AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #1 Skrevet 28. september 2017 Hei! Jeg driver med styrkeidrett og har veldig bred rygg og skuldre i relasjon til midjen. Midjen er en XS-S, mens skuldrene er en L-M. Dette gir store problemer med å finne klær generelt, men spesielt vanskelig er det med skinnjakker og andre plagg uten elastisitet. Vet noen om skinnjakker (biker-stil) som er litt bredere over skuldrene men fortsatt ikke blir sekkete? Varianter fra Zara og HM virker å være håpløse, da jeg må opp i den største størrelsen for å få på meg jakken, men da blir jakken for slapp og stygg ellers. Anonymkode: 02271...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #2 Skrevet 28. september 2017 Har du prøvd herremodeller i slike jakker? Kanskje det vil passe bedre for deg? Anonymkode: d026c...d22
havsa Skrevet 28. september 2017 #3 Skrevet 28. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd herremodeller i slike jakker? Kanskje det vil passe bedre for deg? Anonymkode: d026c...d22 Dessverre blir de også for sekkete rundt midjen siden jeg er såppas slank. TS
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #4 Skrevet 28. september 2017 1 minutt siden, havsa skrev: Dessverre blir de også for sekkete rundt midjen siden jeg er såppas slank. TS Kanskje du må ha skreddersydd jakke, eller kjøpe en jakke som passer over skuldrene og armene, og få en skredder til å sy inn jakka i midja (+ tilpasse den andre steder) for deg? Anonymkode: d026c...d22 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #5 Skrevet 28. september 2017 På 28.9.2017 den 15.01, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg driver med styrkeidrett og har veldig bred rygg og skuldre i relasjon til midjen. Midjen er en XS-S, mens skuldrene er en L-M. Dette gir store problemer med å finne klær generelt, men spesielt vanskelig er det med skinnjakker og andre plagg uten elastisitet. Vet noen om skinnjakker (biker-stil) som er litt bredere over skuldrene men fortsatt ikke blir sekkete? Varianter fra Zara og HM virker å være håpløse, da jeg må opp i den største størrelsen for å få på meg jakken, men da blir jakken for slapp og stygg ellers. Anonymkode: 02271...ae2 Bikerjakker er det verste du kan finne på dersom du skal ha skinnjakke... Jeg er også litt bredere over skuldrene enn midjen, men blåste 3000 på en skinnjakke av nevnte type. Gjett hva: gått med den 1 gang :,( Anonymkode: 994b3...5e2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #6 Skrevet 29. september 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Bikerjakker er det verste du kan finne på dersom du skal ha skinnjakke... Jeg er også litt bredere over skuldrene enn midjen, men blåste 3000 på en skinnjakke av nevnte type. Gjett hva: gått med den 1 gang :,( Anonymkode: 994b3...5e2 Uff, føler med deg. Er ikke godt å føle at jakken kan sprekke når som helst, da blir det til at man ikke går med det. Anonymkode: 02271...ae2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #7 Skrevet 29. september 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du må ha skreddersydd jakke, eller kjøpe en jakke som passer over skuldrene og armene, og få en skredder til å sy inn jakka i midja (+ tilpasse den andre steder) for deg? Anonymkode: d026c...d22 Har du erfaring med det da? Vet ikke hvor enkelt det er å tilbasse og sy om skinn. For ikke å snakke om pris? Anonymkode: 02271...ae2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #8 Skrevet 29. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du erfaring med det da? Vet ikke hvor enkelt det er å tilbasse og sy om skinn. For ikke å snakke om pris? Anonymkode: 02271...ae2 Nei. Jeg ville spurt en skredder, før jeg kjøpte en slik jakke. Anonymkode: d026c...d22
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #9 Skrevet 29. september 2017 Jakkeutgifter + skredderutgifter blir forresten ikke like kostbart dersom du finner en brukt skinnjakke på bruktbutikk eller gjennom FINN el.l. Anonymkode: d026c...d22
Leo Skrevet 29. september 2017 #10 Skrevet 29. september 2017 Jeg er også bred over skuldrene og min erfaring er at merker som H&M og Zara ofte er ekstremt trange over skuldrene i alle størrelser. Jeg ville med andre ord ha tittet i butikker som fører klær beregnet på litt mer voksne damer. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #11 Skrevet 29. september 2017 Tips for å sy inn skinnjakke: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1788784http://www.vgtv.no/video/55460/miljoemote-se-jennys-triks-for-aa-sy-om-skinn Anonymkode: d026c...d22 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #12 Skrevet 29. september 2017 1 time siden, Leo skrev: Jeg er også bred over skuldrene og min erfaring er at merker som H&M og Zara ofte er ekstremt trange over skuldrene i alle størrelser. Jeg ville med andre ord ha tittet i butikker som fører klær beregnet på litt mer voksne damer. Helt enig, Zara og Mango er spesielt ille. Noen konkrete forslag? Selv om jeg ikke ser på meg selv som en voksen dame enn så lenge Anonymkode: 02271...ae2
Leo Skrevet 29. september 2017 #13 Skrevet 29. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, Zara og Mango er spesielt ille. Noen konkrete forslag? Selv om jeg ikke ser på meg selv som en voksen dame enn så lenge Anonymkode: 02271...ae2 Ja, klærne derfra får ikke jeg rundt skuldre og overarmer om de så kommer i str. 54 tror jeg. Helt håpløst! Konkrete forslag blir jo litt vanskelig når jeg ikke vet akkurat hvor i landet du holder til, men "alle" butikker har jo skinnjakker nå så se i de som ikke selger typiske ungdomsklær. Selv damer som nærmer seg og har passert 60 bruker bikerjakker nå! Tyske merker er for eksempel generelt mye mer generøse rundt skuldrene enn franske og italienske. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå