reduksjon med 100% i drøye tre måneder. Dersom sjefen hans skal være så vrang får han bare si opp jobben før den betalte permisjonen utløper. Han er heldigvis i en bransje hvor man det er lett å få jobb. Anonymkode: 13a1f...eaa
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #8 Skrevet 2. oktober 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men her må mannen i så fall ha reduksjon med 100% i drøye tre måneder. Dersom sjefen hans skal være så vrang får han bare si opp jobben før den betalte permisjonen utløper. Han er heldigvis i en bransje hvor man det er lett å få jobb. Anonymkode: 13a1f...eaa Hvorfor må han ta all frien? Du har rett på redusert stilling du også, det har dere begge to når dere har småbarn. Anonymkode: 22ee5...db9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #9 Skrevet 2. oktober 2017 På 28.9.2017 den 19.53, Glitnir skrev: Nei, når han har gradert permisjon har han ikke rett til ulønnet etterpå, jf. aml 12-5 (2). Så lenge permisjon uten lønn tas ut direkte etter foreldrenes permisjon så har vel både mor og far rett på dette. Ett år hver uten opphold i mellom. Delvis permisjon er noe annet enn gradert. Anonymkode: 33696...846
Glitnir Skrevet 2. oktober 2017 #10 Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så lenge permisjon uten lønn tas ut direkte etter foreldrenes permisjon så har vel både mor og far rett på dette. Ett år hver uten opphold i mellom. Delvis permisjon er noe annet enn gradert. Anonymkode: 33696...846 Nei, gradert permisjon og delvis permisjon er det samme. Tar man det har man ikke rett til det ulønnede året etterpå.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #11 Skrevet 2. oktober 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må han ta all frien? Du har rett på redusert stilling du også, det har dere begge to når dere har småbarn. Anonymkode: 22ee5...db9 Fordi det ikke er aktuelt for meg å redusere stillingen min. Anonymkode: 13a1f...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå